Gå til innhold

Skrekkelig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

USA må klare seg selv fordi de sitter der og driter i hva som skjer med de fattige. Og har penger og utstyr til å hjelpe.

Virker som den vanlige amerikaner er villig til å hjelpe men Bush bare håper på at flest mulig fattige skal stryke med.

som jeg skrev til favn så er amerkinaerne utrolig flinke med frivillig innsats. Jeg ble meget imponert etter 911 da jeg så hva de kunne stable på beina.

Men da var det tross alt "bare" noen få bygninger som var ødelagt, og infrastrukturen forøvrig var intakt.

Slik som forholdene er i New Orleans akkurat nå er det jo komplett umulig å være den barmhjertige samaritan... :-(

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

21

• Goliath

18

• favn

11

• snø

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

FN har kommet med tilbud om hjelp, USA har ikke svart. Mener at jeg leste det tidligere i dag i alle fall.

Ja, jeg har fått med meg det.

Men USA vil kanskje ikke be om hjelp heller - det strider kanskje mot deres suverenitets-ideer?

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Utrolig at det ikke er gjort klart på forhånd. Med mat, bedre sanitære forhold, osv.

For dette visste de ville skje.

For øvrig ser man jo her at folk blir apekatter som plyndrer, dreper, voldtar, skyter på redningshelikopterne, løper rundt med automatvåpen mens folk slåss for livet, og det etter bare få dager - i et ellers (relativt) sivilisert land.

Drar man parallellen til apekattendensene vi ser i land hvor de sliter med det mest elementære fra de blir født til de dør, så er det i hvert fall åpenbart at det ikke bare er religion som spiller inn i disse menneskenes galskap.

I USA blir jo mange åpenbart villmenn etter 2 dager.

De ER villmenn hele tida tror jeg. Det er bare undertrykket at myndighetene til vanlig.'

Forskjellene mellom fattig og rik er så stor. Og de sosiale problemene er enorme. Sånne katastrofer som dette får alt ut i lys.

Skrevet

De ER villmenn hele tida tror jeg. Det er bare undertrykket at myndighetene til vanlig.'

Forskjellene mellom fattig og rik er så stor. Og de sosiale problemene er enorme. Sånne katastrofer som dette får alt ut i lys.

Vi har jo sett tilsvarende tilfeller før, bl.a. etter opprøret i L.A. som følge av den politivoldskandalen....

Skrevet

som jeg skrev til favn så er amerkinaerne utrolig flinke med frivillig innsats. Jeg ble meget imponert etter 911 da jeg så hva de kunne stable på beina.

Men da var det tross alt "bare" noen få bygninger som var ødelagt, og infrastrukturen forøvrig var intakt.

Slik som forholdene er i New Orleans akkurat nå er det jo komplett umulig å være den barmhjertige samaritan... :-(

11/9 slåss de også mot en felles fiende. USA liker fiender. Selvsagt gjør de alt som står i sin makt når en fiende går til angrep.

Hadde Al Quida sprengt en dike og oversvømt det samme området som nå er oversvømmet, kan du banne på at de ville satt inn langt større ressurser for å hjelpe både fattige og rike.

Jeg sitter kanskje med et aldri så lite inntrykk av at USA driter i sine fattige, men kunne de brukt de fattige som nå sliter mot f.eks. Bin Laden, hadde de gjort det for alt det er verdt.

Det er dog vanskelig å bruke dem mot naturen og egen forurensning.

Skrevet

Det er helt for jævlig, hele greia er helt absurd.

I tillegg til alt dette, tenk på aller de som ikke har forsikret husene sine. Det er mange fattige og mange vanlige mennesker som ikke har råd til å forsikre verken hus, innbo eller seg selv. Vi snakker tusenvis av liv som havner i enda større helvete enn det de allerede er i. Jeg får vondt i hele kroppen når jeg tenker på det. Og på toppen av det hele ser det desverre ut som en gammel studiekamerat har forsvunnet i stormen også. Ikke meningen å dra ut tråden din, men dette ble en helvetes dag med den telefonen jeg nettopp fikk.

Skrevet

Amerikanerne på det amerikanske nettet jeg skriver på er helt sjokkerte over bush og hans håndtering av katastrofen. Ikke alle da, men de fleste.

Skrevet

Nå skytes det mot redningshelikoptrene som forsøker å få folk ut fra superdomen også nå...

Skrevet

I tillegg til alt dette, tenk på aller de som ikke har forsikret husene sine. Det er mange fattige og mange vanlige mennesker som ikke har råd til å forsikre verken hus, innbo eller seg selv. Vi snakker tusenvis av liv som havner i enda større helvete enn det de allerede er i. Jeg får vondt i hele kroppen når jeg tenker på det. Og på toppen av det hele ser det desverre ut som en gammel studiekamerat har forsvunnet i stormen også. Ikke meningen å dra ut tråden din, men dette ble en helvetes dag med den telefonen jeg nettopp fikk.

