Gå til innhold

Frp-velgere er selv svakerestilte

Anbefalte innlegg

Gjest Det hele er så rart
Skrevet

Har dere lagt merke til at ofte så er det sånn at de som stemmer Frp er samfunnets tapere og utstøtte selv.

Mange er tidligere mobbeoffer som har falt utenfor og derfor funnet seg til rette i nynazistmiljøer og lignende.

Frp har ingen økonomisk politikk som gagner dem engang,men alikevel stemmer de Frp!?!

Det henger ikke på greip.

Skrevet

Det er skikkelig humor. De kommer neppe til å få mye hjelp hvis Frp noen gang hadde kommet til makta. I følge Frp skal de fleste greie seg selv.

Jeg leste hva Siv Jensen hadde og si vedr. barnehageutbygging i det siste bladet fra private barnehager. Jeg grøsser rett og slett! Staten skulle ikke ha så mye med det å gjøre. Frivillige kunne ta seg av det. Blant annet....

Gjest hemmelig valg
Skrevet

"Har dere lagt merke til at ofte så er det sånn at de som stemmer Frp er samfunnets tapere og utstøtte selv"

Dette har jeg ikke lagt merke til. Jeg er ikke så opptatt av hva andre velger. Jeg synes det er en privatsak. Vi tenker alle forskjellig, har forskjellige ønskerog verdier.

Skrevet

Jeg antar du må være sosialist siden du skriver såpass nedsettende om samfunnets tapere og utstøtte, mobbeofre, svaksynte og halte?

Det er åpenbart at du mener disse gruppene ikke vet sitt eget beste. Mener du at de bør fratas stemmeretten?

Jeg antar du (og sosialister flest) i andre sammenhenger gjerne tar parti for svake og ubemidlede. Det er morsomt å se hvor dypt omsorgen stikker..

Jeg er en annen
Skrevet

Jeg antar du må være sosialist siden du skriver såpass nedsettende om samfunnets tapere og utstøtte, mobbeofre, svaksynte og halte?

Det er åpenbart at du mener disse gruppene ikke vet sitt eget beste. Mener du at de bør fratas stemmeretten?

Jeg antar du (og sosialister flest) i andre sammenhenger gjerne tar parti for svake og ubemidlede. Det er morsomt å se hvor dypt omsorgen stikker..

Personen påpeker bare et velkjent paradoks. Ser man på FrPs velgerdemografi og på konsekvensene av politikken deres, kan det ikke være tvil om at mange ikke vet sitt eget beste. Dette har ikke noe med sosialisme å gjøre, men logikk.

Gjest Blekkrolf
Skrevet

"Har dere lagt merke til at ofte så er det sånn at de som stemmer Frp er samfunnets tapere og utstøtte selv"

Dette har jeg ikke lagt merke til. Jeg er ikke så opptatt av hva andre velger. Jeg synes det er en privatsak. Vi tenker alle forskjellig, har forskjellige ønskerog verdier.

Jada,det er en privatsak, og alle får gjøre hva de vil.

Men jeg synes synd på disse personene, det er ofte sosialklienter med små ressurser.De vil få et helvete med Frp!

Skrevet

Personen påpeker bare et velkjent paradoks. Ser man på FrPs velgerdemografi og på konsekvensene av politikken deres, kan det ikke være tvil om at mange ikke vet sitt eget beste. Dette har ikke noe med sosialisme å gjøre, men logikk.

I den "logikken" ligger en forutsetning om at de nevnte borgere ikke vet sitt eget beste, hvilket jo innebærer at de på en eller annen måte er retarderte.

Synes du det er et passende utgangspunkt å ta overfor mobbeofre og trygdede?

De fleste av oss er ikke med på en slik nedvurdering av medmennesker.

....

Hver femte borger stemmer FrP slik at påstanden til innleder naturligvis er feil. Men det er en annen sak.

Gjest Blekkrolf
Skrevet

Jada,det er en privatsak, og alle får gjøre hva de vil.

Men jeg synes synd på disse personene, det er ofte sosialklienter med små ressurser.De vil få et helvete med Frp!

For å understreke det alle ser: Jeg og den som startet innlegget er samme person ja.Det skulle ikke være to forskjellige nick, gikk bare litt fort i svingene :)

Jeg er en annen
Skrevet

I den "logikken" ligger en forutsetning om at de nevnte borgere ikke vet sitt eget beste, hvilket jo innebærer at de på en eller annen måte er retarderte.

....

Hver femte borger stemmer FrP slik at påstanden til innleder naturligvis er feil. Men det er en annen sak.

Selv om folk er ressurssvake må det være lov å si fra når de gjør elendige valg, ja. Ellers ville man jo bare jatte med dem av medlidenhet, det ville være _virkelig_ nedlatende.

Gjest Blekkrolf
Skrevet

"Jeg antar du må være sosialist siden du skriver såpass nedsettende om samfunnets tapere og utstøtte, mobbeofre, svaksynte og halte?"

Det var dine ord!

Du kan selvfølgelig tolke det som du vil,men det jeg mente var at noen lar seg lettere lure og blende av Hagen og Frp´s politikk og fagre løfter. Og disse personene er ofte ressurssvake.

Jeg skriver selvfølgelig ikke nedsettende om de som er dårlig stilt, men vet at de vil få det så mye bedre med et sosialistisk styre, og synes det er rart de ikke forstår det selv.

Skrevet

"Jeg antar du må være sosialist siden du skriver såpass nedsettende om samfunnets tapere og utstøtte, mobbeofre, svaksynte og halte?"

