Gå til innhold

Valgets ynkeligste: C I Hagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://blog.vg.no/blog964.html

C I Hagen har for første gang i historien tatt til orde for nødhjelp ---

- til verdens rikeste land

- til et land som har utplassert et sykt antall millitære i andre land

- til et land som ikke vil ha nødhjelp fra noen, verken Norge, FN eller andre

- til et land som ikke støtter FN når det gjelder å hjelpe verdens nødlidende

- til en president som tror at våpen og the Guard virkelig er løsningen:

http://stevegilliard.blogspot.com/

I C I Hagens blogg kritiserer han SV / sosialistene for ikke å yte noe til USA og ofrene for katastrofen og for ikke å være solidariske (!).

De skrekkelige sosialistene:

http://www.sv.no/nyheter/nyheter/dbaFile92980.html

Og Frp:

http://valgweb.frp.no/master_content.html

Heldigvis får fenomenet C I Hagen så ørene flagrer fra både høyre-re og venstre-re i bloggen sin!

Skrevet

'- Disse soldatene kommer rett fra Irak. De er godt trente, erfarne og krigsvante, og de har ordre fra meg om å gjenopprette ro og orden i gatene, sa guvernør Kathleen Blanco.

- De har ladde M-16-geværer. De vet hvordan de skal skyte for å drepe, og mer enn villige til å gjøre det om nødvendig, og det venter jeg at de gjør, sa hun.'

Dette er jo fullstendig bort i gamperæva.

Ord blir nesten like fattige som de antagelig snart skutte:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=288839

Skrevet

Hehe, den mannen har utgått på dato for lenge siden, og klamrer seg til noen vannvittige hårstrå.

Det er jo ikke annet å gjøre enn å le av hele mannen.

Gjest Blekkrolf
Skrevet

Hehe, den mannen har utgått på dato for lenge siden, og klamrer seg til noen vannvittige hårstrå.

Det er jo ikke annet å gjøre enn å le av hele mannen.

DET er jeg helt enig i, men han ville blitt veldig farlig om han fikk makten.

Gjest teitur33
Skrevet

DET er jeg helt enig i, men han ville blitt veldig farlig om han fikk makten.

Farlig ,for svarte?? Hvis Hagen får makten, så tenker jeg det blir styr og stell her i landet.

Lenge leve Frp, buuu med Krf.!

Skrevet

Jeg synes da ikke det er tåpelig å tilby nødhjelp til nødstedte!?

Er du C I Hagen?

Hvis du ikke er imot å tilby hjelp til usa, så var jo innlegget noe meningsløst, så virkere det unektelig noe tåpelig å gjøre narr av Hagen for å mene dette?

Skrevet

Hvis du ikke er imot å tilby hjelp til usa, så var jo innlegget noe meningsløst, så virkere det unektelig noe tåpelig å gjøre narr av Hagen for å mene dette?

Hvis du verken kan lese det som står på linjene eller det som står mellom linjene, har i alle fall ikke jeg tenkt å bruke dyrebar tid på å skrive til deg.

Skrevet

Hvis du verken kan lese det som står på linjene eller det som står mellom linjene, har i alle fall ikke jeg tenkt å bruke dyrebar tid på å skrive til deg.

Det som står på linjene, er jo faktisk feil. (Dette er slett ikke første gange CIH har tatt til orde for nødhjelp - dermed klapper resten av argumentasjonen sammen).

Det som står mellom linjene, er nok best formulert i ditt hode.

Gjest Blekkrolf
Skrevet

Det som står på linjene, er jo faktisk feil. (Dette er slett ikke første gange CIH har tatt til orde for nødhjelp - dermed klapper resten av argumentasjonen sammen).

Det som står mellom linjene, er nok best formulert i ditt hode.

Hagen driter i alle andre enn seg selv, bare å innse det! den ekle,arrogante mannen*grøzzzz*

Håper han blir neger i sitt neste liv!

Skrevet

Hagen driter i alle andre enn seg selv, bare å innse det! den ekle,arrogante mannen*grøzzzz*

Hvis det virkelig var sant, så er det relativt dumt å ta til orde _for_ å gi hjelp til andre.

Skrevet

'- Disse soldatene kommer rett fra Irak. De er godt trente, erfarne og krigsvante, og de har ordre fra meg om å gjenopprette ro og orden i gatene, sa guvernør Kathleen Blanco.

- De har ladde M-16-geværer. De vet hvordan de skal skyte for å drepe, og mer enn villige til å gjøre det om nødvendig, og det venter jeg at de gjør, sa hun.'

