Ulrikke Skrevet 1. september 2005 Forfatter Skrevet 1. september 2005 Når en dieselmotor stopper er det ofte tilgang på drivstoff/luft som svikter. Lenge sia du sjekka luft/dieselfilter? *kremt* det er jo sambo som egentlig er "bilsjef" her... Men nå er han bortreist... Han ble ikke så veldig opplyst etter forklaringen min han heller, men jeg kan spørre ham om filtere, ja... 0 Siter
Gjest Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 hehe.. nå viser folk hvor dårlig peiling de har på bil... Jeg opplevde det samme med bilen min for noen år siden, da var det registerreima. Ellers ble jeg lurt... 0 Siter
Gjest Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Ryker den, så stopper det for godt, den vil ikke starte igjen etterpå. Men hvis den bare hopper, så kan bilen fortsette en stund. Det gjorde den i hvertfall på min bil for noen år siden. 0 Siter
Aryane Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Hehe, nei - fylte i går, men diesel - sjekket faktisk Jet-saldoen min akkurat sånn i tilfelle... Med mindre de har klart å putte bensin på diesel-pumpa si, da... Det gjorde de faktisk her i Bergen en gang, mener det var Jet, det ble selvfølgelig fullt kaos, og forsikringsselskapene jobbet nok overtid den uken! 0 Siter
Ulrikke Skrevet 1. september 2005 Forfatter Skrevet 1. september 2005 Det gjorde de faktisk her i Bergen en gang, mener det var Jet, det ble selvfølgelig fullt kaos, og forsikringsselskapene jobbet nok overtid den uken! Ups... Jaja, jeg har svart på gult på skjermen her at jeg har tanket fra dieselpumpa... Sånn hvis det skulle være det, liksom... 0 Siter
Ulrikke Skrevet 1. september 2005 Forfatter Skrevet 1. september 2005 Nå kom jeg på noe. Noe lignende har skjedd meg med en bensinbil. Den døde gjerne i 80 (veldig trafikksikkert). Turtallet hadde ikke noe å si, det var høyt. Derfor "bråk". Så stopper hjelpsomheten litt opp, for jeg kan jo ikke noe om biler. Men feilen lå altså i en styre(?)/transformatorboks. Den var det en diger svart klædd, og den omformet visstnok noe strøm *rødmer over min kunnskapsløshet og dårlige hukommelse* Hvis feilen viser seg å være "uforklarlig", har kanskje bilen din en sånn også? Var bare inn med ny og tut og kjør etterpå :-) Aner ikke om bilen har en sånn jeg... Men her brummer det like mye i 20 som i 60... Fortere har jeg ikke kjørt på den korte turen til butikken... 0 Siter
Aryane Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Ups... Jaja, jeg har svart på gult på skjermen her at jeg har tanket fra dieselpumpa... Sånn hvis det skulle være det, liksom... Det er vel ikke hverdag sånt skjer heller da, husker ikke helt hva som skjedde den gangen, men det var mye oppstyr rundt det i media. 0 Siter
Ulrikke Skrevet 1. september 2005 Forfatter Skrevet 1. september 2005 Registerreima kanskje? Da burde du sjekke det fort, den kan gjøre stor skade... Det er jo en sånn sak man alltid hører om at man må være påpasselig med, ja... Men hvordan det arter seg når den tar kvelden, det aner jeg ikke... Sambo skulle prøve å få tak i en tidligere nabo som har hjulpet oss med bilen før (mot diverse andre tjenester, veldig greit...) Så med litt flaks kommer han innom i dag eller i morra... 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Aner ikke om bilen har en sånn jeg... Men her brummer det like mye i 20 som i 60... Fortere har jeg ikke kjørt på den korte turen til butikken... Det kan jo være noe annet også. Men den hadde i alle fall for høyt turtall og døde brått. Ikke noe "lugging", som jeg har opplevd når det ikke er bra nok drivstofftilførsel :-) 0 Siter
Clue1365380406 Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Hvis dieselbiler stort sett kjøres på lavt turtall, er det en ventil som ofte soter igjen. Denne kan renses, men det første du kan gjøre, er å kjøre deg en tur. Gass på skikkelig av og til så den får blåst ut litt. Hvis den dirrer kan det være dette som er problemet. Det er ihvertfall et VELDIG VANLIG problem på d-biler. 0 Siter