Det var dine ord!

Du kan selvfølgelig tolke det som du vil,men det jeg mente var at noen lar seg lettere lure og blende av Hagen og Frp´s politikk og fagre løfter. Og disse personene er ofte ressurssvake.

Jeg skriver selvfølgelig ikke nedsettende om de som er dårlig stilt, men vet at de vil få det så mye bedre med et sosialistisk styre, og synes det er rart de ikke forstår det selv.

Du er såpass kunnskapsløs og fordomsfull at videre diskusjon ikke tjener noen hensikt.

La meg likevel få anbefale ungdomsskolepensum i historie; Der vil det fremgå at sosialisme aldri har vært til gavn for noen, og spesielt ikke fattigfolk.

Det at du ikke har fått med deg dette banale faktum, tyder på at dine sjelsevner neppe er på høyde med de grupper du forsøker å stigmatisere.

Gjest papirtiger
Skrevet

Det er vel en kjent sak at de som stemmer FrP har lavere utdanning enn resten av stemmere..men om de er svakerestilte er jo en annen sak.

At de ikke vet sitt eget beste..ja.

Gjest Ikke såå rart, da
Skrevet

Nå ja, har du lest programmet deres, da?

Jeg synes det ser ut som de prøver å få til mindre klasseskiller, jeg.

Og det vil jo helt klart de svakerestilte. Jeg vet ikke om de økonomisk sterke synes så godt om det, men...

Skrevet

....

Hvem er du som skriver under nicket "gripp" med to pe ér?

Dårlig fantasi?

Skrevet

Du er såpass kunnskapsløs og fordomsfull at videre diskusjon ikke tjener noen hensikt.

La meg likevel få anbefale ungdomsskolepensum i historie; Der vil det fremgå at sosialisme aldri har vært til gavn for noen, og spesielt ikke fattigfolk.

Det at du ikke har fått med deg dette banale faktum, tyder på at dine sjelsevner neppe er på høyde med de grupper du forsøker å stigmatisere.

"Du er såpass kunnskapsløs og fordomsfull at videre diskusjon ikke tjener noen hensikt." (dine egne ord!)

-der møtte du deg i selv i døra, gripp!

Skrevet

"Har dere lagt merke til at ofte så er det sånn at de som stemmer Frp er samfunnets tapere og utstøtte selv."

Kanskje fordi de har nådd bunnen - disse taperne du snakker om og at ingenting kan bli verre enn det er for dem nå.

Kanskje det er fordi det hadde vært en ok tanke å latt Fremskrittspartiet fått prøve.

Jeg tror faktisk ikke det ville vært så ille om de hadde fått prøvd, men problemet ville i så fall vært at de ikke fikk styre sin politikk alene.

Ærlig talt, jeg har møtt mannen og fruen og pratet med dem - de er helt vanlige mennesker og svært sympatiske. "Skulle bare mangle tenker du" men så tenker jo ikke du klart heller ;-)

Neida, men jøye meg. Det er da for drøyt å kalle disse velgerne det du gjør.

Gjest Blekkrolf
Skrevet

Det er vel en kjent sak at de som stemmer FrP har lavere utdanning enn resten av stemmere..men om de er svakerestilte er jo en annen sak.

det var vel det jeg mente ja, men også at det er mange rotløse yngre personer som faller utenfor og hengir seg til fremmedhatet til Frp.

Gjest skrævadottir
Skrevet

"Har dere lagt merke til at ofte så er det sånn at de som stemmer Frp er samfunnets tapere og utstøtte selv."

Kanskje fordi de har nådd bunnen - disse taperne du snakker om og at ingenting kan bli verre enn det er for dem nå.

Kanskje det er fordi det hadde vært en ok tanke å latt Fremskrittspartiet fått prøve.

Jeg tror faktisk ikke det ville vært så ille om de hadde fått prøvd, men problemet ville i så fall vært at de ikke fikk styre sin politikk alene.

Ærlig talt, jeg har møtt mannen og fruen og pratet med dem - de er helt vanlige mennesker og svært sympatiske. "Skulle bare mangle tenker du" men så tenker jo ikke du klart heller ;-)

Neida, men jøye meg. Det er da for drøyt å kalle disse velgerne det du gjør.

I grunn synd at bensinprisen gikk så mye opp og flykapreren av utenlandsk opprinnelse ble tatt for omfattende og organisert narkosmugling akkurat nå.

I disse førvalgtider.

*Tenke-tenke* kanskje mine to venninner som ble feid over på AUF-sommerleir for et utall år siden skulle stå fram?

Gjest skrævadottir
Skrevet

det var vel det jeg mente ja, men også at det er mange rotløse yngre personer som faller utenfor og hengir seg til fremmedhatet til Frp.

Hvilke fremmede elsker du?

Og hvilke fremmede hater FRP?

Hilke fremmede ønsker den jevne nordmann vekommen?

Jeg har ikke inntrykk av at f eks SV eler AP ønsket noen utlendinger velkomne i 1974 med sine uttalelser??

Skrevet

Det er mye rart å lese på dol, og da spesielt fra folk som kaller seg sosialister.

Her meldes nå at folk med lavere utdanning ikke vet sitt eget beste (stemme SV).

De mange som vasker opp dritten etter oss, kjører søppelet, arbeider på lagre, kjører varebil og sitter i kassa på Rimi forstår hvor "velmenende" denne kritikken fra sosialistene er, og skyr følgelig SV o.l. som pesten..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...