Gå til innhold

Masse insekter rundt ute lampa

Anbefalte innlegg

Gjest insektsplaget
Skrevet

På veggen rundt omkring utelampa som sitter ved døra på huset er det samlet seg hundrevis av sånne grønne insekter med store grønlige gjennomsiktige vinger. Disse blir jo også med inn når døra åpnes og det blir fult av sånne inne.

Noen som vet en måte å bli kvitt dem på? En annen ting er at de tiltrekker seg svære edderkopper som også henger rundt døra, og dem liker jeg ikke.

Gjest Livredd edderkopper
Skrevet

Effect spray! Den tar de meste og holder dem unna hvis man sprayer jevnlig.

Den fåes iallefall kjøpt i Jerniabutikker og på Obs bygg

Skrevet

Du får gjøre som oss "flueoffer" på bondelandet: gled deg over at høsten er her - og at insektene snart er borte :)

Skrevet

Vær glad for edderkoppene du, for de gjør jo så godt de kan for å løse "problemet" ditt :-)

Gjest insektsplaget
Skrevet

Vær glad for edderkoppene du, for de gjør jo så godt de kan for å løse "problemet" ditt :-)

Vet at de gjør det, men de måtte bare drepes, for jeg makter ikke edderkopper som faller ned på meg når jeg går ut. De hadde uansett ikke greid å spise alle de hundrevis av insektene.

Skrevet

Vet at de gjør det, men de måtte bare drepes, for jeg makter ikke edderkopper som faller ned på meg når jeg går ut. De hadde uansett ikke greid å spise alle de hundrevis av insektene.

Hadde du gitt dem litt tid så hadde de fikset det. Men jeg forstår reaksjonen din:-)

Gjest skrævadottir
Skrevet

Du får gjøre som oss "flueoffer" på bondelandet: gled deg over at høsten er her - og at insektene snart er borte :)

Med 30 kalde og knirk under beina, er det ikke en mygg å se.

Spurven sitter på rad under mønet, og tar du en kost og dytter på dem, så detter de ned stivfrosne. De bruker vi når vi skal spille badmington.

Gjest insektsplaget
Skrevet

Hadde du gitt dem litt tid så hadde de fikset det. Men jeg forstår reaksjonen din:-)

Hadde jeg ventet lenge nok hadde jo snøen kommet også osv. Tror neppe edderkoppene hadde greid å hamle opp med den giga svermen der. Så tiltro har jeg ikke til dem. Får spraye dem med noe som noen sa.

Skrevet

Hadde jeg ventet lenge nok hadde jo snøen kommet også osv. Tror neppe edderkoppene hadde greid å hamle opp med den giga svermen der. Så tiltro har jeg ikke til dem. Får spraye dem med noe som noen sa.

Det er nok den beste løsningen.

Gjest insektsplaget
Skrevet

Slå av lyset før du går ut..

Blir litt trist å ikke ha utelys utenfor huset da.. Innsektene blir jo ikke borte om lyset slås av, de er jo der om dagen også, bare da på veggen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...