Gå til innhold

Hvilket parti satser mest på skole og utdanning?

Anbefalte innlegg

Gjest UIO-student
Skrevet

har fått høre at valget i år er avgjørende for om vi i det hele tatt får midler til å ha praksis på studiet til neste år.

Hvilket parti bør jeg satse på for å sikre meg praksis

Skrevet

For et dumt spørsmål.

Tror du virkelig noen kan svare objektivt på det? Alle kommer til å svare partiet de selv stemmer på.

Sannheten er vel at det vil utgjøre liten forskjell uansett hvem du stemmer på.

Og en bør stemme på grunnlag av flere saker enn en.

Skrevet

For et dumt spørsmål.

Tror du virkelig noen kan svare objektivt på det? Alle kommer til å svare partiet de selv stemmer på.

"Og en bør stemme på grunnlag av flere saker enn en."

Sant!

Enkelte ungdommer og andre for den del klarer ikke å se helheten, men stemmer kun ut fra EN ting DE er opphengt i.

Tragisk!

Skrevet

Sant!

Enkelte ungdommer og andre for den del klarer ikke å se helheten, men stemmer kun ut fra EN ting DE er opphengt i.

Tragisk!

Heeelt enig!

Man bør kikke litt forbi sin egen nesetipp.

Skrevet

Heeelt enig!

Jepp Gyda, det stemmer :-)

Skrevet

Sant!

Tragisk!

Det blir vel gjerne sånn at en stemmer utfra de sakene som betyr mest for en selv, det en selv mener er viktigst? Ellers så blir det jo nesten umulig å gjøre et valg.

En tenker f.eks. ikke så mye på skole-/barnehagepolitikk hvis en ikke har barn/barnehagebarn/skolebarn, selv om dette er viktige saker for samfunnet uansett.

En 20-åring tenker kanskje ikke på de sakene der i det hele tatt.

Gjest marthe02
Skrevet

Heeelt enig!

SV er det såkalte skolepartiet...

Skrevet

Det blir vel gjerne sånn at en stemmer utfra de sakene som betyr mest for en selv, det en selv mener er viktigst? Ellers så blir det jo nesten umulig å gjøre et valg.

En tenker f.eks. ikke så mye på skole-/barnehagepolitikk hvis en ikke har barn/barnehagebarn/skolebarn, selv om dette er viktige saker for samfunnet uansett.

En 20-åring tenker kanskje ikke på de sakene der i det hele tatt.

Det er lov å tenke helhet, hvis ikke, er det ingenting som går rundt.

Gjest UIO-student
Skrevet

For et dumt spørsmål.

selvfølgelig stemmer man på de punktene som betyr mest for en. jeg som er student uten barn er lite opptatt av barnehageplasser men heller skole og utdanning med eldreomsorg som en god nummer to

Partiene vektlegger ulike ting. Og finner jeg et parti som vil satse på økt utdanning samt med verdier jeg ellers står inne for, så stemmer jeg selvfølgelig på det

Skrevet

Det er lov å tenke helhet, hvis ikke, er det ingenting som går rundt.

Ja, men jeg tror _ikke_ det er mange 18-20 åringer som tenker på barnehagepolitikk f.eks.

Ikke 50-åringer heller for den del.

Det kommer helt an på hvor man er i livet, hvilke saker man mener er viktige.

Skrevet

SV er det såkalte skolepartiet...

SV vil gi ungene et måltid på skolen, istedenfor kunnskap.

SV er det verste du kan stemme. La oss inderlig håpe at de ikke får mange stemmer.

Det er for mange partier. La oss kutte ut SV og Krf som en start.

Ønske fra

Gjest marthe02
Skrevet

SV er det verste du kan stemme. La oss inderlig håpe at de ikke får mange stemmer.

Ønske fra

Tror det blir Ap her i gården... Skolemat er noe tull!

Lenge leve regjeringsskifte

Skrevet

Ønske fra

Dette er jo bare tull da! SV vil også ha flere lærere slik at hver elev kan få den oppfølginga eleven har behov for og har krav på etter grunnskoleloven

Skrevet

Både Høyre og SV satser mye på skole, så det spørs nok litt på hva slags skolepolitikk du syns er bra. På partienes nettsider kan du jo sjekke programmene deres, og finne det som passer deg best.

Gjest marthe02
Skrevet

Dette er jo bare tull da! SV vil også ha flere lærere slik at hver elev kan få den oppfølginga eleven har behov for og har krav på etter grunnskoleloven

Hjelper ikke å ville ha flere lærere for å få et kunnskaåsløft, når man ikke har penger nok i kommunene...

Skrevet

Hjelper ikke å ville ha flere lærere for å få et kunnskaåsløft, når man ikke har penger nok i kommunene...

Det ligger jo også i pakken da, at de vil overføre mer til kommunene.

Gjest marthe02
Skrevet

Det ligger jo også i pakken da, at de vil overføre mer til kommunene.

det tror jeg ikke før jeg får se det.. er jo så ille nå at de til og med må si opp vaskehjelpene... er ikke mer å kutte ned på... Hva skal man med mer penger i kommunene forresten, når de ikke klarer å forvalte de rett

Skrevet

Ja, men jeg tror _ikke_ det er mange 18-20 åringer som tenker på barnehagepolitikk f.eks.

Ikke 50-åringer heller for den del.

Det kommer helt an på hvor man er i livet, hvilke saker man mener er viktige.

"Ja, men jeg tror _ikke_ det er mange 18-20 åringer som tenker på barnehagepolitikk f.eks."

Det er vel de som burde gjøre akkurat DET. Hvem andre skal få barn i fremtiden...hehe

"Ikke 50-åringer heller for den del."

De får barnebarn - ikke sant?

"Det kommer helt an på hvor man er i livet, hvilke saker man mener er viktige."

Det hele kommer an på helheten og det lønner seg for alle og stemme deretter.

Skrevet

det tror jeg ikke før jeg får se det.. er jo så ille nå at de til og med må si opp vaskehjelpene... er ikke mer å kutte ned på... Hva skal man med mer penger i kommunene forresten, når de ikke klarer å forvalte de rett

Kommunene sultefores under det det blågule regimet. derfor er det viktig med ny regjering

Gjest marthe02
Skrevet

Kommunene sultefores under det det blågule regimet. derfor er det viktig med ny regjering

Enig!! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...