Dette er jo fullstendig bort i gamperæva.

Ord blir nesten like fattige som de antagelig snart skutte:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=288839

Er det ikke bra at plyndrere, voldtektsmenn og kriminelle bander blir holdt i sjakk, og evt skutt som siste utvei?

Skrevet

Er det ikke bra at plyndrere, voldtektsmenn og kriminelle bander blir holdt i sjakk, og evt skutt som siste utvei?

I mitt hode ville evakuering, vannpumping, katastrofemateriell, medisinsk personale og ekspert-team på katastrofer vært et bedre alternativ.

Men det er jo bare meg, ikke Bush og petter smart.

Skrevet

skjærp dæ!

skriver ikke sånn her inne!

Skrevet

Så vidt jeg husker drev FrP og manet til bruk av en milliard eller så fra oljefondet i forbindelse med tsunamikatastrofen.

For øvrig; Når gode venner rammes av ulykke, er det vanlig høflighet å tilby hjelp, selv om de kan greie ut i saken selv.

Jeg håper (og regner med) at norske myndigheter har gjort en slik formell henvendelse.

USA betaler rundt 1/4 av FN's utgifter og er vel vanligvis blant de første for å hjelpe ulykkes- og krigsrammede, spesielt når det ikke lengre holder med store ord, men kreves action.

Skrevet

Så vidt jeg husker drev FrP og manet til bruk av en milliard eller så fra oljefondet i forbindelse med tsunamikatastrofen.

For øvrig; Når gode venner rammes av ulykke, er det vanlig høflighet å tilby hjelp, selv om de kan greie ut i saken selv.

Jeg håper (og regner med) at norske myndigheter har gjort en slik formell henvendelse.

USA betaler rundt 1/4 av FN's utgifter og er vel vanligvis blant de første for å hjelpe ulykkes- og krigsrammede, spesielt når det ikke lengre holder med store ord, men kreves action.

Ja, Norge var tidlig ute med henvendelsen etter vanlig prosedyre, men USA takket nei. Også til FN.

Nå har imidlertid USA kontaktet FN for eksperthjelp, penger har de mer enn nok av selv (etter eget utsagn og som alle vi andre også vet). FN, Norge og sikkert flere stiller med eksperthjelp. USA kan og vil bruke egne penger.

Poenget med mitt innlegg og lenke til Hagens blogg, er jo at Hagen stiller med bensin som Frps viktigste kampsak (førsteoppslaget på Frps sider), samtidig som han anklager venstresiden for å ikke ville hjelpe og for deres manglende solidaritet (!) med de fattige. Altså, dette kaller jeg skudd milevis utenfor.

Hagen overså bla SVs hjemmesider der det forlengst og klart og tydelig ble kjørt fram henvisninger, kontonr og appell om å gi til Norges Røde Kors og Amerikansk Røde Kors.

Leser du Hagens blogg (jeg har lest hele), vil du se at etter at kritikken mot forsøket på å skåre billig på katastrofen, har Frp tatt med oppfordring om hjelp til ofrene - med TILBAKEDATERING (altså slik at det skulle se ut som om dette var lagt inn før Hagens blogg).

Etter at folk hånlo av den frekke manøveren.'feilen' deretter rettet opp.

Uansett... det viktigste nå er at morgenens nyheter forteller at Bush endelig har fått fingeren ut, og at de 60.000 som lever som dyr i New Orleans og forhåpentligvis også alle rammede i omegnen (de har vi ikke hørt noe om?), nå kan vente hjelp. Etter fire dager og minst 10.000 døde.

Det er veldig sterkt å lese intervjuet med New Orleans borgermester og flere av ofrene.

Skrevet

Amputert setning rettes opp (omtrent midt i teksten):

Etter at folk hånlo av den frekke manøveren, ble 'feilen' deretter rettet opp.

Skrevet

Forresten, jeg leste en interessant analyse av USAs mangelfulle håndtering av katastrofen og det faktum at privatisering og ansvarsforhold knyttet til delstatene trenerer slike situasjoner.

Husker dessverre ikke hvor og hvem som skrev, men the final cut gikk i alle fall ut på at amerikanerne er som folk flest, når dimensjonene på tragediene blir store nok, roper også de på en sterk myndighet som viser handlekraftig ansvar.

Delstatene har, som du også vet, ujevnt med ressurser og interesser. Jeg tar en råsjans og tipper at det de lutfattige svarte nå utsettes for, ikke hadde skjedd med hvite og/eller middelklassebefolkning lenger nord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...