Uff, så fælt!!! :-(

Krysser fingrene på at det bare skyldes kommunikasjonsproblemer, og at han er i god behold - forholdene tatt i betraktning!

Skrevet

11/9 slåss de også mot en felles fiende. USA liker fiender. Selvsagt gjør de alt som står i sin makt når en fiende går til angrep.

Hadde Al Quida sprengt en dike og oversvømt det samme området som nå er oversvømmet, kan du banne på at de ville satt inn langt større ressurser for å hjelpe både fattige og rike.

Jeg sitter kanskje med et aldri så lite inntrykk av at USA driter i sine fattige, men kunne de brukt de fattige som nå sliter mot f.eks. Bin Laden, hadde de gjort det for alt det er verdt.

Det er dog vanskelig å bruke dem mot naturen og egen forurensning.

Men en klar definert fiende bak en katasrofe oppstår sinne, og sinne kan være konstruktivt og samlende.

Med en naturkatastrofe blir det bare en følelse av avmakt?

(ps: en tysk politiker mente USA selv var delvis skyld i dette, pga at deres utslipp av gasser er betraktelig høyere enn noe annet land...)

Skrevet

Ja, det er forferdelig. Forsikring der borte er heller ikke billig.

Skrevet

Men en klar definert fiende bak en katasrofe oppstår sinne, og sinne kan være konstruktivt og samlende.

Med en naturkatastrofe blir det bare en følelse av avmakt?

(ps: en tysk politiker mente USA selv var delvis skyld i dette, pga at deres utslipp av gasser er betraktelig høyere enn noe annet land...)

Store deler av verden er vel skyld i klimaproblemene i verden. USA er kanskje verre enn andre? Ikke vet jeg...

Skrevet

Uff, så fælt!!! :-(

Krysser fingrene på at det bare skyldes kommunikasjonsproblemer, og at han er i god behold - forholdene tatt i betraktning!

Han er sikkert i god behold, han er en fyr litt utenom det vanlige som er født og oppvokst under de merkeligste forhold, med de sprøeste menneskene jeg har møtt. Han er også verdensmester i å ikke si fra når han reiser noe sted, så for alt vi vet kan han sitte på en liten øy i karibien. Jeg håper dette kun er et av forsvinningsnummerene hans.

Nå ble jeg litt blidere med engang jeg tenker på hvor sprø han egentlig er :)

Skrevet

Store deler av verden er vel skyld i klimaproblemene i verden. USA er kanskje verre enn andre? Ikke vet jeg...

Jeg vet heller ikke.

Men uansett synes jeg at i en sådan stund er det dårlig timing å si at de er skyld i dette selv! :-(

De stakkarne som er rammet av dette kan uansett ikke bære skylda for dette.

Skrevet

Han er sikkert i god behold, han er en fyr litt utenom det vanlige som er født og oppvokst under de merkeligste forhold, med de sprøeste menneskene jeg har møtt. Han er også verdensmester i å ikke si fra når han reiser noe sted, så for alt vi vet kan han sitte på en liten øy i karibien. Jeg håper dette kun er et av forsvinningsnummerene hans.

Nå ble jeg litt blidere med engang jeg tenker på hvor sprø han egentlig er :)

*S*

Skrevet

Jeg vet heller ikke.

Men uansett synes jeg at i en sådan stund er det dårlig timing å si at de er skyld i dette selv! :-(

De stakkarne som er rammet av dette kan uansett ikke bære skylda for dette.

Det er jeg enig med deg i.

Det er ikke skyld man nå burde fordele, men hjelp.

Skrevet

det er helt forferdelig.

det står at man må slåss for livet sitt. dårlig hygieniske forhold, om voldtekter av mindreårig..

moren min sa idag at hun hadde sett eller var det hørt at hai var nå kommet inn i gatene,,,

HUTTETU, det er rene skrekkfilmen..

Skrevet

det er helt forferdelig.

det står at man må slåss for livet sitt. dårlig hygieniske forhold, om voldtekter av mindreårig..

moren min sa idag at hun hadde sett eller var det hørt at hai var nå kommet inn i gatene,,,

HUTTETU, det er rene skrekkfilmen..

Menneskets ondskap slutter aldri å sjokkere meg.

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Vi har jo sett tilsvarende tilfeller før, bl.a. etter opprøret i L.A. som følge av den politivoldskandalen....

Ja stemmer det. Forferdelig. Hadde Clinton vært sjef, så hadde han vært i New Orleans personlig før stormen la seg!

Men hvor er den lille texaneren når han trengs, hæ? Møkkagubbe!

Skrevet

Dette viser bare så alt for godt at man ikke skal være for naiv når det gjelder hva som faktisk bor dypt inne i svært mange mennesker......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...