Gå til innhold

Skrekkelig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

At folk sjokkeres over at noen rapper tv-er og den slags går over min forstand. Jeg mener... en-to-fire hundre TV-ER?? Det er vel ingenting å bry seg om under slike katastrofer.

Hvorfor ikke sjokkeres over at tusener DØR?

Det lurer jeg på.

God helg!

Selvsagt er det aller aller verste at så mange dør, samt at så mange lider og ikke får den hjelpen de trenger.

Men selv om jeg er enig i at plyndringen er av underordnet betydning, så blir jeg likevel sjokkert over at folk som er rammet av slike katastrofer bruker kreftene sine på sin egen vinnings skyld istedenfor på f eks å hjelpe andre.

man så jo også noe av dette etter tsunamien, hvor man plyndret lik...

Når først hele familier er utradert så betyr det selvsagt lite at noen har forsynt seg med smykker fra de avdøde, men det sier noe om disse menneskenes holdninger.

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

21

• Goliath

18

• favn

11

• snø

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Utrolig at det ikke er gjort klart på forhånd. Med mat, bedre sanitære forhold, osv.

For dette visste de ville skje.

For øvrig ser man jo her at folk blir apekatter som plyndrer, dreper, voldtar, skyter på redningshelikopterne, løper rundt med automatvåpen mens folk slåss for livet, og det etter bare få dager - i et ellers (relativt) sivilisert land.

Drar man parallellen til apekattendensene vi ser i land hvor de sliter med det mest elementære fra de blir født til de dør, så er det i hvert fall åpenbart at det ikke bare er religion som spiller inn i disse menneskenes galskap.

I USA blir jo mange åpenbart villmenn etter 2 dager.

Dette innlegget må jeg bare få skrive under på!

Beste hilsen fra

Skrevet

Lenger enn det har ikke menneskene kommet i utviklingen.

Og nettopp derfor er det viktig synes jeg, at man ikke har for mange naive innstillinger til mennesket generelt og innvandrere fra fattige og nødstillte kår i andre deler av verden spesielt.

Du har rett i at vi ikke er så uenige når det kommer til stykket, Goliath ;o)

Det ER naivt å tro at alt vil ordne seg for mennesker med store problemer, bare de kommer til Norge. Det er ikke der hjelpen slutter, det er der den må begynne...

Beste hilsen fra

Skrevet

Du har rett i at vi ikke er så uenige når det kommer til stykket, Goliath ;o)

Det ER naivt å tro at alt vil ordne seg for mennesker med store problemer, bare de kommer til Norge. Det er ikke der hjelpen slutter, det er der den må begynne...

Beste hilsen fra

Det er ikke i Norge hjelpen bør begynne.

Hjelpen bør begynne i de land der de i utgangspunktet bor....:-)

Skrevet

Vi kan ikke være enige om alt ;o)

Neida, jeg mener ikke at et hvert menneske som trenger hjelp skal komme til Norge, men jeg synes heller ikke at Norge skal skalke alle luker. Det finnes gyldne middelveier. Og de som kommer, må tas i mot på skikkelig vis. På en måte som gjør at de slipper å havne på trygdetoppen (som det ble skrevet om i et annet innlegg her). Problemet oppstår når man tror at man har gjort jobben når bare folk har satt beina på norsk jord. Som om det i seg selv er saliggjørende og nok for et lykkelig liv.

Det må stilles krav til innvandrere. Og vi må slippe dem til i arbeidslivet. Uten at de må skifte navn til Ola Nordmann.

Og når det gjelder trygdesystemet, så er det kanskje på tide å innse at det er litt slakt i trusestrikken - enten du er hvit eller sort.....?

Beste hilsen fra

Skrevet

Liten kommentar til.

Jeg er også enig i at vi kan hjelpe til der folk er også, helt klart. Men da må vi innse at hjelpen må tilpasses lokale forhold. Alt for mange hjelpeprosjekt strander fordi Store Hvite Mann ikke forstår det.

Etter å ha vært i et par land hvor folk har det virkelig ille, så kan jeg faktisk forstå at noen mennesker gjør ALT for å komme seg bort derfra. Det burde være obligatorisk med en tur til slike land for alle mennesker som synes innvandring er noe dritt!

Jeg sier ikke at man ska åpne grensene og la det flomme inn. Jeg tror bare at folk har godt av å se hvilke forhold en del mennesker lever under. Og at den fattigdommen og nøden vi snakker om i Norge er alt annet enn fattigdom og nød. Man trenger fremdeles ikke å like at det kommer innvandrere til Norge. Men man kan kanskje forstå hvorfor det skjer.

Det er en ting å se det på tv, noe helt annet å se det "live". Og nei, jeg har ikke vært i Afrika og sett magre barn med kulemage, men i et østblokkland. Det er ille nok der også. Jeg hadde definitivt gjort mitt for å komme meg bort derfra.

