Gå til innhold

Håndkle m mygg på

Anbefalte innlegg

Gjest litt flau no
Skrevet

har av iset fryseskapet vårt da det skal kastet. og da la jeg ned noen håndklær under som skulle ta opp vannet.. så reiste vi på ferie noen dager etter og glemte helt dette håndkle og nå er det kommet mygg på det.. hva skal jeg gjøre m det.. .? er det bare til å kaste?

Skrevet

mener du mugg? Prøv å vaske det, går det bort i vask er det vel greit?

Gjest litt flau no
Skrevet

mener du mugg? Prøv å vaske det, går det bort i vask er det vel greit?

mener mugg ja =)

Gjest blåmann bukk
Skrevet

mener mugg ja =)

Kanskje det er "blåmann" i det? Da hadde jeg kastet det.

Skrevet

Det har vel gått jordslag i det (noen kaller det blåmann har jeg lært her inne) og da er det bare å kaste det for det går ikke av.

Skrevet

Det har vel gått jordslag i det (noen kaller det blåmann har jeg lært her inne) og da er det bare å kaste det for det går ikke av.

Hmmmmm.... har aldri hørt den forklaringen på ordet blåmann.

Jeg har alltid brukt det om en type skikkelig ekle insekter som gjerne klekkes ut av tømmer etc i nye hus. *usj*

Skrevet

mener mugg ja =)

Mugg smitter over på annet tøy under vask. Kast det! Kjedelig å få mugglukt i alt tøyet. Det er så godt som umulig å få vekk igjen.

Gjest skrævadottir
Skrevet

Levende leksikon :)

Svart soppvekst, kalles jordslag, osv :

Dacrymyces stillatus, tåresopp. Livskraftige saker. Overlever flere år uten føde og vokser på og i -alt-. Eter seg gjennom 1 meter treverk på to uker.

Skrevet

Jeg har alltid brukt det om en type skikkelig ekle insekter som gjerne klekkes ut av tømmer etc i nye hus. *usj*

I trøndelag er blåmann et insekt ja, men "sørafor" ser det ut til at det er et annet ord for jordslag. Man lærer mye her på DOL! :o)

Gjest litt flau no
Skrevet

Har du lite håndklær eller kjempedårlig råd? ;)

hehe.. nei men det var liksom et ganske nytt håndkle da. men da går det i bosset tenker jeg =)

Skrevet

I Bergen sier vi blåmann...

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Herrejemini, jeg trodde du mente MYGG. Ante ikke at et handkle kunne bli fullt av mygg bare ved å ligge fuktig... Vel trives de i sump og myr og sånn, men likevel. :-D

Måtte ha en skikkelig runde med oversettelse i hodet mitt før jeg skjønte det var mugg.

Gjest papirtiger
Skrevet

Herrejemini, jeg trodde du mente MYGG. Ante ikke at et handkle kunne bli fullt av mygg bare ved å ligge fuktig... Vel trives de i sump og myr og sånn, men likevel. :-D

Måtte ha en skikkelig runde med oversettelse i hodet mitt før jeg skjønte det var mugg.

*ler*

Var veldig nysgjerrig på hvordan håndkler får mygg på seg..

Gjest litt flau no
Skrevet

hehe.. tror faktisk jeg pleier å si mygg om det selvom jeg vet det heter mugg.. så derfor bare skrev jeg det også i farten =)

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

*ler*

Var veldig nysgjerrig på hvordan håndkler får mygg på seg..

Var det jeg også lurte fælt på, så for meg *den* invasjonen av hissige blodsugere som kretsa rundt handkleet. :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...