Gå til innhold

Pepperspray

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pepperspray er forbudt å eie eller innføre til Norge. (Det samme gjelder tåregass).

Men det finnes en selvforsvarsspray som svir kraftig i øynene, samt at den inneholder et fargestoff som er nesten umulig å få bort. Den ble ihvertfall tidligere solgt over disk, men kun til jenter, i en butikk i Oslo som selger militæreffekter o.l. Jeg vet ikke om de har den nå.

Etter at jeg ble slått ned og ranet og kraftig skadet for snart 10 år siden, skaffet jeg meg tåregass i Tyskland og smuglet den til Norge. Tåregass (CS-gass) selges over disk i Tyskland. Jeg vet ikke om de selger pepperspray.

Hmmm... Er den å få i Trondheim tro?

Skrevet

*lol* Den malingsprayen skader ikke. Den merker angriperen, så purken har sjans til å finne 'h*m' før 'h*n' får av malingen.

Ikke at det hadde gjort meg noe om en voldteksmann ble blind, men det kunne ha gått utover hun som påførte han dette.

En jeg kjenner fikk synet på ene øyet sitt sterkt nedsatt etter å ha fått ei klyse med paintball-maling på det.

Skrevet

Glem peppersprayen, husker du ikke hva som ble diskutert her tidligere i dag? Det er tingen for deg nå :o)))

Skrevet

Glem peppersprayen, husker du ikke hva som ble diskutert her tidligere i dag? Det er tingen for deg nå :o)))

Kondomet med tenner? Overfallene rundt her har ikke vært av den typen, de har gått på ran og veskenapping. Om man går med barn i barnevogn har ingen betydning! Skummelt.

kakki1365380609
Skrevet

Hva med en alarm? Det har jeg. Hyler noe sinnsykt høyt. Den aktiverer du, holder så nærmt overfallers øre du klarer (blir omtrendt døv) og kaster den bort slik at han må lete dersom han vil slå den av....og da løper du.

Skrevet

Hva med en alarm? Det har jeg. Hyler noe sinnsykt høyt. Den aktiverer du, holder så nærmt overfallers øre du klarer (blir omtrendt døv) og kaster den bort slik at han må lete dersom han vil slå den av....og da løper du.

Det husker jeg også, det var alarm på sprayboks, liksom. Uler fryktelig. Fin å ha hvis du sover med åpent vindu og noen tyver gidder å klatre inn!

Ørkenvandreren
Skrevet

Jeg har en Colt Government 9mm til salgs m/1500 skudd. Pris; 4.500,- mot kjøpetillatelse.

Jeg garanterer at med den legger du flat enhver møkkamann som antaster deg! :-)

Skrevet

Kondomet med tenner? Overfallene rundt her har ikke vært av den typen, de har gått på ran og veskenapping. Om man går med barn i barnevogn har ingen betydning! Skummelt.

Ja huff, det er skummelt. Du får passe på å ikke gå for mye alene på mørke steder. Får håpe det går bra. Pass godt på deg selv!

Skrevet

Ta deg en tur innom en våpenbutikk og spør.

Jeg vet de solgte slike i Oslo for et par år siden i hvert fall - lovelig.

Skrevet

Ikke at det hadde gjort meg noe om en voldteksmann ble blind, men det kunne ha gått utover hun som påførte han dette.

En jeg kjenner fikk synet på ene øyet sitt sterkt nedsatt etter å ha fått ei klyse med paintball-maling på det.

Den jeg snakker om er ufarlig.

Skrevet

Lillemus nå fant jeg en innerst i skapet! Jeg trodde jeg hadde en sånn lyd-boks, men nei, jeg har en sånn fargeboks. Her er info, så kan du jo søke hvis du vil:

Den er laget av et finsk selskap som heter CONTROL SPRAY OY, SF-20660 Littonen, Finland.

Den het "ZUM" säkerhetsspray. (ZUM er/var registrert varemerke). Giftfri! Funker på opptil 5-6 meters avstand. Den farger og forblinder angriperen, men er ikke farlig, og det kreves derfor ikke tillatelse til å ha slike.

Sitter i flere dager (fargen). Men jeg har altså aldri brukt den...

Det sto om den i avisen det året jeg kjøpte den, den ble anbefalt. Jeg vil tro at navnet og produktet er borte, men det fins sikkert noe lignende, forhør deg rundtomkring. Eller gå med malt sort pepper i en boks du får opp med 1 hånd, i lomma.

Jeg for min del stirrer bare hardt og farlig på potensielle angripere, og stoler på lykken... :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...