Gå til innhold

Er blodpropp veldig farlig?

Anbefalte innlegg

Gjest tillana
Skrevet

Min far på snart 60 år har smerter bak i leggen, som ligner på blodpropp. De oppsto i dag. Er det noen fare forbundet med at han venter til i morgen med å kontakte lege?

Skrevet

ja, det tror jeg det kan være. Proppen kan løsne og vandre i blodsystemet og da kan den være farlig. De behandler vel med hvile og blodfortynnende for å løsne proppen tror jeg...

Jeg har ville fått han på sykehus for undersøkelse så snart som mulig, det er jo ikke vits å ta noen sjanser, ikke sant?

Skrevet

Ja, det er bokstavlig talt livsfarlig!

Min bestefar fikk en blodpropp på vandring som gikk til ene lungen. Det gikk bra, men han ble veldig redusert... Og det kunne gått veldig mye verre...

Gjest petrusa
Skrevet

blodpropp er dødelig i 1-2% av tilfelene. Kjenner en 16 år gammel jente som døde av det.

Skrevet

Det kan være meget farlig. Få en lege til å undersøke dette. Får nok henvisning til en ultralyd der man kan få konstatert om det er DVT ( dyp venetrombose/ blodpropp ) eller ei.

Gjest sussilei
Skrevet

Detten er en av de virkelig gode grunnene til å oppsøke legevakten, om så midt på natten!

Man venter ikke med å gå til lege når man mistenker blodpropp!

Skrevet

Takk for svarene!

Er nok mer bekymret enn han er.Han har legetime kl 12.30 idag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...