Gå til innhold

Frp, de sleipes parti

Anbefalte innlegg

Gjest Fyttifa
Skrevet

Står å skryter uhemmet av hvor mye de skal satse på eldreomsorgen og innvandrerkutt*grøss*

Sleipe er de, prøver å kapre velgere ved å smiske seg innpå gamlingene ved å spille på deres såreste punkter.

Mange eldre er livredd utlendinger og frykter en elendig eldreomsorg, og Hagen prater som om han er deres beste venn(og har t.o.m. samme "språg").

Sier bare _sleiping_ !

Tenk for et helvete det hadde blitt om Hagen og likesinnede skulle styre landet vårt? heldigvis er det ikke sannsynlig.

Best å ikke stemme blått(Frp og Høyre) av noe slag for å forsikre seg mot elendigheta.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

15

• Dorthe

6

• Prozak

4

• gripp

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Fyttikatta
Skrevet

Dine tanker er mine...

Her blir det nok stemt på AP. Blir nok ikke SV i år.

Gjest Fyttikatta
Skrevet

Gikk forresten forbi Spikersuppa i dag og alle valgbodene. Dro med meg noen brosjyrer sjøl også.

Noen gamle gubber sto og snakket med fyren fra Frp. De snakket høyt om at vi jammen fikk beholde oljepengene våre her i landet og sørge for å ha det best mulig her sjøl først før vi begynte å sende penga ut av landet og hjelpe andre. Jeg bare rista på hodet og gikk jeg.

Gjest ALLE er sleipe
Skrevet

Ja for de andre lover og lyver selvfølgelig ikke ......

Skrevet

Jeg vet nå ikke om de andre partiene er så mye bedre. Det skulle i utgangspunktet ikke være noen større grunn til at dette partiet lyver mer enn de andre.

Skrevet

Norge og de som bor der har aldri hatt det bedre enn nå, og det kan du takke de borgerlige for.

Og hvorfor er Frps valgløfter noe sleipere enn alle de andre partienes valgløfter?

La Frp komme i regjeringsmakt, så får du raskt se om de er i stand til å stå for hva de lover. Så langt har ingen andre partier klart det, selv om de borgerlige har klart å komme et godt stykke på rett vei - ikke minst når det gjelder å rydde opp i det dårlige arbeidet Ap leverte fra seg da de fratrådde.

Frp går rett på sak, og snakker ikke så unfallende rundt grøten som de fleste andre.

Det skal de heller ha ros for at de tør, og så får tiden vise hva de faktisk kan klare - hvis de skulle bli en del av en kommende regjering.

Det jeg frykter er et rød/grønt alternativ som vil rive ned det som er startet bygd opp de siste 4 år.

For det vil gå ut over de aller fleste - og først og fremst de som de har som mål å hjelpe.

Det er for så vidt helt greit å ønske at det skal være større likheter.

Men det er ingen god løsning at de som har det best nå skal få det en god del værre, mens de som har det verst bare skal få det litt værre.

Det er en særdeles dårlig løsning for alle, men vil på sikt bli konsekvensen av et rødt/grønt alternativ.

De vil aldri kunne klare å sørge for at Norge AS går bedre, men tvert om. Og at Norge AS går bra er en forutsetning for at alle skal kunne få det bedre - og ikke minst for de som ikke har det bra nok nå.

Skrevet

Jeg er ikke FrP'er, men må si at de ikke er noen mer "sleipe" enn andre partier. Alle partier frir litt ekstra til noen grupper hvor de lett kan kapre velgere.

Håper på en ny borgerlig regjering. Jeg er rett og slett redd for hva dette samrøret mellom storbønder, LO/AP, og akademiske venstresosialiter kan føre til.

Skrevet

Jeg vet nå ikke om de andre partiene er så mye bedre. Det skulle i utgangspunktet ikke være noen større grunn til at dette partiet lyver mer enn de andre.

Nei, de tror ikke jeg heller. Men de spiller mye mer på negative følelser enn de andre. Frykt, sinne...

Skrevet

Norge og de som bor der har aldri hatt det bedre enn nå, og det kan du takke de borgerlige for.

Og hvorfor er Frps valgløfter noe sleipere enn alle de andre partienes valgløfter?

