Gå til innhold

Pepperspray

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har skjedd flere overfall i mitt ellers meget rolige og barnevennlige nærmiljø i det siste og en nevnte at man kanskje burde gå med pepperspray i lomma.

Men pepperspray er vel ulovlig? Og hva skjer om jeg skulle kline til og spraye en overfallsmann? Vil han kunne anmelde meg for legemsbeskadeligse eller noe sånt etterpå og få meg straffet? Intet forbauser meg...

Skrevet

Prøv hårspray? Malingspray? Det fins malingspray som ikke kan vaskes av på 48 timer, for å finne vedkommende..

Skrevet

Prøv hårspray? Malingspray? Det fins malingspray som ikke kan vaskes av på 48 timer, for å finne vedkommende..

Men den vil jo være kjempefarlig å få på øynene f.eks? Pepperspray skader jo ikke øynene, vedkommende settes bare kraftig ut av spill en stund.

Skrevet

Hehe, det er mulig han kunne anmeldt deg, men jeg tviler på at fyren hadde kommet så jævlig langt med det. Muligens hadde du fått en smekk på lanken, men ikke noe mer.

Uansett er det mye bedre enn alternativet.

Men det er jo helt sykt dersom du skal straffes fordi du sprayer ned en fyr som forsøker å voldta eller rane deg.

Jeg ville kjøpt pepperspray eller annen smertefull spray dersom jeg var jente.

Skrevet

Men den vil jo være kjempefarlig å få på øynene f.eks? Pepperspray skader jo ikke øynene, vedkommende settes bare kraftig ut av spill en stund.

Han ville sikkert løpt sin vei før det ble KJEMPEfarlig, da vettu! Lykke til, godt å være rustet! :)

Skrevet

Hehe, det er mulig han kunne anmeldt deg, men jeg tviler på at fyren hadde kommet så jævlig langt med det. Muligens hadde du fått en smekk på lanken, men ikke noe mer.

Uansett er det mye bedre enn alternativet.

Men det er jo helt sykt dersom du skal straffes fordi du sprayer ned en fyr som forsøker å voldta eller rane deg.

Jeg ville kjøpt pepperspray eller annen smertefull spray dersom jeg var jente.

Hvor får man tak i pepperspray da? Ettersom det er ulovlig selges det vel ikke akkurat over disk...

Skrevet

Hvor får man tak i pepperspray da? Ettersom det er ulovlig selges det vel ikke akkurat over disk...

Jeg tror kanskje du får kjøpt det i diverse militærforretninger av den typen som... hva heter den igjen. Den i Oslo som forsynte Nokas-ranerne med utstyr.

Ellers får man helt sikkert kjøpt det i Sverige.

Skrevet

Han ville sikkert løpt sin vei før det ble KJEMPEfarlig, da vettu! Lykke til, godt å være rustet! :)

Tror jeg ville ha satset på pepperspray. Maling i øynene kan jo føre til at en blir blind.

Skrevet

Tror jeg ville ha satset på pepperspray. Maling i øynene kan jo føre til at en blir blind.

Ja, stakkars voldtektsmann som kunne bli blind.

Gjest Persille
Skrevet

Det er faktisk like greit å ha liten flaske hårspray i vesken :)

En sånn liten Elnett-flaske, eller en annen flaske du ikke må pumpe - men som har konstant trykk.

Da kan de heller ikke ta deg på å ha gjort noe ulovlig (bære pepperspray) eller "planlagt overfallet" :)

Hårspray har vel alle jenter med seg overalt?

Skrevet

Det er faktisk like greit å ha liten flaske hårspray i vesken :)

En sånn liten Elnett-flaske, eller en annen flaske du ikke må pumpe - men som har konstant trykk.

Da kan de heller ikke ta deg på å ha gjort noe ulovlig (bære pepperspray) eller "planlagt overfallet" :)

Hårspray har vel alle jenter med seg overalt?

Jeg tenkte på det... Men det vil vel også gjøre ubotelig skade på synet om han skulle få det midt i fleisen?

Skrevet

Ja, stakkars voldtektsmann som kunne bli blind.

*lol* Den malingsprayen skader ikke. Den merker angriperen, så purken har sjans til å finne 'h*m' før 'h*n' får av malingen.

Skrevet

Jeg tror kanskje du får kjøpt det i diverse militærforretninger av den typen som... hva heter den igjen. Den i Oslo som forsynte Nokas-ranerne med utstyr.

Eller tyskland.

Skrevet

Jeg tenkte på det... Men det vil vel også gjøre ubotelig skade på synet om han skulle få det midt i fleisen?

Lillemus, skjerp deg. Ville det ikke gjøre ubotelig skade på deg om du ble voldtatt kanksje???

Skrevet

Lillemus, skjerp deg. Ville det ikke gjøre ubotelig skade på deg om du ble voldtatt kanksje???

Joda, men... :o|

Skrevet

Dette får man sikkert kjøpt i unaiten også - men er det lovlig å ta det med seg inn i landet? (via Amsterdam)

Gjest Persille
Skrevet

Det burde han ha tenkt på før han overfalt deg!

Det blir jo som om noen bryter seg inn gjennom kjøkkenvinduet når du står og lager mat - og tilfeldigvis får en glodvarm stekepanne i fleisen. Arr for livet - antagelig jæ**** vondt, men igjen - han burde ikke brutt seg inn :)

Men; du må ikke ta råd for meg - jeg taper jo tilogmed en helt opplagt sagt (ser det ut til), så jeg er ikke god referanse :)

Skrevet

Det burde han ha tenkt på før han overfalt deg!

Det blir jo som om noen bryter seg inn gjennom kjøkkenvinduet når du står og lager mat - og tilfeldigvis får en glodvarm stekepanne i fleisen. Arr for livet - antagelig jæ**** vondt, men igjen - han burde ikke brutt seg inn :)

Men; du må ikke ta råd for meg - jeg taper jo tilogmed en helt opplagt sagt (ser det ut til), så jeg er ikke god referanse :)

*Hehe* Dere har rett begge to - skal se om jeg finner noe som er smått nok til at jeg gidder ha det på meg. Veske har jeg lagt bort for en tid...

Skrevet

*Hehe* Dere har rett begge to - skal se om jeg finner noe som er smått nok til at jeg gidder ha det på meg. Veske har jeg lagt bort for en tid...

Pepperspray er forbudt å eie eller innføre til Norge. (Det samme gjelder tåregass).

Men det finnes en selvforsvarsspray som svir kraftig i øynene, samt at den inneholder et fargestoff som er nesten umulig å få bort. Den ble ihvertfall tidligere solgt over disk, men kun til jenter, i en butikk i Oslo som selger militæreffekter o.l. Jeg vet ikke om de har den nå.

Etter at jeg ble slått ned og ranet og kraftig skadet for snart 10 år siden, skaffet jeg meg tåregass i Tyskland og smuglet den til Norge. Tåregass (CS-gass) selges over disk i Tyskland. Jeg vet ikke om de selger pepperspray.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...