Gå til innhold

Miljøterapaut? hva er det?

Anbefalte innlegg

Gjest marthe02
Skrevet

Hvilke utdanninger gir tittelen miljøterapaut? Er adjukter (lærere) det? Hva med spesialpedagoger da?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

10

• Gemini

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

For å være miljøterapeut må du ha en eller annen høyskoleutdannelse.

Gjest marthe02
Skrevet

For å være miljøterapeut må du ha en eller annen høyskoleutdannelse.

Det var det jeg også mente.. jeg er lærer med spesialpedagogikk... jeg kan vel gå inn som miljøterapaut i boligere med funksjonshemmede da? Vet du noen plass jeg kan finne dette svart på hvitt?

Gjest solemaniya
Skrevet

Det var det jeg også mente.. jeg er lærer med spesialpedagogikk... jeg kan vel gå inn som miljøterapaut i boligere med funksjonshemmede da? Vet du noen plass jeg kan finne dette svart på hvitt?

Miljøterapeut er de som har relevant høyskoleutdanning og lærerutdanning er en av dem. Ja du kan jobbe som miljøterapeut i boliger for funksjonshemmede. Tilleggsutdannelse i spes.ped eller annet gir ikke noe ekstra, men vil jo alltid være en fordel.

Skrevet

Dersom du er utdannet lærer, så burde du kanskje skrevet selve ordet riktig. Det heter ikke terapaut, som du flere ganger har skrevet.

Skrevet

Jeg tror særlig vernepleiere har en mest mulig relevant utdannelse, i alle fall om det er psykisk utviklingshemmede i denne boligen.

Gjest solemaniya
Skrevet

Jeg tror særlig vernepleiere har en mest mulig relevant utdannelse, i alle fall om det er psykisk utviklingshemmede i denne boligen.