Gjest tillana Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Min far på snart 60 år har smerter bak i leggen, som ligner på blodpropp. De oppsto i dag. Er det noen fare forbundet med at han venter til i morgen med å kontakte lege? 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 ja, det tror jeg det kan være. Proppen kan løsne og vandre i blodsystemet og da kan den være farlig. De behandler vel med hvile og blodfortynnende for å løsne proppen tror jeg... Jeg har ville fått han på sykehus for undersøkelse så snart som mulig, det er jo ikke vits å ta noen sjanser, ikke sant? 0 Siter
Gemini Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Ja, det er bokstavlig talt livsfarlig! Min bestefar fikk en blodpropp på vandring som gikk til ene lungen. Det gikk bra, men han ble veldig redusert... Og det kunne gått veldig mye verre... 0 Siter
Gjest petrusa Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 blodpropp er dødelig i 1-2% av tilfelene. Kjenner en 16 år gammel jente som døde av det. 0 Siter
Nussi Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Det kan være meget farlig. Få en lege til å undersøke dette. Får nok henvisning til en ultralyd der man kan få konstatert om det er DVT ( dyp venetrombose/ blodpropp ) eller ei. 0 Siter
Gjest sussilei Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Detten er en av de virkelig gode grunnene til å oppsøke legevakten, om så midt på natten! Man venter ikke med å gå til lege når man mistenker blodpropp! 0 Siter
Gjest tillana Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Takk for svarene! Er nok mer bekymret enn han er.Han har legetime kl 12.30 idag. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.