La Frp komme i regjeringsmakt, så får du raskt se om de er i stand til å stå for hva de lover. Så langt har ingen andre partier klart det, selv om de borgerlige har klart å komme et godt stykke på rett vei - ikke minst når det gjelder å rydde opp i det dårlige arbeidet Ap leverte fra seg da de fratrådde.

Frp går rett på sak, og snakker ikke så unfallende rundt grøten som de fleste andre.

Det skal de heller ha ros for at de tør, og så får tiden vise hva de faktisk kan klare - hvis de skulle bli en del av en kommende regjering.

Det jeg frykter er et rød/grønt alternativ som vil rive ned det som er startet bygd opp de siste 4 år.

For det vil gå ut over de aller fleste - og først og fremst de som de har som mål å hjelpe.

Men det er ingen god løsning at de som har det best nå skal få det en god del værre, mens de som har det verst bare skal få det litt værre.

Det er en særdeles dårlig løsning for alle, men vil på sikt bli konsekvensen av et rødt/grønt alternativ.

De vil aldri kunne klare å sørge for at Norge AS går bedre, men tvert om. Og at Norge AS går bra er en forutsetning for at alle skal kunne få det bedre - og ikke minst for de som ikke har det bra nok nå.

"Norge og de som bor der har aldri hatt det bedre enn nå, og det kan du takke de borgerlige for.

"

Hehe, litt srussisk historieskrivning her, Goliath ? :)

Det er neppe de borgelige som har stått i bresjen for at vanlige folk skal få kortere arbeidsdager, sykepenger, fødselspermisjon med lønn, gratis lege, gratis skole etc.

Skrevet

"Norge og de som bor der har aldri hatt det bedre enn nå, og det kan du takke de borgerlige for.

"

Det er neppe de borgelige som har stått i bresjen for at vanlige folk skal få kortere arbeidsdager, sykepenger, fødselspermisjon med lønn, gratis lege, gratis skole etc.

Du har selvfølgelig et poeng når man ser det fra et historisk perspektiv.

Men alt til sin tid - og det som fungerte bra for 20 - 100 år siden, fungerer ikke nødvendigvis like bra nå. Rammevilkårene er sterkt endret, og derfor må også politikken endres.

Den borgerlige siden er for meg helt klart de som er best egnet til å utvikle Norge videre, gitt det som er viktig for dagens samfunn.

Vi er ikke lenger en "øde øy" men fullstendig avhengig av en god interaksjon med resten av verden - ikke minst økonomisk sett, men også utenrikspolitisk.

Og det er grunnen til at et rød/grønt alternativ "skremmer" meg.

Ap alene ville neppe medført de store forskjeller fra dagens politikk. Men når de er så avhengige av SV og Sp som de vil bli i regjering med dem (og med den siste tids venstredreining av Ap), så er de ikke lenger et godt alternativ for Norge AS.

Går Norge AS bra, så gangner det alle. Går det dårlig så går det først og fremst ut over de som har det trangt fra før - uansett hvor gode intensjonene måtte være.

En dårlig finanspolitikk vil medføre skatteøkning, avgiftsøkning og renteøkning.

Og det går selvfølgelig mest ut over de som har det trangt - uansett hvordan man "vrir seg" for å klare å fordele de økte kostnadene så godt som mulig.

For selv om de med høyest inntekter må betale mye mer i lånerenter og skatter (i antall kroner), så vil også de med lavere inntekter bidra.

Og selv om de må bidra med mindre (i rene kroner), så vil det likevel gå mest ut over dem - ene og alene fordi de ikke har disse kronene like "fritt tilgjengelig" som de med store inntekter og formuer.

Det rød/grønne alternativet har gode intensjoner, men desverre basert på urealistiske vilkår.

For meg personlig så spiller det ikke så stor rolle. Jeg har ikke lenger så mye i gjeld, så om renta går opp blir ikke min økonomi spesielt dårligere av den grunn.

Går skattetrykket opp, så må jeg betale litt mer i skatt, men det har jeg mer enn god nok råd til uten at det vil påvirke min økonomi i særlig grad.

Økte avgifter på forbruk har jeg derfor også god nok økonomisk evne til at det ikke vil påvirke forbruket mitt i noen grad.

Men alt dette vil påvirke de som fra før har det vanskelig - med begrenset inntekt (da utgjør heller ikke skattelette så mye i antall kroner), store lån (da svir renteøkningen voldsomt) og økte avgifter på nødvendig forbruksvarer/tjenester.

