Gå til innhold

Når begynner den økte bensinprisen å virke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe..sosialister har vel aldri vært opptatt av folks ve og vel.

Man skal ikke ha så mye kjenneskap til historie for å skjønne det.

Å ja, det sitter langt inne å opptre så egoistisk at man faktisk stemmer sosialistisk, men deres virkemidler er jo unektelig fristende da. For alle disse bilene langs veiene er jo plagsomme.

Når jeg får tenkt meg litt godt om så sitter vel slike som "oss" i en vinn-vinn situasjon her.

Så strengt tatt er det bare å legge alle "bekymringer" for valgresultatet til side, og bare nyte tanken på de ulike senarioer og hva som uansett vil bli de positive konsekvenser av det:-)

Og jeg er heldig også på en annen måte, for innen mitt fagområde og den bedrift jeg jobber i, så er vi heller ikke så avhengige av de økonomiske rammebetingelser gitt i markedet.

Faktisk så vil sansynligvis en rød/grønn regjering også være positivt for oss, selv om vi er godt fornøyd med dagens regjering.

Interessant blir det okke som:-)

Gjest tja det var det
Skrevet

Jo, de skal ta fra de "rike". Men de vil så klart ikke si i klartekst hvem de betegner som rik.... annet enn at de sier at mindre toppskatt er en gave til de rike, og den slår inn på 289.000,-

Så da er jeg en av de rike som skal betale mer skatt, og det er kanskje du også?

Nei.

Skrevet

Nei.

En gjennomsnittslønn i Norge i dag er på 339.000,- Da er det noen som tjener mer, og noen som tjener mindre.

Men hvis du går inn på SSB sine sider, ser du at det er uhorvelig mange vanlige mennesker som tjener over terskelen :-)

http://www.ssb.no/locate

Gjest M.Angelica
Skrevet

Bra skrevet :)

For å få folk til å satse på kollektivt så må nok første prioritet være å forbedre den!

Eks: Familien min bor 2,5 mil utenfor sentrum (av byen). Her går det faktisk en del busser midt i uken (iallefall fram til kl 20 på kvelden) På helga går det ca 5 tilsammen. 3 på lørdager og en på søndag.

En vei koster 45kr, turen tar nærmere en time for bussen kjører "overalt". Med bil tar det toppen 25 min.

Da frister det LITE å ta buss! 90kr for å komme seg på jobb og tilbake HVER dag blir for dyrt. I tilleg tar det laaaang tid. HURRA for Norge.

Skrevet

Jeg skal reise kollektivt den dagen det er mulig og jeg håper at det ikke blir så lenge til :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...