Gå til innhold

"Alkymisten"

Gjest pittpottnøtt

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Ja, det var vel det første poenget som tiltalte meg mest. Bli kjent med seg selv, at alle er spesielle, med ulike evner og interesser og at du "finner fred" først når du finner deg selv. I hverdagens mas og jag er det sørgelig lite tid som blir satt av til å tenke på hvem en egentlig er...

Det andre poenget er jo en fin tanke da, selv om jeg ikke tror på det bokstavelig.

jadda - det å bli kjent meg seg selv er jo bra. Men det er jo ikke akkurat oseaner av visdom, da.

Det er jo god gammaldags bondevett og vanlig menneskelig utvikling. Man trenger da ikke pakke det inn i en slik finne-deg-sjæl-onani...

fuji1365380447
Skrevet

Her var det ikke mye igjen å si for meg. Hjertens enig med deg !

He-he.. fikk litt blod på tann nå.

Den boka irriterte meg noe så grønnj**vlig, og det irritere meg ennå mer når folk diskuterer den og forteller at "den endret livet mitt"!

Makan.

fuji1365380447
Skrevet

Jajajaja stemmer det! Ræva bok.

Ei venninne som prakka den på meg. Samme dama påstod at man kunne gjenopprette "energibanene i kroppen etter et keisersnitt, ved å ha vanlig aluminiumsfolie i trusa".

*detter av stolen* =oD

Thihi - det er omtrent like bra som at en amhetyst runt halsen som skal gi fart på energibanene...

Gjest alkymisten ja
Skrevet

He-he.. fikk litt blod på tann nå.

Den boka irriterte meg noe så grønnj**vlig, og det irritere meg ennå mer når folk diskuterer den og forteller at "den endret livet mitt"!

Makan.

folk har en tendens til å la seg hjernevaske.. se bare hva som har skjedd med mange som har lest bibelen... ;)

Skrevet

"ha vanlig aluminiumsfolie i trusa"

AU!!! Det kan da ikke være noe behagelig!

He he, tenkt deg at det piper i en slik sikkerhetskontroll:

-å, det er bare alimiumen i trusa, ett lite øyeblikk skal jeg grave det frem ;-)

Hehe :D

Gjest Hildegard B.
Skrevet

"ha vanlig aluminiumsfolie i trusa"

AU!!! Det kan da ikke være noe behagelig!

He he, tenkt deg at det piper i en slik sikkerhetskontroll:

-å, det er bare alimiumen i trusa, ett lite øyeblikk skal jeg grave det frem ;-)

*lattervræl*

Åhhhh...folk gjør mye rart...

Skrevet

SKal du lese en bok av Coelo kan du heller lese "veronica vil dø". Alkymisten var en meget fortlest bok som ikke satte seg i hukommelsen som annet enn, og litt "pompøs" i mening...

(men det er jo bare min mening da...)

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Jeg har lest den og syns den var veldig bra, morsomt skrevet og fantasieggende, som vanlig er fra den forfatteren :)

Jeg snakker selvsagt om novellesamlingen "Alkymisten" av Gert Nygårdshaug :D

Coelhos bok (som jeg antar du siktet til) har jeg også lest. Om den har andre uttalt seg, ser jeg.

Skrevet

jadda - det å bli kjent meg seg selv er jo bra. Men det er jo ikke akkurat oseaner av visdom, da.

Det er jo god gammaldags bondevett og vanlig menneskelig utvikling. Man trenger da ikke pakke det inn i en slik finne-deg-sjæl-onani...

Det var fornøyelig å lese dine tanker om denne boken. Har aldri lest den, men nå kan jeg så levende forestille meg new-agekonseptet :-)

Skrevet

Jajajaja stemmer det! Ræva bok.

Ei venninne som prakka den på meg. Samme dama påstod at man kunne gjenopprette "energibanene i kroppen etter et keisersnitt, ved å ha vanlig aluminiumsfolie i trusa".

*detter av stolen* =oD

*Flirer* Sannelig glad jeg ikke har tatt keisersnitt! ;o)

Skrevet

Religiøse har en tendens til å lese endel ut av ting som ikke andre gjør. Jf bibelen.

He, he, ja det er vel det som skiller religiøse fra ikke-religiøse. De tar i bruk hjertet og sansene og ikke bare hjernen...

:-)

Skrevet

He, he, ja det er vel det som skiller religiøse fra ikke-religiøse. De tar i bruk hjertet og sansene og ikke bare hjernen...

:-)

Ikke helt. De kobler ut hjernen helt, og det sier seg jo selv at ikke er noe bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...