Gjest Har vært der Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Jeg er i attføring på tredje året, men har egentlig lyst til å gå ut i jobb, snarest. I går fikk jeg innkalling til intervju. Der var jeg i dag, og det gikk helt greit. Saken er at dette er kun et vikariat innen personalforvaltning. Nå er jeg i tvil. Blir jeg tilbudt jobben, opphører attføringen min, og jeg står uten noe å gjøre, når vikariatet er ferdig.Arbeidsgiver kan selvfølgelig ikke love noe lengre engasjement. Samtidig må jeg gamble mellom "å få en fot" ut i arbeidslivet, eller fortsette i attføring et år til. Må i tenkeboksen denne helga, fordi ansettelsen blir bestemt i midten av neste uke. Da vet jeg ikke hva jeg skal svare. Noen som har fått lignende tilbud? Og hva gjorde dere? Help! 0 Siter
soleil Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Hvis du får jobben og du er i stand til å jobbe det som kreves av deg så bør du vel takke ja?! Spørs hva du gjør i attføringen din. Er du i et løp som det er dumt å avbryte feks langt på vei ift utdanning? 0 Siter
Gjest Har vært der Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Hvis du får jobben og du er i stand til å jobbe det som kreves av deg så bør du vel takke ja?! Spørs hva du gjør i attføringen din. Er du i et løp som det er dumt å avbryte feks langt på vei ift utdanning? Er allerede ferdig med et toårig løp. Har etterslep på et fag, grunnet barns sykdom. Startet på tredje året i høst. Søkte i vår om å få utvidet til tre, fordi jeg i utgpkt fikk to år. Fikk det innvilget, men når denne perioden er over, da er det over også. ;-) Ikke sikkert jeg er så heldig til våren... Ja, jeg er veldig i tvil... 0 Siter
soleil Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Er allerede ferdig med et toårig løp. Har etterslep på et fag, grunnet barns sykdom. Startet på tredje året i høst. Søkte i vår om å få utvidet til tre, fordi jeg i utgpkt fikk to år. Fikk det innvilget, men når denne perioden er over, da er det over også. ;-) Ikke sikkert jeg er så heldig til våren... Ja, jeg er veldig i tvil... Jeg ville tatt opp problemstillingen med Aetat, tror jeg. Om du får tilbud om stillingen og du takker ja og det viser seg å innebære kun et kort vikariat er det dumt om du ikke kan ta igjen det tapte på skolen igjennom attføring senere. Kan hende det går an å skissere ulike løsninger på dette! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.