Gå til innhold

Fri når dyra er syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hobbybonde med flere hester, katt og hund. Jeg har full jobb ved siden av bruket. En av hestene mine venter føll og det trenger jo ekstra tilsyn iallefall det første døgnet. Har en rett på fri egentlig i slike tilfeller? Burde jo være slik. En gang tok jeg meg fri fordi katten min trengte hjelp med dyrlegen, da ble det suring på jobb.

Gjest nei nei nei
Skrevet

Selvsagt har du ikke rett på fri.

Avløser eller Mauser er løsenet.

Skrevet

Du får avspasere, ta deg fri uten lønn eller fake en sykedag.

Skrevet

Du får avspasere, ta deg fri uten lønn eller fake en sykedag.

Sykt! Man har jo rett på fri når barn er syke.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Avløser?

Hobbybønder er ikke med i avløserring;)

For kostbart, det lønner seg heller å søke pemisjon.

Skrevet

Sykt! Man har jo rett på fri når barn er syke.

Om alle som både har barn og dyr skal ha rett til 5 dager (eller hva det er) pr barn og pr dyr blir det jammen ikke mange dager igjen til jobb. Du skjønner vel at dette faller på sin egen urimelighet.

Skrevet

Hobbybønder er ikke med i avløserring;)

For kostbart, det lønner seg heller å søke pemisjon.

Jeg vet at de oftes ikke er det, jeg kommer fra bøgda selv, men man kan oftes leie en avløser eller en nabo til å passe på.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg vet at de oftes ikke er det, jeg kommer fra bøgda selv, men man kan oftes leie en avløser eller en nabo til å passe på.

Det koster skjorta. Jeg ville blitt råka av ei lei omgangssjuke:)

Skrevet

Det koster skjorta. Jeg ville blitt råka av ei lei omgangssjuke:)

Det er klart det koster, men er det ikke sånn at dere bønder får subsidier i hue og ræva da?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Det er klart det koster, men er det ikke sånn at dere bønder får subsidier i hue og ræva da?

"dere bønder"

Her har det vært komm.svikt:-)

Jeg jobber med noe helt annet;)

Skrevet

"dere bønder"

Her har det vært komm.svikt:-)

Jeg jobber med noe helt annet;)

Nå skjønte jeg at jeg tuller. jeg trodde du skrev; Det hadde kostet skjorta om jeg blei råka av en omgangssjuke. Men det skrev du jo slettes ikke :)

Ørkenvandreren
Skrevet

Du kan ta deg fri slik; bruke en feriedag, bruke opparbeidet avspasering, søke om permisjon uten lønn. Eller hvis bedriften er dumsnille, søke om "velferdspermisjon m/lønn" eller lignende.

Egenmeldingsdager kan du ikke bruke, hvis det var det du håpet på.

Skrevet

Hobbybønder får 0 subsidier!

Skrevet

Hobbybønder får 0 subsidier!

Det var en spøk, jeg er fullstendig klar over det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...