Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle barnefilmene til sønnen min er fulle av riper og de stopper å spille etter en stund. Er de bare å kaste?

Skrevet

Kjenner til problemet.

Derfor bør du lage kopier av alle filmene som barna får bruke. Når så disse blir ødelagt lager du nye kopier.

Det koster bare fra 3 kr stk for gode DVD plater så det koster ikke all verden heller.

Bruk DVD Shrink for å lage kopiene. Så lenge du har kjøpt originalen så er det faktisk lovlig.

Når de først er ødelagte er det ikke så mye å gjøre. Men du kan jo prøve å kopiere dem over til en PC. Da har det ikke så mye å si om det tar lang tid å lese dem (om de er lesbare) og så kan du brenne dem ut på nytt.

Skrevet

Kjenner til problemet.

Derfor bør du lage kopier av alle filmene som barna får bruke. Når så disse blir ødelagt lager du nye kopier.

Det koster bare fra 3 kr stk for gode DVD plater så det koster ikke all verden heller.

Bruk DVD Shrink for å lage kopiene. Så lenge du har kjøpt originalen så er det faktisk lovlig.

Når de først er ødelagte er det ikke så mye å gjøre. Men du kan jo prøve å kopiere dem over til en PC. Da har det ikke så mye å si om det tar lang tid å lese dem (om de er lesbare) og så kan du brenne dem ut på nytt.

Takk for tipset. Litt sent nå, men i fremtiden :-)

Gjest Persille
Skrevet

Og når du har gjort som Petter Smart sier; så gjemmer du orginalene langt vekk - og lar barna bruke kopiene til de er gamle nok til bruke dem riktig :)

Skrevet

Ta DVD'en med til en butikk og spør om de kan hjelpe deg, det gjorde jeg, og de puttet dem inn i en slags "slipemaskin".

Kommer an på hvor dype ripene er om det kan fikses, men det er jo verdt å prøve. Så får du heller ta kopier for ettertiden.

Skrevet

Mine får ikke holde på med filmene på egenhånd nettopp fordi jeg er redd for at de skal gå istykker.

Har sett alt for mange tilfeller på biblioteket hvor foreldre tydeligvis lar unger helt ned i 3-4 årsalderen holde på med filmene. Platene kommer tilbake og foreldrene er sure fordi de ikke virker, når vi snur dem med baksiden opp avsløres tjukt av feite små fingeravtrykk og annet snacks.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Ta DVD'en med til en butikk og spør om de kan hjelpe deg, det gjorde jeg, og de puttet dem inn i en slags "slipemaskin".

Kommer an på hvor dype ripene er om det kan fikses, men det er jo verdt å prøve. Så får du heller ta kopier for ettertiden.

Hva slags butikk var det som kunne hjelpe deg meg dette?

Har spesielt en som jeg ville prøvd dette på.

Skrevet

Kjenner til problemet.

Ah, det var lurt!

Det skal jeg jammen meg begynne og gjøre.

Skrevet

Hva slags butikk var det som kunne hjelpe deg meg dette?

Har spesielt en som jeg ville prøvd dette på.

Det var på Musikkverket på Lagunen i Bergen, men skulle tro at de iallefall vet hva du snakker om i tilsvarende butikker

Skrevet

Har hørt at vanlig hvit tannkrem skal kunne fungere. Dette har jeg hørt fra noen som jobber med DVD'er. Har ikke prøvd selv, men det kan jo være verdt et forsøk.

Skrevet

spørs på ripene, hvilken vei de går etc. husker ikke helt hvilken vei de kan gå for at det ikke gjør noe... det du kan gjøre er å gå til en elektrisk sjappe, eller et sted hvor de selger filmer/dvder etc. der har de ogå gjerne noe man kan rense cder og dvder med. varierer nok hvor bra dette er , men det jeg kjøpe fungerte som fy. var to sett kluter, der den ene skulle vaske rundt på platas bakside i ca et halvt minutt, og så en omgang med den andre etterpå. lukta litt sterkt, men det fungerte :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...