Gjest bil bilist Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Jeg opplevde det samme med bilen min for noen år siden, da var det registerreima. Ellers ble jeg lurt... Ryker registerreima, da stopper bilen tvert. Så hvis den bare gikk litt ujevnt, så var det ikke den nei. 0 Siter
Ulrikke Skrevet 3. september 2005 Forfatter Skrevet 3. september 2005 Registerreima kanskje? Da burde du sjekke det fort, den kan gjøre stor skade... Det kan se ut som om det er registerreima, ja... En tidligere nabo kom innom og kikket, han har tidligere vært Volkswagen-mekaniker... Men nå har han ikke hatt bilen på bukk enda da, og demontert osv, og han syntes det var rart at motoren gikk - så med litt flaks, så er ikke ALT kaputt nedi der... Vi får vente til uka og se - men bilen står der den står, ja... 0 Siter
Gjest Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Det kan se ut som om det er registerreima, ja... En tidligere nabo kom innom og kikket, han har tidligere vært Volkswagen-mekaniker... Men nå har han ikke hatt bilen på bukk enda da, og demontert osv, og han syntes det var rart at motoren gikk - så med litt flaks, så er ikke ALT kaputt nedi der... Vi får vente til uka og se - men bilen står der den står, ja... Hehe, da var jeg ikke så superdum likevel da, som "bil bilist" ville ha det til... Jaja, håper det går bra med bilen - og at det ikke blir altfor dyrt! 0 Siter
Ulrikke Skrevet 3. september 2005 Forfatter Skrevet 3. september 2005 Hehe, da var jeg ikke så superdum likevel da, som "bil bilist" ville ha det til... Jaja, håper det går bra med bilen - og at det ikke blir altfor dyrt! Hehe, altfor dyrt blir det helt sikkert - men vi håper jo at ikke ALT nedi der er kaputt siden bilen tross alt starter Men du hadde mye mer peiling enn meg ihvertfall - for meg kunne det vært hva som helst 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Hehe, altfor dyrt blir det helt sikkert - men vi håper jo at ikke ALT nedi der er kaputt siden bilen tross alt starter Men du hadde mye mer peiling enn meg ihvertfall - for meg kunne det vært hva som helst Visst det faktisk er registerreima som har hoppa over, og at bilen fortsatt starter, betyr det kun et vanlig registerremskifte (noe dere da skulle ha gjort for lenge sden) Hadde reima røket hadde det vært snakk om et motorhavari. Få dette sjekka før dere gjør flere startforsøk. 0 Siter
Ulrikke Skrevet 3. september 2005 Forfatter Skrevet 3. september 2005 Visst det faktisk er registerreima som har hoppa over, og at bilen fortsatt starter, betyr det kun et vanlig registerremskifte (noe dere da skulle ha gjort for lenge sden) Hadde reima røket hadde det vært snakk om et motorhavari. Få dette sjekka før dere gjør flere startforsøk. Jupp, bilen skal selvfølgelig taues dit den skal... Men vi har IKKE overskredet registerreim-bytte, altså... Det er noe bilsjefen her er HELT sikker på, og det er ikke SÅ lenge siden heller... Men denne tidligere nabo'n har en bil stående hos seg nå hvor akkurat det samme hadde skjedd - fordi verkstedet hadde glemt å stramme en bolt... Også har det gått bra akkurat for lenge til at det er en garantisak... Så ting kan tydeligvis skje... 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Jupp, bilen skal selvfølgelig taues dit den skal... Men vi har IKKE overskredet registerreim-bytte, altså... Det er noe bilsjefen her er HELT sikker på, og det er ikke SÅ lenge siden heller... Men denne tidligere nabo'n har en bil stående hos seg nå hvor akkurat det samme hadde skjedd - fordi verkstedet hadde glemt å stramme en bolt... Også har det gått bra akkurat for lenge til at det er en garantisak... Så ting kan tydeligvis skje... Da dette er ren gjetning, kan det være så mangt:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.