Gjest Masterstudentinnen Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 vurderer å klage på karakterer jeg fikk nå nylig. Men jeg har også hørt at man kan risikere å få dårligere karakter hvis oppgaven blir lagt frem for en annen sensor. jeg fikk en C, er det stor sannsynlighet for at jeg vil få en dårligere karakter ved å klage? 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Det spørsmålet er det umulig å besvare på generelt grunnlag. Det er selvsagt fullt mulig å få en dårligere karakter når man klager, hvis ikke ville vel samtlige som ikke fikk A klagd ved hver eksamen. 0 Siter
Gjest Masterstudentinnen Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Det spørsmålet er det umulig å besvare på generelt grunnlag. Det er selvsagt fullt mulig å få en dårligere karakter når man klager, hvis ikke ville vel samtlige som ikke fikk A klagd ved hver eksamen. ja det er mulig, men hvor vanlig er det? hos psykologstudentene som må ha A for å komme inn, så er det omtrent vanlig praksis å klage. har fått inntrykk av at de i de fleste tilfeller så blir karakteren stående. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 klaget på B og gikk ned til C (dette var på gamle eksamensform, hadde 3 essays som skulle skirves på en eksamen.) ifølge begrunnelsen for karakteren var den ene av de tre en utmerket A, den andre en sterk B og den tredje en svak B. Klagde og fikk C. Vet også om noen som hadde fått B, klaget og fikk stryk! (hun hadde skrevet en veldig bra oppgave,men det viste seg at hun hadde bommet på problemformuleringen). Så ja, det er fullt mulig å gå ned i karakter! Vet dessverre ikke hvor vanlig dette er, men det er vel like stor sjans for det, som å gå opp..! 0 Siter
Gjest Masterstudentinnen Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 klaget på B og gikk ned til C (dette var på gamle eksamensform, hadde 3 essays som skulle skirves på en eksamen.) ifølge begrunnelsen for karakteren var den ene av de tre en utmerket A, den andre en sterk B og den tredje en svak B. Klagde og fikk C. Vet også om noen som hadde fått B, klaget og fikk stryk! (hun hadde skrevet en veldig bra oppgave,men det viste seg at hun hadde bommet på problemformuleringen). Så ja, det er fullt mulig å gå ned i karakter! Vet dessverre ikke hvor vanlig dette er, men det er vel like stor sjans for det, som å gå opp..! så utrolig kjipt det må være å klage på en B og så få en C!!! hadde drukket meg full i ren frustrasjon tror jeg 0 Siter
Åsemor Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Hvis du VET og er bombesikker på at du skulle hatt en bedre karakter, så er det vel lurt å klage. Hvis du bare vil klage fordi du egentlig ikke er helt fornøyd med karakteren, bør du jo gå inn i deg selv og tenke om oppgaven din virkelig var så god som du tror, det kan hende det var fortjent? Så lenge du har fått en karakter du fortjener går du sjelden opp etter å ha klaget. 0 Siter
amber sun Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 hehe ja, det har jeg. Pleide som regel å få veldig bra karakterer i norsk stil f eks, men en gang fikk jeg bare en 3'er. Klaget på det, og fikk en annen lærer til å se på den. Endte opp med 2+ ... kjipe greier. Så mye for å klage 0 Siter
Gjest Masterstudentinnen Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Hvis du VET og er bombesikker på at du skulle hatt en bedre karakter, så er det vel lurt å klage. Hvis du bare vil klage fordi du egentlig ikke er helt fornøyd med karakteren, bør du jo gå inn i deg selv og tenke om oppgaven din virkelig var så god som du tror, det kan hende det var fortjent? Så lenge du har fått en karakter du fortjener går du sjelden opp etter å ha klaget. er så usikker siden instituttet bare har brukt intern sensor som også har vært veileder for meg i en annen sammenheng. vet at han var veldig negativ til temaet mitt for oppgaven, og mistenker at han kanskje ikke har så stor innsikt i den problematikken jeg skrev om siden det var noe spesielt derfor tenkte jeg det kunne vært lurt å få tilbakemeldinf fra en annen sensor hvis jeg ikke er enig i begrunnelsen jeg får 0 Siter
org Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Du kan iallefall få en vurdering på hvorfor karakteren ble satt til en C. Og da kan du i etterkant bestemme deg for om du tør å klage. For det er naturligvis en sjanse å ta. Ellers ville jo alle ha klaget... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Jeg mente en gang at høyskolen hadde misoppfattet en eksamensbesvarelse og klagde med forklaring på hva jeg mente var feil og hvorfor jeg hadde besvart oppgaven slik jeg gjorde. Jaggu gikk jeg ned, gitt. Surt som fy. 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Nei, jeg har aldri opplevd det - men kjenner noen som har det. Hvis magefølelsen din tilsier at du har fått får dårlig karakter bør du klage - men det kan være lurt å få en sensurbegrunnelse først, så du vet hvor landet ligger og hvordan sensoren har tenkt. Sensorene har jo en felles senorsveiledning å forholde seg til, så i teorien skal de jo bedømme ting likt. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Det er lett å se forskjell på en A, B og C.. I gamle dager var det nok lettere å klage på en 2.2 enn det er å klage på en B. Men hvis du oppriktig mener at oppgaven din var bedre enn C, og ikke bare vil ha en B. Så prøv å klage. En D-oppgave er rimelig dårlig, så lite sjanse for å få det kanskje. Kanskje! 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 så utrolig kjipt det må være å klage på en B og så få en C!!! hadde drukket meg full i ren frustrasjon tror jeg hehe, ja jeg droppet studiet..mistet all inspirasjon liksom har heldigvis funnet noe jeg trives mere me nå så! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.