Gå til innhold

Tatoveringer - Det måtte jo bare komme

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.p4.no/story.asp?id=165468

At man kan følge med på motetrender når det gjelder klær osv er greit men moter som innebærer inngrep i kroppen skjønner jeg ikke at folk hiver seg på.

Nå går det visst strålende med tatoveringssjappene, for aktiviteten for å FÅ en tatovering gikk over flere år, men nå skal ALLE fjerne de på en gang.

Skrevet

Det sier seg jo selv! Når selv "Lillegull" fra Larkollen camping fikk seg tattis beste sendetid på NRK, var det et btydelig tegn på at dette var skikkelig UT! ;-)

Skrevet

Ja det måtte bare komme. jeg er så glad for at jeg ikke ble med på den trenden. For meg er det helt uaktuelt å gjøre sånne ting med kroppen min. Men andre må bare gjøre akkurat hva de vil.

Skrevet

Det sier seg jo selv! Når selv "Lillegull" fra Larkollen camping fikk seg tattis beste sendetid på NRK, var det et btydelig tegn på at dette var skikkelig UT! ;-)

Jeg er 35 år nå og fikk min tatovering da jeg var 16. Det betyr at jeg fikk den MANGE år før det ble en trend....

Nå vil jeg bare fjerne den, selv om det blir aldri så mye arr!

Skrevet

Når folk er så lite smart at de tar en tatovering uten å tenke over hva det innebærer, så skulle det bare mangle at noen tjener på at de angrer.

"....................................."

Skrevet

Hvis du ringer en tatoveringsshoppe i Oslo og spør hvor lang ventetid det er før du kan få en time vil du finne ut at du også her må vente en stund på å få tatovert deg - nettopp fordi det er svært mange som tatoverer seg.

At flere angrer nå når "alle" har tatoveringer er naturlig, ettersom det er flere tatoverte der ute i dag enn for 10 år siden.

Forstår ikke de som er så opphengt i moter at de bruker titusenvis av kroner på å fjerne noe som ikke lenger "er en mote".

Helt utrolig.

Skrevet

Hvis du ringer en tatoveringsshoppe i Oslo og spør hvor lang ventetid det er før du kan få en time vil du finne ut at du også her må vente en stund på å få tatovert deg - nettopp fordi det er svært mange som tatoverer seg.

At flere angrer nå når "alle" har tatoveringer er naturlig, ettersom det er flere tatoverte der ute i dag enn for 10 år siden.

Forstår ikke de som er så opphengt i moter at de bruker titusenvis av kroner på å fjerne noe som ikke lenger "er en mote".

Helt utrolig.

Jeg skjønner hva du mener. Sambisen har flere tatoveringer (fine) og har ingen planer om å fjerne dem. for han er det ingen motesak. Det var heller inge mote da jeg gjorde det som 16 åring. Jeg levde i et spesielt miljø (ikke i Norge). Det som er greia for meg er at min er stygg. Mange gamle tatoveringer blir det. Den er fyllt opp med farge flere ganger. Nå nytter ikke det lenger for huden tar ikke til seg mer farge der. Da har jeg vel ikke noe annet alternativ en å fjerne den :-))

Noe dritt hele greia ;-)

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Sambisen har flere tatoveringer (fine) og har ingen planer om å fjerne dem. for han er det ingen motesak. Det var heller inge mote da jeg gjorde det som 16 åring. Jeg levde i et spesielt miljø (ikke i Norge). Det som er greia for meg er at min er stygg. Mange gamle tatoveringer blir det. Den er fyllt opp med farge flere ganger. Nå nytter ikke det lenger for huden tar ikke til seg mer farge der. Da har jeg vel ikke noe annet alternativ en å fjerne den :-))

Noe dritt hele greia ;-)

Hvis du synes den er stygg er det bare å fjerne den. Ikke noe galt i det.

Men å fjerne den fordi den ikke lenger er noen mote, noe åpenbart tilfellet ikke er for deg, er jo bare utrolig dumt og vitner om en lite gjennomtenkt handling da man engang tok tatoveringen.

