Gå til innhold

noen gode tips?hjelp jeg skal ha 30-årsfest..

Anbefalte innlegg

Gjest festløvinnen
Skrevet

Jeg har aldri i mitt liv arrangert en fest før! Og nå har jeg kastet meg ut i det...

Her skal det ramle inn både gamle og unge og mine venne og bekjente og noen felles venner av meg og sambo så vi blir kanskje 60...

ER LIVREDD for at det skal bli en teit fest?

Hvordan skal den bli kul?

Jeg er sjeldent på fester så håper noen kan hjelpe!

Er det noen som har tips når det gjelder:

1)Lokaler i Oslo...Leie

2)MAT! hva spiser man på fest?

3)er det greit å be dem ta med litt drikke hver?

4)underholdning. er det vanlig eller ikke?

Hadde vært knall om noen kunne gitt meg litt gode råd!

Fortsetter under...

Skrevet

Mat er valgfritt, men masse snacks må du ha. Også er det lurt å ha litt mineralvann, for de som vil ha det.

Ikke for stort lokale, bare sørg for at det er akkurat nok sittplasser.

Vi sponser ikke 60 stk. men en natts fyll for ett 30-årslag, men det velger du jo selv. Men det er greit å ha noen reserver, noen kan jo gå tomme.

Det viktigste er egentlig å ha en velkomstdrink som SPARKER, da begynner folk å snakke med hverandre, og resten går av seg selv :-)

Gjest god fest!
Skrevet

Du kan godt be dem ta med drikke (alkohol) selv!!! Så kan du ha brus. Ha enkel servering. Smørbrød eller koldtbord om du skal ha mat. Noen fester har man kun snacks og drikke, mens andre fester er det mat. Bursdag bør man nok ha noe å spise.Men 60 personer er mange.

Skrevet

For å ta lokale først: Sjekk ut Slurpen i Lakkegata på denne linken:

http://www.centrumtigers.no/slurpen.html

En kraftig velkomstdrink kan være lur å ha.

Blir dette en dyr pønsj til 60 stk, mon tro?:

Oppskrift på deilig VELKOMSTPUNSJ:

½ flaske60%

1 flaske søt hvitvin (señorita)

1 flaskeMartini Bianco

¼ flaske Capri el Campari

1 flaske musserende vin (Chevaliers de Malte)

1 boks fruktcoctail og/eller annen frukt/bær

Fyll etter med sitronbrus etter smaks- og mengdeønske!

Uten frukt og mineralvann koster denne blandingen i overkant av 500 kroner(ikke helt oppdatert) og måler 3 liter.

Mat:

Det er jo mulig å be alle ta med en rett til et koldtbord (be om å få vite hva de ønsker å ta med på forhånd slik at du får en oversikt over sammensetningen og ev. kan justere om det ser ille ut).

Ha mineralvann stående fremme til maten, og be folk om å ta med alkohol selv.

Gjest Best-i-fest-test!
Skrevet

Mat er valgfritt, men masse snacks må du ha. Også er det lurt å ha litt mineralvann, for de som vil ha det.

Ikke for stort lokale, bare sørg for at det er akkurat nok sittplasser.

Vi sponser ikke 60 stk. men en natts fyll for ett 30-årslag, men det velger du jo selv. Men det er greit å ha noen reserver, noen kan jo gå tomme.

Det viktigste er egentlig å ha en velkomstdrink som SPARKER, da begynner folk å snakke med hverandre, og resten går av seg selv :-)

Hva som er KULT er vel forskjellig fra miljø til miljø, og kanskje ikke KULT alltid er det morsomste? He-he, jeg er gammel...

Og når man er gammel, har man vært på endel fester - bursdagslag som andre lag. Morsomme fester har vært:

- temafester (NB! Ikke nødvendigvis det samme som karneval, altså!!!!)

- fester med underholdning

- fester uten underholdning

- fester med en real cocktail ved ankomst

- fester med bordplasseringsleker (jupp, det funker ofte!)

Det som har vært ille, har vært

- fester der verten har sovnet før det hele har startet

- fester der alkoholmengden har vært ørliten

- fester der kranglete par har fått styre stemningen

Sørg for koselig atmosfære, enkel mat og nok alkohol!

For å gjøre det litt rimeligere for deg selv, kan du jo be gjestene betale en kuvertpris i steden for å ta med gave. Synes ofte det er minst like snedig, ikke alltid man klarer å treffe like godt med gave.

Lykke til!

Skrevet

Hva med å servere tapas eller annen fingermat, også kan gjestene ta med drikke sjøl?

Annonse

Skrevet

Hva som er KULT er vel forskjellig fra miljø til miljø, og kanskje ikke KULT alltid er det morsomste? He-he, jeg er gammel...

Og når man er gammel, har man vært på endel fester - bursdagslag som andre lag. Morsomme fester har vært:

- temafester (NB! Ikke nødvendigvis det samme som karneval, altså!!!!)

- fester med underholdning

- fester uten underholdning

- fester med en real cocktail ved ankomst

- fester med bordplasseringsleker (jupp, det funker ofte!)

Det som har vært ille, har vært

- fester der verten har sovnet før det hele har startet

- fester der alkoholmengden har vært ørliten

- fester der kranglete par har fått styre stemningen

Sørg for koselig atmosfære, enkel mat og nok alkohol!

For å gjøre det litt rimeligere for deg selv, kan du jo be gjestene betale en kuvertpris i steden for å ta med gave. Synes ofte det er minst like snedig, ikke alltid man klarer å treffe like godt med gave.

Lykke til!

Men jeg skal ikke holde fest ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...