Det er dette den borgerlige regjeringen faktisk har klart å gjøre noe med - i tillegg til at bedrifter har bedre rammevilkår enn på lenge (noen gang?). Noe som den vanlige arbeider selvfølgelig drar nytte av, både på kort og lang sikt.

Så for meg er valget glassklart - i hvert fall når det gjelder vilken politisk blokk min stemme vil havne hos....

Skrevet

Vi har aldri hatt det verre mener du. I min omgangskrets får alle dårligere og dårliger råd, nå begynner krisa å nærme seg for mange. Fortsetter det i samme takt som nå så sitter vi snart på bar bakke alle sammen.

Det gjelder ikke bare meg men også folk som jobber i lavtlønnede yrker. Husleie og strøm tar rett og slett råtta på folk.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Vel talt

:)

Skrevet

"Norge og de som bor der har aldri hatt det bedre enn nå"

Du - det der er lefling og utvelgelse av tall, akkurat som partifjottene gjør i debattene på tv. Og også på samme måten som de som kårer norge til verdens beste land å bo i - de ser ikke på de reelle faktorene, men de store tallene.

Bare det at ingen regjering de siste 20 årene har fjernet så mye støtteordninger fra de som har minst (sykelønn, trygd etc.) er en direkte motsigelse til at "vi har aldri hatt det så bra før". Så vennligst spar propagandaflesket.

For ordens skyld: Jeg mener ikke at det er så _ille_.

"..................................."

Skrevet

Men alt til sin tid - og det som fungerte bra for 20 - 100 år siden, fungerer ikke nødvendigvis like bra nå. Rammevilkårene er sterkt endret, og derfor må også politikken endres.

Den borgerlige siden er for meg helt klart de som er best egnet til å utvikle Norge videre, gitt det som er viktig for dagens samfunn.

Vi er ikke lenger en "øde øy" men fullstendig avhengig av en god interaksjon med resten av verden - ikke minst økonomisk sett, men også utenrikspolitisk.

Ap alene ville neppe medført de store forskjeller fra dagens politikk. Men når de er så avhengige av SV og Sp som de vil bli i regjering med dem (og med den siste tids venstredreining av Ap), så er de ikke lenger et godt alternativ for Norge AS.

Går Norge AS bra, så gangner det alle. Går det dårlig så går det først og fremst ut over de som har det trangt fra før - uansett hvor gode intensjonene måtte være.

En dårlig finanspolitikk vil medføre skatteøkning, avgiftsøkning og renteøkning.

Og det går selvfølgelig mest ut over de som har det trangt - uansett hvordan man "vrir seg" for å klare å fordele de økte kostnadene så godt som mulig.

For selv om de med høyest inntekter må betale mye mer i lånerenter og skatter (i antall kroner), så vil også de med lavere inntekter bidra.

Og selv om de må bidra med mindre (i rene kroner), så vil det likevel gå mest ut over dem - ene og alene fordi de ikke har disse kronene like "fritt tilgjengelig" som de med store inntekter og formuer.

Det rød/grønne alternativet har gode intensjoner, men desverre basert på urealistiske vilkår.

For meg personlig så spiller det ikke så stor rolle. Jeg har ikke lenger så mye i gjeld, så om renta går opp blir ikke min økonomi spesielt dårligere av den grunn.

Går skattetrykket opp, så må jeg betale litt mer i skatt, men det har jeg mer enn god nok råd til uten at det vil påvirke min økonomi i særlig grad.

Økte avgifter på forbruk har jeg derfor også god nok økonomisk evne til at det ikke vil påvirke forbruket mitt i noen grad.

Men alt dette vil påvirke de som fra før har det vanskelig - med begrenset inntekt (da utgjør heller ikke skattelette så mye i antall kroner), store lån (da svir renteøkningen voldsomt) og økte avgifter på nødvendig forbruksvarer/tjenester.

Det er dette den borgerlige regjeringen faktisk har klart å gjøre noe med - i tillegg til at bedrifter har bedre rammevilkår enn på lenge (noen gang?). Noe som den vanlige arbeider selvfølgelig drar nytte av, både på kort og lang sikt.

Så for meg er valget glassklart - i hvert fall når det gjelder vilken politisk blokk min stemme vil havne hos....

