Gå til innhold

Noen med peiling på bil her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Caravelle turbodiesel. Skulle ut og kjøre en liten tur ista... Etter 100 meter døde den plutselig...

Stille og rolig, så det tok et par sekunder før jeg forstå hvorfor gassen ikke funka *flire*.

Fikk liv i bilen på 2.forsøk, og den tok meg til butikken og tilbake igjen. Mer enn det tør jeg ikke kjøre.

Den "brummer" mer enn vanlig, og kanskje ørlite grann mer "risting" også... Men ikke sånn ekstremt på noen som helst måte... Det lukter kanskje mer "drivstoff" når jeg har stoppet, men det kan bare være at jeg luktet etter for å kjenne om det lukter svidd - jeg pleier ellers aldri å lukte på bilen når jeg er ferdig med å kjøre... :)

Kan noen fortelle en gravid gressenke (sambo er bortreist på kurs) hva dette kan være forno'? Det kom som sagt brått, den har gått helt fint til nå... Kjørte senest i går kveld...

Og ja, jeg er LOST når det gjelder biler - ihvertfall når ting er feil :)

Skrevet

Kanskje du må dra på sånn stasjon der man får bensin? ;-)

Skrevet

Du har ikke fylt bensin på den?

Hehe, nei - fylte i går, men diesel - sjekket faktisk Jet-saldoen min akkurat sånn i tilfelle... Med mindre de har klart å putte bensin på diesel-pumpa si, da...

Skrevet

*flire*

Tror poenget er at man ikke skal ha bensin på en dieselbil...

Men tanken er over halvfull, så jeg tror ikke mangel på drivstoff er problemet...

Gjest bil bilist
Skrevet

Ikke noe smart å fylle bensin på en diesel bil da...

Skrevet

*flire*

Tror poenget er at man ikke skal ha bensin på en dieselbil...

Men tanken er over halvfull, så jeg tror ikke mangel på drivstoff er problemet...

Ja-ha-ha! "Turbodiesel" sto det gitt. Får kanskje begynne å lese.

Jamenatte, da kan jeg ikke hjelpe deg, for jeg skulle bare mobbe ;-)

Eller vent, det er noe galt med dieselpumpen?

Skrevet

Ikke noe smart å fylle bensin på en diesel bil da...

Nei, du er vel inne på noe der ;-)

Skrevet

Registerreima kanskje?

Da burde du sjekke det fort, den kan gjøre stor skade...

Gjest bil bilist
Skrevet

Registerreima kanskje?

hehe.. nå viser folk hvor dårlig peiling de har på bil...

Skrevet

hehe.. nå viser folk hvor dårlig peiling de har på bil...

Har du flere forslag da? Når jeg har bekreftet at jeg fylte diesel i går? :)

Skrevet

Registerreima kanskje?

Ryker den, så stopper det for godt, den vil ikke starte igjen etterpå.

Skrevet

Dette kan være mye rart det. Men det kan hende at det var så enkelt at det var noe rusk i drifstoffet eller at det var noe elektrisk som hikket i ett lite kort øyeblikk.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt noen turer med den, for å se om det skjedde igjen. Det er omtrent kul umulig å finne slike feil når bilen går normalt igjen.

Dieselfilteret som er nevnt kan det også være. Modell er dette da?

Skrevet

Dette kan være mye rart det. Men det kan hende at det var så enkelt at det var noe rusk i drifstoffet eller at det var noe elektrisk som hikket i ett lite kort øyeblikk.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt noen turer med den, for å se om det skjedde igjen. Det er omtrent kul umulig å finne slike feil når bilen går normalt igjen.

Jeg mener å huske at det er en 99-modell...

Ihvertfall rundt der... :)

Skrevet

Men hvis det var no' rusk osv - hvorfor brummer den da? *dum*

Skrevet

Men hvis det var no' rusk osv - hvorfor brummer den da? *dum*

Brumming kan være eksosanlegget, men det i seg selv skal ikke gjøre at den stopper. Hvis ikke katalysatoren har løsnet, da hender det på noen biler at de begynner å fjuske litt.

Men bare kjør litt, det er ikke farlig det. Det verste som skjer er jo bare at den stopper.

Skrevet

Nå kom jeg på noe. Noe lignende har skjedd meg med en bensinbil. Den døde gjerne i 80 (veldig trafikksikkert). Turtallet hadde ikke noe å si, det var høyt. Derfor "bråk".

Så stopper hjelpsomheten litt opp, for jeg kan jo ikke noe om biler. Men feilen lå altså i en styre(?)/transformatorboks. Den var det en diger svart klædd, og den omformet visstnok noe strøm *rødmer over min kunnskapsløshet og dårlige hukommelse*

Hvis feilen viser seg å være "uforklarlig", har kanskje bilen din en sånn også? Var bare inn med ny og tut og kjør etterpå :-)

Skrevet

Bensin på en turbi diesel, ja da stopper den ihvertfall... :o)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Når en dieselmotor stopper er det ofte tilgang på drivstoff/luft som svikter.

Lenge sia du sjekka luft/dieselfilter?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...