Gå til innhold

DVD opptaker

Anbefalte innlegg

Gjest Dessverre ....
Skrevet

Har på følelsen av at det meste en kjøper på netthandelen er noe dritt.

Skrevet

Har på følelsen av at det meste en kjøper på netthandelen er noe dritt.

Har kjøpt forskjellig på netthandelen og har alltid vært fornøyd.

Den DVD opptakeren du har kjøpt har visst ikke harddisk, har sett slike til 1990,- i butikkene, jeg ville absolutt kjøpt en med harddisk, men det kommer jo an på hva du skal bruke den til.

Gjest Help me!
Skrevet

Har kjøpt forskjellig på netthandelen og har alltid vært fornøyd.

Den DVD opptakeren du har kjøpt har visst ikke harddisk, har sett slike til 1990,- i butikkene, jeg ville absolutt kjøpt en med harddisk, men det kommer jo an på hva du skal bruke den til.

Har ikke så peiling, bare ønsker meg veldig en sånn opptaker.

Hva er forskjellen på med og uten harddisk?

Skrevet

Den jeg har har 80 gb harddisk, dermed kan jeg lagre ca 103 timer med film på den, da har jeg også muligheten til å redigere det jeg har tatt opp etterpå, f.eks fjerne reklameinnslag, hvis du skal ta opp noe fra TV må du spille det rett inn på en DVD.

Min kostet ca 7000 for 1 år siden, vet de er blitt noe billigere, men de er mye dyrere enn de uten harddisk.

Gjest Help me!
Skrevet

Den jeg har har 80 gb harddisk, dermed kan jeg lagre ca 103 timer med film på den, da har jeg også muligheten til å redigere det jeg har tatt opp etterpå, f.eks fjerne reklameinnslag, hvis du skal ta opp noe fra TV må du spille det rett inn på en DVD.

Min kostet ca 7000 for 1 år siden, vet de er blitt noe billigere, men de er mye dyrere enn de uten harddisk.

Takk for svar.

Høres veldig bra ut med harddisk, jeg bør kanskje satse på det i stede.

Tror det er mulig å ikke løse ut fra netthandel.......

Skrevet

En DVD opptaker med harddisk er vesentlig mer anvendlig enn en ren DVD opptaker.

I tillegg til å kunne brenne programmer på DVD, så kan du ta opp programmer på en intern harddisk (også samtidig med at du spiller av en DVD).

For mange av dem (men det er avhengig av modell) så kan du starte avspilling når du vil av et program samtidig med at du tar opp det samme programmet - (dvs "forskutt avspilling").

F.eks hvis du ser på et program og må en tur på do (eller hva som helst annen grunn:-) så setter du bare på opptak.

Når du kommer tilbake så starter du bare avspillingen fra der du startet opptaket (den tar fremdeles opp mens du ser på) og til programmet er ferdig.

Du kan også kopiere programmer du har tatt opp på harddisk over på en DVD hvis det er noe du ønsker å ta vare på for fremtiden.

Og sist (men verken minst eller begrenset til) så kan du ta opp veldig mange timers opptak på en slik harddisk - avhengig av kapasiteten (flere hundre timer).

Men du må regne med å betale litt mer enn hva du nå har gjort hvis du ønsker en med de mest hensiktsmessige funksjoner. Dog ikke mer enn fra ca 3.000,- (tipper litt her) og oppover). Og allerede fra ca 4.000,- finner du et stort utvalg i meget bra harddiskopptakere.

For mer info så anbefaler jeg at du søker litt på nettet på produkter fra f.eks Pioneer, Panasonic, Phillips mm.

Skrevet

ps: ut i fra spesifikasjonene så ser det ikke ut til at det er noen dårlig DVD spiller.

Men som nevnt i et annet innlegg i denne tråden, så hadde kanskje en harddiskopptaker vært enda bedre egnet?

Gjest Help me!
Skrevet

En DVD opptaker med harddisk er vesentlig mer anvendlig enn en ren DVD opptaker.

I tillegg til å kunne brenne programmer på DVD, så kan du ta opp programmer på en intern harddisk (også samtidig med at du spiller av en DVD).

For mange av dem (men det er avhengig av modell) så kan du starte avspilling når du vil av et program samtidig med at du tar opp det samme programmet - (dvs "forskutt avspilling").

F.eks hvis du ser på et program og må en tur på do (eller hva som helst annen grunn:-) så setter du bare på opptak.

Når du kommer tilbake så starter du bare avspillingen fra der du startet opptaket (den tar fremdeles opp mens du ser på) og til programmet er ferdig.

Du kan også kopiere programmer du har tatt opp på harddisk over på en DVD hvis det er noe du ønsker å ta vare på for fremtiden.

Og sist (men verken minst eller begrenset til) så kan du ta opp veldig mange timers opptak på en slik harddisk - avhengig av kapasiteten (flere hundre timer).

Men du må regne med å betale litt mer enn hva du nå har gjort hvis du ønsker en med de mest hensiktsmessige funksjoner. Dog ikke mer enn fra ca 3.000,- (tipper litt her) og oppover). Og allerede fra ca 4.000,- finner du et stort utvalg i meget bra harddiskopptakere.

For mer info så anbefaler jeg at du søker litt på nettet på produkter fra f.eks Pioneer, Panasonic, Phillips mm.

Takk for nyttig informasjon!

Skjønner at jeg er litt grønn på det område her.

Skrevet

ps: Denne er meget bra og koster ca 4.500,-

http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=10726&taxonomy_id=432-477

Storebroren DVR-530H-S(med dobbelt så stor harddisk) koster ca 1.000 - 1.500 mer, og er den som vant EISA prisen (internasjonal pris) for beste produkt av denne type i år.

Skrevet

Paramount? Har aldri hørt om merket og fant heller ikke noe om det på videohelp.

Spesifikasjonene er greie nok, men jeg tviler på at kvaliteten er all verden.

Jeg ville aldri kjøpt den, men det kan jo være at den fungerer bra.

Skrevet

Takk for svar.

Høres veldig bra ut med harddisk, jeg bør kanskje satse på det i stede.

Tror det er mulig å ikke løse ut fra netthandel.......

Jeg kjøpte noe en gang som jeg rett og slett glemte å betale. Det fikk iallefall ingen konsekvenser....

Skrevet

Jeg ville aldri ilivet ha gått for et totalt ukjent merke på sånne varer, og jeg ville heller ikke kjøpt DVD-opptaker uten harddisk på litt størrelse. Så mitt svar er at jeg ville lagt mer penger i det...

Skrevet

den "storebroren" har vi, og vi er veldig fornøyd :D

Kjøpte den for noen uker siden for/til mine gamle foreldre (den gamle VHS'en deres tok kvelden:).

De er superfornøyd - og ikke minst fordi den er så enkel å bruke, selv for noen som ikke akkurat er så teknisk annlagt.

Og kvaliteten på opptakene blir jo også så mye bedre enn på den gamle VHS'en deres.

Jeg hjalp dem med installasjonen og litt opplæring, og ble meget positivt overrasket selv.

Det eneste den mangler er en HDMI-utgang, men det spiller ingen rolle for dem enn så lenge.

ps: hvis du har/skal anskaffe en plasma/LCD skjerm, så bruk analog komponentutgangen (Y, R-Y, B-Y) for å koble den til skjermen.

Da får du absolutt det beste resultatet. Og det samme gjelder om du/dere bruker noen spill-konsoller som har den type utgang......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...