Gå til innhold

Miljøterapaut? hva er det?

Anbefalte innlegg

Gjest solemaniya
Skrevet

Fordi jeg går ut i fra at lærere faktisk skal kunne rettskriving. Noe annet er rart, syns jeg.

Går du da også utefra at lærere er helt feilfrie?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

10

• Gemini

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest solemaniya
Skrevet

jeg vet vernepleiere har mest relevant utdanning. Men trodde lærere også hadde det, i en mindre grad da...

Spesialpedagoger har en meget relevant utdanning. Vernepleiere tar i stor grad videreutdanning i spes ped.

Gjest marthe02
Skrevet

F.eks.vernepleier...

Så konklusjonen er at jeg er kompetent(som lærer) å ha en miljøterapeut stilling?

Hvor kan jeg finne dette skriftlig?

Skrevet

Går du da også utefra at lærere er helt feilfrie?

Neida, men dersom hun skal søke på en miljøterapeutjobb, så er det ganske viktig å kunne stave det riktig. Spesielt når en er utdannet lærer. En slurvefeil er jo ikke noe i veien med, men hun var jo så sikker på at hun skrev det riktig.

Skrevet

jeg tok feil cecily

Beklager om du fikk inntrykk av at jeg var ute etter å arrestere deg. Men jeg så at du konsekvent skrev ordet feil, ikke bare som en slurvefeil.

Skal en skrive jobbsøknad er slikt viktig.

Fikk du med deg hva jeg skrev om hva en miljøterapeut er under her?

Gjest marthe02
Skrevet

Neida, men dersom hun skal søke på en miljøterapeutjobb, så er det ganske viktig å kunne stave det riktig. Spesielt når en er utdannet lærer. En slurvefeil er jo ikke noe i veien med, men hun var jo så sikker på at hun skrev det riktig.

jeg bøyer meg og sier beklager skrivefeilen... godt det er menneskelig å feile

Gjest Rettskrivning
Skrevet

Hvordan er det, lærer lærere at det skal være stor bokstav i begynnelsen av setninger? ;-)

Gjest marthe02
Skrevet

Hvordan er det, lærer lærere at det skal være stor bokstav i begynnelsen av setninger? ;-)

det er vel barneskolepensum.. men gidder faktisk ikke å ta det så tungt her. skriver unna i en fei, og driter i store bokstaver!!!!!!!!!!!!

Gjest marthe02
Skrevet

nå er denne diskusjonen ferdig. Finn deg noen andre å starte en diskusjon med!

Var ikke det som var poenget her!

Gjest marthe02
Skrevet

det er vel barneskolepensum.. men gidder faktisk ikke å ta det så tungt her. skriver unna i en fei, og driter i store bokstaver!!!!!!!!!!!!

Forresten du som vet det... hvor finner jeg det skriftlig om MILJØTERAPEUTER?

Gjest Rettskrivning
Skrevet

... Og jeg kan ikke med min beste vilje begripe hvorfor det er lettere "å skru av" riktig måte å skrive på enn å skrive riktig. Iallefall når man er lærer.

Sitter det ikke i fingrene hvordan det skal være da? Det burde det!

Gjest marthe02
Skrevet

... Og jeg kan ikke med min beste vilje begripe hvorfor det er lettere "å skru av" riktig måte å skrive på enn å skrive riktig. Iallefall når man er lærer.

Sitter det ikke i fingrene hvordan det skal være da? Det burde det!

ting tar tid... når jeg er på jobb er det slik ja.. ikke her på dol. ingen base for korrekt skriving her...

Skrevet

nå er denne diskusjonen ferdig. Finn deg noen andre å starte en diskusjon med!

Var ikke det som var poenget her!

Nå har du tydeligvis ikke sett svaret jeg skrev til deg over her.

Det står som regel skrevet i jobbannonser hvem som kan søke miljøterapeutstillinger. Ønsker du det mer konkret så kan du sikkert kontakte kommunen og høre om de har nøyaktige stillingsbeskrivelser, det vet jeg finnes.

Gjest marthe02
Skrevet

Nå har du tydeligvis ikke sett svaret jeg skrev til deg over her.

Det står som regel skrevet i jobbannonser hvem som kan søke miljøterapeutstillinger. Ønsker du det mer konkret så kan du sikkert kontakte kommunen og høre om de har nøyaktige stillingsbeskrivelser, det vet jeg finnes.

ja, jeg vet... men min sjef var uenig i at jeg var miljøterapeut... derfor hadde det vært greit å hatt noe på papiret..

Skrevet

ja, jeg vet... men min sjef var uenig i at jeg var miljøterapeut... derfor hadde det vært greit å hatt noe på papiret..

Du har vel en kontrakt?

En er ikke miljøterapeut med mindre det er det som står i kontrakten. Det er en fellesbenevnelse der ulike utdanninger har ca samme arbeidsoppgaver og lik lønn, ikke en yrkestittel.

Gjest marthe02
Skrevet

Du har vel en kontrakt?

En er ikke miljøterapeut med mindre det er det som står i kontrakten. Det er en fellesbenevnelse der ulike utdanninger har ca samme arbeidsoppgaver og lik lønn, ikke en yrkestittel.

nei er vikar.

Det er kamp om hvem som skal benyttes først av vikarene.. og da mente hun at en med vgd skulle før meg. en omsorgsarbeider altså... Ikke fornøyd med det!

Skrevet

nei er vikar.

Det er kamp om hvem som skal benyttes først av vikarene.. og da mente hun at en med vgd skulle før meg. en omsorgsarbeider altså... Ikke fornøyd med det!

Dersom du ikke har annet enn tilsigelseskontrakt, så ville jeg sagt at du gikk som miljøterapeut, ja. Du har jo en høgskoleutdannelse innen sosialfag, og det er det som kreves, minst tre år høgskole innen helse og sosial.

Hun med vgs går som miljøarbeider, dersom hun har autorisasjon som hjelpepleier, omsorgsarbeider e.l.

Men jeg vet ikke om du har noe fortrinnsrett selv som miljøterapeut, det kommer vel an på lønnskontoene på vikarvaktene. Og helt sikkert ansiennitet. OG dersom den andre har fast liten stilling der i tillegg til å være vikar, så går hun dessverre foran deg i køen.

Gjest smilekopp
Skrevet

Forresten du som vet det... hvor finner jeg det skriftlig om MILJØTERAPEUTER?

MILJØTERAPEUTER

*lol* Bravo!!! Nå er vi alle lykkelige, og rettskriverne kan finne ordbøkene sine og gå med forstørrelsesglassene gjennom de andre trådene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...