Gå til innhold

Nye tenner med ugjevn farge...

Anbefalte innlegg

Hei! :-)

Min sønn på 7 1/2 år er midt i tannfellingen. De to store fortennene (midt foran) er nå i ferd med å komme ut, og er vel ca. halvveis ute vil jeg tro. Det som bekymrer meg er at fargen på disse tennene ser helt sjoldet ut. Nederst på begge tennene er det kritthvite sjolder, ellers så ser tennen ut som melketennene i farge.

Disse hvite flekkene kan minne om slike hvite flekker man ser på enkeltes negler.

Hva kan dette være, og hva kan vi event. få gjort med det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19657-nye-tenner-med-ugjevn-farge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei Ino.

Jeg er redd dette høres ut som om det har vært noe som har forstyrret da tannemaljen ble dannet. Det kan ha vært skade på melketennene, sykdom med feber, bruk av medisiner eller andre og ukjente årsaker.

Jeg ville tatt en telefon til skoletannlegen om saken, men jeg er redd det ikke er mye å gjøre med det nå.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...