Vi får se - menst sannsynlig blir det en rødgrønn regjering etter valget.

".................................."

Skrevet

"

Vi har da hverken gratis lege eller kortere arbeidsdager (med mindre vi sammenligner med veldig langt tilbake).

Dessuten - hvorfor i all verden skal vi ha kortere arbeidsdager? 8 timer er da ikke så lenge at det er noe å klage på?

"................................."

Skrevet

Gikk forresten forbi Spikersuppa i dag og alle valgbodene. Dro med meg noen brosjyrer sjøl også.

Noen gamle gubber sto og snakket med fyren fra Frp. De snakket høyt om at vi jammen fikk beholde oljepengene våre her i landet og sørge for å ha det best mulig her sjøl først før vi begynte å sende penga ut av landet og hjelpe andre. Jeg bare rista på hodet og gikk jeg.

Det er enkle poenger, men enkelte av de er likevel relevante. Ingen med hodet på rett plass tar f.eks inn flere flyktninger og asylsøkere enn man har apparat til å håndtere. U-hjelp i form av økonomisk støtte er menignsløst - det finnes neppe et eneste u-land som har blitt noe mindre fattig i all den tiden u-hjelpen har eksistert. Pengene tas tilbake bl.a ved å presse prisene på varene disse landene eksporterer ned til latterlige nivåer. Jeg er helt imot den standar u-hjelpen som gjøres - bruk pengene på å hjelpe disse landene på måter som har i det minste litt positiv effekt.

"...................................."

Skrevet

Du setter ord på akkurat det jeg tenker Goliath! Veldig bra talt!

Jeg kan rett og slett ikke si mer enn at jeg skriver under på dette. :)

Skrevet

"Norge og de som bor der har aldri hatt det bedre enn nå"

Du - det der er lefling og utvelgelse av tall, akkurat som partifjottene gjør i debattene på tv. Og også på samme måten som de som kårer norge til verdens beste land å bo i - de ser ikke på de reelle faktorene, men de store tallene.

Bare det at ingen regjering de siste 20 årene har fjernet så mye støtteordninger fra de som har minst (sykelønn, trygd etc.) er en direkte motsigelse til at "vi har aldri hatt det så bra før". Så vennligst spar propagandaflesket.

For ordens skyld: Jeg mener ikke at det er så _ille_.

"..................................."

Noen har fått det mye bedre, de fleste har fått det en del bedre og noen få har desverre fått det værre.

Men jeg står fremdeles fast ved at Norge AS og det store flertallet av de som bor der har det bedre enn noen gang.

Det står fremdeles igjen en god del å gjøre, men jeg er sikker på at den retningen som den sittende regjering har staket ut er veien å gå.

Selvfølgelig er det noe som har fungert mindre bra og som bør endres. Men dette er i det store og hele saker som tidligere Ap regjeringer heller ikke har lykkes med (eller satset nok på).

Og jeg har null tro på at de vil klare å gjøre det noe bedre hvis de skulle få muligheten igjen.

Skrevet

Vi har aldri hatt det verre mener du. I min omgangskrets får alle dårligere og dårliger råd, nå begynner krisa å nærme seg for mange. Fortsetter det i samme takt som nå så sitter vi snart på bar bakke alle sammen.

Det gjelder ikke bare meg men også folk som jobber i lavtlønnede yrker. Husleie og strøm tar rett og slett råtta på folk.

Da er jeg usikker på hvordan utgangspunktet for din omgangskrets er?

For å ta "de overordnede forutsetninger":

Alle lønnsmottakere har fått lavere skatt. Alle lånetakere har fått vesentlig lavere renteutgifter. Lønnsveksten har generelt sett vært høyere enn prisutviklingen - ergo har realinntektene økt.

Hvis alle i din omgangskrets har fått dårligere råd i samme periode, så må din omgangskrets bestå av noe annet enn lønnsmottakere med låneforpliktelser....eller med helt spesielle behov?

Skrevet

Du setter ord på akkurat det jeg tenker Goliath! Veldig bra talt!

Jeg kan rett og slett ikke si mer enn at jeg skriver under på dette. :)

Godt at det finnes flere som tenker som meg her:-)

Av og til så lurer jeg på om DOL kun består av sosialister som har funnet sitt "skjermede rede" som de benytter til å backe hverandre opp når resten av verden går dem i mot:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...