Gå til innhold

inneholder denne rekesalaten melk?

Anbefalte innlegg

Gjest melkeallergiker
Skrevet

har nylig fått vite at jeg ikke tåler melk og fikk magesmerter etter å ha spist dette. Skjuler det seg melk bak disse ingrediensene? Eller inneholder alle slike salater melk?

Soyaolje,roer, vann, reker, maisstivelse, eggeplomme, sennep, sukker, salt, eddikt, fortykningsmiddel(Guarkjernemelk, Johannesbrødkjernemel og E401) Farge (Karminer), konserveringsmiddel (E202,E211), surhetsregulerende middel, (sitronsyre, eplesyre)

Håper noen kan svare

Skrevet

Det var hvertfall ikke oppgitt noe melkeprodukt i ingrediensene. Noen produkter kan inneholde spor av melk. Da pleier det å stå på pakken.

Gjest melkeallergiker
Skrevet

Ingen melk der.

hmmm, merkelig. rart at de da ikke skriver "dette produktet innholder ikke laktose eller melk" , slik jeg har sett på noen andre salatprodukter.

ja da får jeg prøve å finne ut hva jeg har reagert på. kanskje det er mer enn melk også?

Skrevet

hmmm, merkelig. rart at de da ikke skriver "dette produktet innholder ikke laktose eller melk" , slik jeg har sett på noen andre salatprodukter.

ja da får jeg prøve å finne ut hva jeg har reagert på. kanskje det er mer enn melk også?

Jeg kan ikke huske at det er normalt å informere om at et produkt _ikke_ inneholder en viss ingrediens - utenom hvis det er et spesiallaget produkt for allergikere (gluten, laktose osv.)

Tenk om de skulle ramset opp alt hva produktet ikke inneholder...? ;-)

Gjest melkeallergiker
Skrevet

Jeg kan ikke huske at det er normalt å informere om at et produkt _ikke_ inneholder en viss ingrediens - utenom hvis det er et spesiallaget produkt for allergikere (gluten, laktose osv.)

Tenk om de skulle ramset opp alt hva produktet ikke inneholder...? ;-)

som regel inneholder nesten alle ferdiglagede produkter melk, så jeg har faktisk sett at de har skrevet at "den er gluten og laktosefri" på en tilsvarende salat. Da får de jo et større marked hvis de kan skilte med noge sånt

Derfor lurte jeg på om det var skjult noe melk i denne siden det sto på en annen salat at den var fri for laktose:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...