Gå til innhold

Drapstruet, hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Gjest drapstruet
Skrevet

I dag ble jeg drapstruet av en desperat person som jeg knapt vet hvem er. Vedkommede skulle slå meg ihjel. Personen opptråtte svært truende og fulgte meg inn på et større kjøpesenter hvor vedkommede fortsatte trakaseringen. Situasjon ble så truende at jeg måtte ringe politiet som ikke kunne rykke ut på grunn av en trafikkulykke. Jeg er sikker på enting og det var at jeg ble reddet av rene tilfeldigheter, det at vedkommede hørte samtalen min med politiet hvor jeg snakket slik med de som om de kom og ikke motsatt.

Gjest Domenikk
Skrevet

Dette er tydeligvis en psykisk syk person, anmeld han og sørg for at du ikke er alene nå en stund fremover.

Vet du hvem han er og hvorfor han truer deg da?

Gjest drapstruet
Skrevet

Dette er tydeligvis en psykisk syk person, anmeld han og sørg for at du ikke er alene nå en stund fremover.

Vet du hvem han er og hvorfor han truer deg da?

Jeg vet litt om denne person, men har ingen anelse om hvorfor han gikk løs på meg slik. Det jeg vet er at personen har truet andre over tid og har blitt anmeldt for dette uten at det har hjulpet.

Skrevet

Jeg vet litt om denne person, men har ingen anelse om hvorfor han gikk løs på meg slik. Det jeg vet er at personen har truet andre over tid og har blitt anmeldt for dette uten at det har hjulpet.

" har blitt anmeldt for dette uten at det har hjulpet"

Sannsynligvis er det tomme trusler, uten at det gjør det greit. Det eneste du kan gjøre er å anmelde det; at det ikke har blitt gjort noe før er ingen grunn til å la være å anmelde - da skjer det ihvertfall ingenting.

"...................................."

Gjest Domenikk
Skrevet

Du har ingen uløste konflikter med han?er han norsk?

Enig i at du må anmelde uansett, ingen har lov til å true folk på livet.

Gjest Drapstruet
Skrevet

Du har ingen uløste konflikter med han?er han norsk?

Enig i at du må anmelde uansett, ingen har lov til å true folk på livet.

Ingen konflikter, jeg vet jo knapt hvem personen er. Men jeg fikk undersøkt forhold rundt personen etterpå og fikk da fram opplysninger som at denne er en "tikkende# bombe. Det blir nok politiet i dag, selv om det kanskje ikke løser noe?

Skrevet

Ingen konflikter, jeg vet jo knapt hvem personen er. Men jeg fikk undersøkt forhold rundt personen etterpå og fikk da fram opplysninger som at denne er en "tikkende# bombe. Det blir nok politiet i dag, selv om det kanskje ikke løser noe?

Anmeld han snarest.

At det ikke har blitt gjort noe med det enda kommer sansynligvis av prioriteringer hos politiet.

Og med din anmeldelse så vil det kunne bety at de tar det noe mer alvorlig og setter det høyere opp på saker de må prioritere.

I tillegg vil det kunne være viktig i en mulig fremtidig rettssak - avhengig av hva som vil skje videre.

Du vil også bli tatt vesentlig mer alvorlig om du skulle være nødt til å ringe politiet igjen.

Gjest drapstruet
Skrevet

" har blitt anmeldt for dette uten at det har hjulpet"

Sannsynligvis er det tomme trusler, uten at det gjør det greit. Det eneste du kan gjøre er å anmelde det; at det ikke har blitt gjort noe før er ingen grunn til å la være å anmelde - da skjer det ihvertfall ingenting.

"...................................."

Den person virker å være så ustabil at trusslene menes nok. Nå er vedkommede anmeldt hvor jeg nå ber om "besøksforbud" et rart ord når man ikke kjenner personen, men, men. Det betyr at vedkommede ikke får komme nært min familie eller meg ifl. politiet. Så får vi håpe på at det virker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...