Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 25 år og har hatt bakteriell vaginose to ganger, men tror jeg har det igjen. Jeg har alltid vært plaget med mye utflod, og i de senere år soppinfeksjoner. Jeg leste at vaginose kan komme av at seksuellpartner er syk, hva mente de? Og hva kan jeg gjøre for å unngå bakteriell vaginose? Jeg liker ikke gå til legen min i tide og utide, så håper derfor å få svar her...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196545-hei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ved bakteriell vaginose (BV) er den en uhensiktmessig sammensetting av bakterier i skjeden så de vanlig ’snille’ melkesyrebakterier er erstattet av andre med ubehagelige, men stort sett ufarlige. Symptomene er grålig utflod med vond lukt (typisk fiskelukt). Det er mulig med tabletter eller lokalbehandling å få de fremmede bakterier bort, men de kommer dessverre fort tilbake.

Det har ikke noen med mannen forhold å gjøre, og det nytter ikke å behandle ham.

Jeg foreslår at du ber din lege om resept på Dalacin eller Zidoval krem til å bruke så snart du har symptomer. Få det skrevet ut til flere ganger.

BV har tendens til å brenne ut med årene.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196545-hei/#findComment-1380135
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...