Beste hilsen fra

Skrevet

Vi kan ikke være enige om alt ;o)

Neida, jeg mener ikke at et hvert menneske som trenger hjelp skal komme til Norge, men jeg synes heller ikke at Norge skal skalke alle luker. Det finnes gyldne middelveier. Og de som kommer, må tas i mot på skikkelig vis. På en måte som gjør at de slipper å havne på trygdetoppen (som det ble skrevet om i et annet innlegg her). Problemet oppstår når man tror at man har gjort jobben når bare folk har satt beina på norsk jord. Som om det i seg selv er saliggjørende og nok for et lykkelig liv.

Det må stilles krav til innvandrere. Og vi må slippe dem til i arbeidslivet. Uten at de må skifte navn til Ola Nordmann.

Og når det gjelder trygdesystemet, så er det kanskje på tide å innse at det er litt slakt i trusestrikken - enten du er hvit eller sort.....?

Beste hilsen fra

Som sagt - vi er nok ikke så veldig uenige.

Du er bare litt snillere enn hva jeg er:-)

Skrevet

Liten kommentar til.

Jeg er også enig i at vi kan hjelpe til der folk er også, helt klart. Men da må vi innse at hjelpen må tilpasses lokale forhold. Alt for mange hjelpeprosjekt strander fordi Store Hvite Mann ikke forstår det.

Etter å ha vært i et par land hvor folk har det virkelig ille, så kan jeg faktisk forstå at noen mennesker gjør ALT for å komme seg bort derfra. Det burde være obligatorisk med en tur til slike land for alle mennesker som synes innvandring er noe dritt!

Jeg sier ikke at man ska åpne grensene og la det flomme inn. Jeg tror bare at folk har godt av å se hvilke forhold en del mennesker lever under. Og at den fattigdommen og nøden vi snakker om i Norge er alt annet enn fattigdom og nød. Man trenger fremdeles ikke å like at det kommer innvandrere til Norge. Men man kan kanskje forstå hvorfor det skjer.

Det er en ting å se det på tv, noe helt annet å se det "live". Og nei, jeg har ikke vært i Afrika og sett magre barn med kulemage, men i et østblokkland. Det er ille nok der også. Jeg hadde definitivt gjort mitt for å komme meg bort derfra.

Beste hilsen fra

Jeg er heller ikke uenig i det du skriver her.

MEN det store problemet med innvandringen til Norge er jo ikke de reelle flyktningene.

Det er familiegjenforening som står for desidert de fleste innvandrerne, og dette utnyttes i organiserte former.

Tenk hvor mange flere reelle flyktninger vi kunne mottatt, hvis vi hadde klart å sette en stopper for de som kun er ute etter å utnytte det naive "norske systemet"....

Og vedrørende trygd, så er det ikke flyktningene som på noen måte topper den statistikken heller.

Der finner du i de fleste tilfeller de som kommer hit på "organisert familiegjenforening".....

Skrevet

Som sagt - vi er nok ikke så veldig uenige.

Du er bare litt snillere enn hva jeg er:-)

Hihihihi, ja jeg er ganske snill & godhjerta av meg ;o)

Beste hilsen fra

Skrevet

Hihihihi, ja jeg er ganske snill & godhjerta av meg ;o)

Beste hilsen fra

Tror jeg nok :-)

Beste hilsner tilbake

Skrevet

Jeg er heller ikke uenig i det du skriver her.

MEN det store problemet med innvandringen til Norge er jo ikke de reelle flyktningene.

Det er familiegjenforening som står for desidert de fleste innvandrerne, og dette utnyttes i organiserte former.

Tenk hvor mange flere reelle flyktninger vi kunne mottatt, hvis vi hadde klart å sette en stopper for de som kun er ute etter å utnytte det naive "norske systemet"....

Og vedrørende trygd, så er det ikke flyktningene som på noen måte topper den statistikken heller.

Der finner du i de fleste tilfeller de som kommer hit på "organisert familiegjenforening".....

Men igjen - "familiegjenforening" hadde ikke trengt å være et problem, om det ikke var for at vi har et system som lar seg utnytte. Det nytter liksom ikke å klage over at folk utnytter systemet, når det er så enkelt å utnytte.....

Som sagt - hvem hadde ikke blitt frista om det fantes et land hvor man kunne leve godt andre sin regning?

Og ekstra festlig er det jo i grunnen å tenke over de nordmennene som klager over hvor trangt det er å leve på den trygda som tydeligvis er som manna fra himmelen for andre....

Men da kan vi kanskje være enige i at det ikke er det at det kommer folk med en annen hudfarge og annen religion som er problemet, men hvordan de tas i mot her og hvilke muligherer de gis (og ikke gis)?

Så gjenstår det bare å finne oppe et system som gir et kraftig spark i ræva til dem som trenger det, samtidig som det sikrer et ok liv for dem som ikke kan jobbe uansett hvor hardt man sparker dem. Og nå snakker jeg om folk generelt, ikke om innvandrere/flyktninger spesielt.

