Gå til innhold

Forlovelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min niese har forlovet seg. Alle er glade, hvorfor? Jeg har dratt ut tlf sånn at jeg slipper gratulere. Skjønner ikke hva som er så fint med å forlove seg. Kan noen forklare?

Skrevet

Hun er svært ung i tillegg, regner jeg med?

Forlovelse er i grunnen bare noe barnslig tøys. Man bør vente til den første stormende forelskelsen er over, før man flytter sammen, eller gifter seg.

Skrevet

Vi syntes det var fint å forlove oss. Vi fant ut at vi hadde lyst til å dele livet sammen og gifte oss. Vi bestemte oss for det, forlovet oss og flyttet sammen. Så giftet vi oss 8-9 mnd senere. For oss var det en riktig rekkefølge og vi synes det var fint å være forlovet/samboere før bryllupet.

Skrevet

Dratt ut telefonen??? For ei grinete tante du er da!

Det er vel flott når to mennesker er glade i hverandre og ønsker å dele livet med hverandre?

Forlovelse er en frivillig måte å vise hverandre og omverdenen at de ønsker å gifte seg, at de elsker hverandre og hører sammen. Det er da noe å glede seg over vel?

Skrevet

Keg er personlig ikke noe opptatt av forlovelser og skjønner egentlig ikke vitsen.

Men jeg har da anstendighet og høflighet nok til å gratulere nærstående som har et annerledes syn på saken enn det jeg har.

Skrevet

Er du misunnelig på henne, da - siden du ikke klarer å dele gleden med henne? Det er jo trist, hvorfor har du det sånn?

Forlovelse ser jeg vel på som en sånn "tenåringsgreie" - men det er jo mange voksne som forlover seg også. Det er vel bare en bekreftelse på at man har tenkt å gifte seg med tid og stunder, ganske koselig med forlovelser synes nå jeg da.

Skrevet

Alle er glade fordi din niese er glad!

Det fine med forlovelse, er at man med det viser omverdenen at man har funnet den man elsker og vil gifte seg med.

Og du, det hjelper ikke å dra ut tlf.kontakten. En så stor anledning fortjener en skriftlig gratulasjon :-p

Gjest gammel sur jomfru du eller ?
Skrevet

Fysj for en tante du er !

Skrevet

Koselig med forlovelse, vel?

Romantisk og greier!

Og du bør vel i anstendighetens navn gratulere. Send et kort, du!

Skrevet

Mens Tante Nikata fikk seg aldr noen mann, stakkar?

Du høres ut som en misunnelig gammel jomfru...

Gjest aka demi
Skrevet

Romantisk og greier!

Er det vanlig å sende kort når noen forlover seg?

Gjest aka demi
Skrevet

Romantisk og greier!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ikke i min familie, der gir man hverandre en durabelig klem og sier "Gratulerer, dette var gode nyheter." :-)

Gjest aka demi
Skrevet

Ikke i min familie, der gir man hverandre en durabelig klem og sier "Gratulerer, dette var gode nyheter." :-)

Her er det gratulasjon om man møter på dem, men ellers så er det ikke vanlig å ringe ekstra for å gratulere i det vide og det breie. Det er en koselig nyhet.

Skrevet

Vi syntes det var fint å forlove oss. Vi fant ut at vi hadde lyst til å dele livet sammen og gifte oss. Vi bestemte oss for det, forlovet oss og flyttet sammen. Så giftet vi oss 8-9 mnd senere. For oss var det en riktig rekkefølge og vi synes det var fint å være forlovet/samboere før bryllupet.

Som oss - bare at vi ventet litt lenger med bryllupet - av praktiske grunner 1 1/2 år.

Kjempekoselig å forlove seg; ordentlig frieri og bekreftelse med ringen. Åh, husker den deilige følelsen i magen...!

Skrevet

Som oss - bare at vi ventet litt lenger med bryllupet - av praktiske grunner 1 1/2 år.

Kjempekoselig å forlove seg; ordentlig frieri og bekreftelse med ringen. Åh, husker den deilige følelsen i magen...!

Enig. Det var spesielt å ha ringer og alt var så endelig i den planleggingsfasen før bryllupet. Ville gjort det på samme måte igjen.

Skrevet

Misunnelig? Lenge siden du fikk deg noe?

DU trenger ikek forstå mer enn at hun er lykkelig og glede deg på hennes vegne.

Koble ut telefonen for å slippe å gratulere???? Du trenger hjelp.

Skrevet

Jøss du virker da svært misunnelig.

Og forresten, når man skal gratulere noen er det jo vanlig at du ringer til dem, ikke at de ringer til deg, så de merker nok ikke at du har dratt ut tlf.

Skrevet

Enig. Det var spesielt å ha ringer og alt var så endelig i den planleggingsfasen før bryllupet. Ville gjort det på samme måte igjen.

Nemlig! Og vi var ikke engang spesielt unge, så jeg er ikke enig i at det er en slik ungdomsting!

Å herlige tid, måtte den komme tilbake...!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...