Gå til innhold

Ang. jobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på et jobbintervju i mai og fikk tilbud om en stilling som skulle begynne en gang i september. I juli ringte de meg og spurte om jeg hadde lyst til å ta noen ekstravakter i sommer. Det har jeg nå gjort og har ikke hørt noe om den stillingen jeg egentlig skulle få med unntak av at jeg fikk kikke på en turnus i to minutter.

Nå har jeg tatt alle mine ekstravakter og hadde planlagt en tur.I går fikk jeg SMS av sjefen om at jeg skulle jobbe på mandag. Jeg kommer ikke hjem før på onsdag. Jeg har ikke fått noe skriftlig tilbud, kontrakt eller turnus. Ringte sjefen nå og det virket som om det var min feil og at jeg hadde vært sløv. Er det ikke slik at man bør få et skriftlig tilbud, snakke om lønn og skrive under kontrakt før man begynner i en jobb? Eller er det jeg som har vært sløv?

Skrevet

Klart du skal forhandle om lønn før du begynner. Vil du jobbe et sånt sted?

Skrevet

Klart du skal forhandle om lønn før du begynner. Vil du jobbe et sånt sted?

NEI!! Jeg er så sur. Dette er i kommunen og jeg er sykepleier. Her går lønnen på ansiennitet. Men det verste er at sjefen får meg til å føle meg så liten ved å antyde at jeg har vært sløv. Fikk ikke en liten beklagelse en gang.

Gjest om broren min
Skrevet

NEI!! Jeg er så sur. Dette er i kommunen og jeg er sykepleier. Her går lønnen på ansiennitet. Men det verste er at sjefen får meg til å føle meg så liten ved å antyde at jeg har vært sløv. Fikk ikke en liten beklagelse en gang.

Broren min skulle jobbe i kommunen i sommer. Han fikk sommerjobb, men han fikk ikke vite når han skulle starte. Han ringte flere ganger, og så endelig (når ferien nesten var slutt) fikk han jobbe noen uker. Da fikk han mange vakter, men han ville begynt lenge før! Sløvt.

Gjest Persille
Skrevet

Skriftlig tilbud er ingen selvfølge - jeg opplyser heller ikke om detaljer rundt lønn dersom den ansatte ikke spør...

Men jeg hadde avtalt oppstart med deg god tid i forveien - og hadde forsikret meg om det allerede før sommeren ved å signere kontrakten da.

Skrevet

Skriftlig tilbud er ingen selvfølge - jeg opplyser heller ikke om detaljer rundt lønn dersom den ansatte ikke spør...

Men jeg hadde avtalt oppstart med deg god tid i forveien - og hadde forsikret meg om det allerede før sommeren ved å signere kontrakten da.

Ja, hadde vel heller ikke ventet meg et skriftlig tilbud. Men det hadde vært fint med en turnus å forholde seg til og kanskje en kontrakt, siden det gjelder en fast stilling. Du virker som en god sjef! :-)

Skrevet

Drittsekker finnes over alt. Du får trøste deg med at de ikke gjør livet enkelt for seg selv heller, ingen som gidder å være hyggelig mot sånne folk.

Skrevet

Ja, hadde vel heller ikke ventet meg et skriftlig tilbud. Men det hadde vært fint med en turnus å forholde seg til og kanskje en kontrakt, siden det gjelder en fast stilling. Du virker som en god sjef! :-)

Alle jobber jeg har hatt, både kommunalt og privat har jeg fått tilbud om jobben muntlig, men fått kontrakt i posten som jeg har måttet returnere innen 14 dager.

Hørtes litt merkelig ut med den jobben din...

Gjest Persille
Skrevet

*ler*

Det er jeg nok ikke iflg tidligere ansatte - men takk likevel :)

Poenget er: når du vil ha noen inn i en jobb må du få dem til å føle seg ønsket - ellers er det jo ikke noe hyggelig å møte opp heller... Om man føler at man egentlig er til bryderi.

Som en annen sa; vil du jobbe et sånt sted? Den holdningen må man prøve å unngå :)

Skrevet

*ler*

Det er jeg nok ikke iflg tidligere ansatte - men takk likevel :)

Poenget er: når du vil ha noen inn i en jobb må du få dem til å føle seg ønsket - ellers er det jo ikke noe hyggelig å møte opp heller... Om man føler at man egentlig er til bryderi.

Som en annen sa; vil du jobbe et sånt sted? Den holdningen må man prøve å unngå :)

Ja, det er sant. Tror ikke jeg vil ha den jobben. Det må da være noen andre som har lyst på en sykepleier? ;-)

Gjest Persille
Skrevet

Ja, det er sant. Tror ikke jeg vil ha den jobben. Det må da være noen andre som har lyst på en sykepleier? ;-)

Helt sikkert - lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...