Gå til innhold

Barnevernspedagog

Anbefalte innlegg

Gjest Har lyst
Skrevet

Har så lyst å ta det på deltid i Oslo.Noen med erfaring?

Var det mye oppmøte på skolen? Vanskelige fag?

Skrevet

Jeg har ikke tatt det på deltid, men gikk første året mitt i Oslo. Det er ikke vanskelig hvis du bare gidder å følge litt med på forelesningene og lese det du skal. Mange som studerte md meg møtte nesten ikke opp på skolen og leste heller ikke stort. De klarte seg bra, men jeg synes jo en burde prøve ålære noe når en faktisk går der. Vi skal jo ut å jobbe med unger og familiene deres!

Jeg har jobbet i 6 år og stortrives. Kunne ikke hatt en bedre jobb :-) Jeghar også tatt videreutdanning.

lykke til!

Skrevet

Det er veldig lett om du tar lett på det har jeg hørt, skal ikke mye innsats til for å bestå.

Men for en drittjobb, og det blir sett på som lavstatusjobb.

Med det mener jeg at du må regne med å ta imot masse kjeft og skitt, og blir ikke satt økonomisk pris på i forhold til innsatsen du gjør.

Du må med andre ord ha en sterk og brennende intresse for å hjelpe for å holde det gående.Og du må være psykisk sterk.

Ofte må du rykke ut med politiet på lag,til rebelsk ungdom som går amok osv.

Mange har prøvd men måtte gi opp fordi de ikke tålte jobben psykisk.

Fy fader for en skittjobb, men beundringsverdig for de som orker!

Skrevet

Det er veldig lett om du tar lett på det har jeg hørt, skal ikke mye innsats til for å bestå.

Men for en drittjobb, og det blir sett på som lavstatusjobb.

Med det mener jeg at du må regne med å ta imot masse kjeft og skitt, og blir ikke satt økonomisk pris på i forhold til innsatsen du gjør.

Du må med andre ord ha en sterk og brennende intresse for å hjelpe for å holde det gående.Og du må være psykisk sterk.

Ofte må du rykke ut med politiet på lag,til rebelsk ungdom som går amok osv.

Mange har prøvd men måtte gi opp fordi de ikke tålte jobben psykisk.

Fy fader for en skittjobb, men beundringsverdig for de som orker!

Jøss, det var da litt av et svar :-) Som barnevernpedagog kan du jobbe med utrolig mye. Du behøver slett ikke å ha en slik type jobb du beskriver (jeg har hatt det ja!).

Det du skriver om lavstatus er jeg heller IKKE enig i! Mener du det er lavstatus og f.eks ha en mastergrad i familieterapi...? Hvis du vet hva det er da? Eller er det lavstatus å være klinisk terapeut?

Leder kan du også være som barenvernped. Barne og ungdompsykiatrisk er et sted en kan jobbe som leder. Blant annet.

Ja, en trenger videreutdanning for å klatre litt oppover! Grunnutdanning som barnevernped. er fin å ha i bunn.

Hvis du mener en treårig utdanning på høgskole er lavstatus. Ja, da må en jo bli lege, psykolog eller jurist da.

Du har ikke tenkt på at det kan brukes som en grunnutdanning. Det er nemlig det mange gjør. Blant annet meg selv og jeg har ingen lavstatus jobb :-)!

Skrevet

Jøss, det var da litt av et svar :-) Som barnevernpedagog kan du jobbe med utrolig mye. Du behøver slett ikke å ha en slik type jobb du beskriver (jeg har hatt det ja!).

Det du skriver om lavstatus er jeg heller IKKE enig i! Mener du det er lavstatus og f.eks ha en mastergrad i familieterapi...? Hvis du vet hva det er da? Eller er det lavstatus å være klinisk terapeut?

Leder kan du også være som barenvernped. Barne og ungdompsykiatrisk er et sted en kan jobbe som leder. Blant annet.

Ja, en trenger videreutdanning for å klatre litt oppover! Grunnutdanning som barnevernped. er fin å ha i bunn.

Hvis du mener en treårig utdanning på høgskole er lavstatus. Ja, da må en jo bli lege, psykolog eller jurist da.

Du har ikke tenkt på at det kan brukes som en grunnutdanning. Det er nemlig det mange gjør. Blant annet meg selv og jeg har ingen lavstatus jobb :-)!

De fleste har bare grunnutdanningen, og det blir av finfolket sett på som en lavstatusjobb, likeså som å jobbe i barnevernet forøvrig.

Sorrysorry,men denne innstillingen har jeg hørt såpass mye nå at jeg skjønner det er gjengs mening i visse kretser.

Jeg mener ikke det altså, jeg beundrer de som orker en sånn jobb.

Skrevet

De fleste har bare grunnutdanningen, og det blir av finfolket sett på som en lavstatusjobb, likeså som å jobbe i barnevernet forøvrig.

Sorrysorry,men denne innstillingen har jeg hørt såpass mye nå at jeg skjønner det er gjengs mening i visse kretser.

Jeg mener ikke det altså, jeg beundrer de som orker en sånn jobb.

Klart de med en universitetsutdanning (7 år)kan ha den oppfatningen. Men at det er gjengs oppfatning er jeg ikke enig i!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...