Før øvrig ser jeg ingen problemer med en stygg tatovering heller. Det er bare en tatovering. Ikke akkurat en kjempevorte som gjør deg uattraktiv. :)

Skrevet

Noe dritt hele greia ;-)

"for han er det ingen motesak", skriver du.

Det betyr at hvis han hadde vært f eks 20 år i 1980, så hadde han skaffet seg tatovering, selv om ingen andre enn en og annen sjømann da hadde det?

Skrevet

Helt utrolig.

"Forstår ikke de som er så opphengt i moter at de bruker titusenvis av kroner på å fjerne noe som ikke lenger "er en mote" skriver du.

Da syns det er helt naturlig at folk fortsatt bruker BALL-genseren sin, som de hadde på åtti-tallet??

Skrevet

hmm, jeg har selv en tatovering og er vel fornøyd. Den er på baksiden av meg, og jeg ser den sjelden til aldri. Kan ikke tenke meg å fjerne den, er ikke noe moteslave og tok den heller ikke fordi det var "in". Noen år etter at jeg tok den merket jeg derimot at "alle" har. Kjenner flere som ikke tenker seg noe særlig om før de tar en tatovering og bare peiser på fordi de har fått lønning og det er så kult.

However...At noen vil fjerne sine tatoveringer er helt greit, skjønner ikke hvorfor det er så mye hat i verden. La dem nå bare gjøre det, selvom det kanskje er tåpelig at de bare følger moten.

Husker ikke nøyaktig, men den som sa dette med at fjerning øker i takt med antall tatoverte mennesker, jeg er helt enig.

Det verste jeg vet er når folk spør meg om ikke jeg kommer til å angre når jeg er 60-70 år og tatoveringen blir kjempestygg. Mest sannsynlig kommer jeg ikke til å være så veldig vakker på ryggen når jeg er så gammel uansett, så hva gjør vel dette. Og hvem vet, kanskje har jeg fjernet den til den tid av en eller annen grunn.

Skrevet

"Forstår ikke de som er så opphengt i moter at de bruker titusenvis av kroner på å fjerne noe som ikke lenger "er en mote" skriver du.

Da syns det er helt naturlig at folk fortsatt bruker BALL-genseren sin, som de hadde på åtti-tallet??

Hvis de liker den, så ja.

Selv hadde jeg aldri Ball-genser.

Skrevet

hmm, jeg har selv en tatovering og er vel fornøyd. Den er på baksiden av meg, og jeg ser den sjelden til aldri. Kan ikke tenke meg å fjerne den, er ikke noe moteslave og tok den heller ikke fordi det var "in". Noen år etter at jeg tok den merket jeg derimot at "alle" har. Kjenner flere som ikke tenker seg noe særlig om før de tar en tatovering og bare peiser på fordi de har fått lønning og det er så kult.

However...At noen vil fjerne sine tatoveringer er helt greit, skjønner ikke hvorfor det er så mye hat i verden. La dem nå bare gjøre det, selvom det kanskje er tåpelig at de bare følger moten.

Husker ikke nøyaktig, men den som sa dette med at fjerning øker i takt med antall tatoverte mennesker, jeg er helt enig.

Det verste jeg vet er når folk spør meg om ikke jeg kommer til å angre når jeg er 60-70 år og tatoveringen blir kjempestygg. Mest sannsynlig kommer jeg ikke til å være så veldig vakker på ryggen når jeg er så gammel uansett, så hva gjør vel dette. Og hvem vet, kanskje har jeg fjernet den til den tid av en eller annen grunn.

Litt patetisk at "ALLE" som har en tatovering, hevder at de ikke har tatt den fordi det er en motetrend. Likefullt har annenhver person en tatovering.

Betyr det at "alle andre" tok tatoveringen pga motetrend, mens en selv overhodet ikke var influert av moten? Må le litt av dere...

Skrevet

"for han er det ingen motesak", skriver du.

Det betyr at hvis han hadde vært f eks 20 år i 1980, så hadde han skaffet seg tatovering, selv om ingen andre enn en og annen sjømann da hadde det?

Jeg var 16 år i 1986 og da var det kun horer og sjømenn som hadde det + meg!

Samme med min sambis. Så da vet du det ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...