Gå til innhold

Svigerinne

Gjest vi blir litt lei

Anbefalte innlegg

Gjest vi blir litt lei
Skrevet

Jeg har en svigerinne, søsteren til min mann, som vi begge begynner å bli litt lei.

På 4 år har hun tatt kontakt de gangene det er til fordel for henne. Hun ringer når hun trenger barnevakt, noen til å pusse opp, flytte, hente juletre, bære ved osv. Hun har ringt en gang uten om disse "oppdragene" og det var for å fortelle at hun var gravid. Mannen min har gjort henne mange tjenester og jeg har vært barnevakt flere ganger.

Mannen min ringer henne en gang hver annen måned for å slå an en prat. Pluss at han ringer hver gang noen av de har bursdag og vi sender gave til det.

Ingen av oss eller barna våre får gave av de, det er kun hvis de blir bedt i bursdag og det passer for de å komme.

Hva gjør man med et sånt forhold?

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Du ber henne om tilsvarende tjenester. Sitte barnevakt, hjelpe til å male etc. Også sier man i en hyggelig tone at det er hyggelig å kunne hjelpe deg, men det er bare å ringe hvis du har lyst til å slå av en prat også.

Gjest vi blir litt lei
Skrevet

Du ber henne om tilsvarende tjenester. Sitte barnevakt, hjelpe til å male etc. Også sier man i en hyggelig tone at det er hyggelig å kunne hjelpe deg, men det er bare å ringe hvis du har lyst til å slå av en prat også.

Vi har spurt om hjelp noen ganger, men det er uinteressant.

Mannen min har sagt at det er hyggelig hvis hun ringer en dag, men hun gjør det ikke.

Synes det er en merkelig oppførsel av en intelligent, oppegående kvinne med nok av penger.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Vi har spurt om hjelp noen ganger, men det er uinteressant.

Mannen min har sagt at det er hyggelig hvis hun ringer en dag, men hun gjør det ikke.

Synes det er en merkelig oppførsel av en intelligent, oppegående kvinne med nok av penger.

Jaja. Min tolkning av dette blir at jeg tenker at hun har en snodig måte å ta kontakt med andre på. At hun bruker hjelp som et påskudd til å ta kontakt. Kanskje hun innerst inne er litt sjenert etc?

Det andre er at hun er dritgjerrig.Ber dere om hjelp for å slippe å betale andre for å gjøre det. Og ellers tar hun ikke kontakt fordi hun ikke har noe nytte av det.

Hvis det er det siste så blås i henne da. Når hun ber om hjelp, så si nei. Men fortsett f.eks med gaver til ungene. Vil man være bedre, så får man være bedre. Ingen grunn til å la det gå utover ungene. Og når deres ikke får noe igjen, kan dere bare fortelle dem at det å gi ikke alltid betyr at man skal få noe tilbake.

Men så får dere tenke litt på gubben hennes midt oppi det hele også da. Kanskje han ville satt pris på en telefon i blant?

Gjest vi blir litt lei
Skrevet

Jaja. Min tolkning av dette blir at jeg tenker at hun har en snodig måte å ta kontakt med andre på. At hun bruker hjelp som et påskudd til å ta kontakt. Kanskje hun innerst inne er litt sjenert etc?

Det andre er at hun er dritgjerrig.Ber dere om hjelp for å slippe å betale andre for å gjøre det. Og ellers tar hun ikke kontakt fordi hun ikke har noe nytte av det.

Hvis det er det siste så blås i henne da. Når hun ber om hjelp, så si nei. Men fortsett f.eks med gaver til ungene. Vil man være bedre, så får man være bedre. Ingen grunn til å la det gå utover ungene. Og når deres ikke får noe igjen, kan dere bare fortelle dem at det å gi ikke alltid betyr at man skal få noe tilbake.

Men så får dere tenke litt på gubben hennes midt oppi det hele også da. Kanskje han ville satt pris på en telefon i blant?

Hun er absolutt ikke sjenert, men meget utadvent.

Vi har tenkt å ikke hjelpe til noe særlig mer, men fortsette å ringe i ny og ne. Selvfølgelig gi de gaver og invitere de når vi har fam.selskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...