Kunne blitt rik om jeg tok patent på noe sånn ;o)

Beste hilsen fra

Skrevet

Men igjen - "familiegjenforening" hadde ikke trengt å være et problem, om det ikke var for at vi har et system som lar seg utnytte. Det nytter liksom ikke å klage over at folk utnytter systemet, når det er så enkelt å utnytte.....

Som sagt - hvem hadde ikke blitt frista om det fantes et land hvor man kunne leve godt andre sin regning?

Og ekstra festlig er det jo i grunnen å tenke over de nordmennene som klager over hvor trangt det er å leve på den trygda som tydeligvis er som manna fra himmelen for andre....

Men da kan vi kanskje være enige i at det ikke er det at det kommer folk med en annen hudfarge og annen religion som er problemet, men hvordan de tas i mot her og hvilke muligherer de gis (og ikke gis)?

Så gjenstår det bare å finne oppe et system som gir et kraftig spark i ræva til dem som trenger det, samtidig som det sikrer et ok liv for dem som ikke kan jobbe uansett hvor hardt man sparker dem. Og nå snakker jeg om folk generelt, ikke om innvandrere/flyktninger spesielt.

Kunne blitt rik om jeg tok patent på noe sånn ;o)

Beste hilsen fra

Jeg er fullstendig enig med deg nok en gang:-)

De som skal kritiseres for dette er selvfølgelig ikke de som utnytter de muligheter som finnes.

Det er de som er ansvarlig for den politikken og de lover og regler som finnes på dette området som er de "skyldige" og ansvarlige.

Og så får man bare vurdere hvor viktig man synes dette er når man skal avgi sin stemme om kort tid.....

Skrevet

Jeg er fullstendig enig med deg nok en gang:-)

De som skal kritiseres for dette er selvfølgelig ikke de som utnytter de muligheter som finnes.

Det er de som er ansvarlig for den politikken og de lover og regler som finnes på dette området som er de "skyldige" og ansvarlige.

Og så får man bare vurdere hvor viktig man synes dette er når man skal avgi sin stemme om kort tid.....

Jeg var nede og stemte for sånn ca to minutt siden ;o)

Beste hilsen fra

Skrevet

Jeg var nede og stemte for sånn ca to minutt siden ;o)

Beste hilsen fra

Skal ikke spørre deg om du var fornuftig eller ei...:-)

Selv venter jeg til valgdagen, og har fremdeles tre alternativer å velge mellom....

Får bare finne ut om jeg skal stemme strategisk mtp sosialistisk kontra borgerlig regjering, eller stemme på det partiet jeg føler er det minste av flere onder...he-he

Skrevet

Skal ikke spørre deg om du var fornuftig eller ei...:-)

Selv venter jeg til valgdagen, og har fremdeles tre alternativer å velge mellom....

Får bare finne ut om jeg skal stemme strategisk mtp sosialistisk kontra borgerlig regjering, eller stemme på det partiet jeg føler er det minste av flere onder...he-he

Hemmelig valg ;o) Har en mann som spekulerer på det samme som deg for tiden. Men jeg fant ut når det kom til stykket, så hadde jeg ikke noe valg. Om man er som meg: snill og godhjerta, men samtidig en smule egoistisk... ;-)

Beste hilsen fra

Skrevet

Hemmelig valg ;o) Har en mann som spekulerer på det samme som deg for tiden. Men jeg fant ut når det kom til stykket, så hadde jeg ikke noe valg. Om man er som meg: snill og godhjerta, men samtidig en smule egoistisk... ;-)

Beste hilsen fra

Hvis folk flest hadde vært helt ærlige, så ville også de innrømmet at de var en smule egoistisk når det kommer til stykke:-)

Skrevet

Hvis folk flest hadde vært helt ærlige, så ville også de innrømmet at de var en smule egoistisk når det kommer til stykke:-)

Selv altruisten kan 'beskyldes' for å mele egen kake - les: eget sinn og samvittighet.

Skrevet

Selv altruisten kan 'beskyldes' for å mele egen kake - les: eget sinn og samvittighet.

Det har du helt rett i. Og jeg tror det aller meste kan føres tilbake til en eller annen form for egoisme - helt avhengig av hvordan man velger å tolke det.

Og det behøver da ikke nødvendigvis være så negativt.

Skrevet

Jeg tror at både de som stemmer rødt, blått og grønt tenker en del på seg selv når de stemmer, jeg. Men når man stemmer rødt så kan man ha som alibi at man tenker på andre ;o)

Beste hilsen fra

Skrevet

Jeg tror at både de som stemmer rødt, blått og grønt tenker en del på seg selv når de stemmer, jeg. Men når man stemmer rødt så kan man ha som alibi at man tenker på andre ;o)

Beste hilsen fra

"Men når man stemmer rødt så kan man ha som alibi at man tenker på andre."

Og det tror jeg at veldig mange "missbruker" for alt hva det er verdt....

Men noen av "oss" gjennomskuer jo det veldig lett:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...