Gå til innhold

hvorfor virker tiden før som om den alltid var bedre?

Anbefalte innlegg

Gjest alt bedre før
Skrevet

Hvorfor virker tiden før som om den alltid var bedre? Gode som vonde tider, sanger, bilder og sånt.

Skrevet

Ole Paus synger jo:"Alt var mye bedre under krigen". Det er en fin ironisering av slike som deg.

Jeg er en annen
Skrevet

!!??

Dette er et synspunkt jeg bare ikke fatter. Sammenlignet med fortida virker nåtida som en utopi. Hva konkret mener du var bedre før?

Skrevet

!!??

Dette er et synspunkt jeg bare ikke fatter. Sammenlignet med fortida virker nåtida som en utopi. Hva konkret mener du var bedre før?

Nostalgi betyr egentlig "hjemlengsel" - altså en lengsel etter det som var før.

En nokså naturlig "innerst-inne-følelse" syns jeg, selv om en kunne argumentere i det vide og brede om hva som faktisk er bedre nå enn før.

Lnegselen tilbake har kanskje litt å gjøre med at det ER gjennomlevd, ikke noe en frykter eller gruer seg for, man vet hva som skjedde og forskjønner det kanskje litt.

Man var yngre. Mange av de man var trygge med, som nå er borte, var der osv.

Det er m.a.o ikke en "realistisk" vurdering av situasjonen, men en personlig og følelsesmessig greie.

Som jeg godt kan forstå.

Skrevet

Jeg syns ikke ting var bedre før. Syns nåtiden er mye bedre, jeg.

Fatter ikke hva som var så bra med fortid og evt. gamle dager.

Skrevet

Vi har selektiv hukommelse vet du. Husker bare de dagene hvor det var fint vær og alt var bra - alle hverdagene imellom med kaldt vær, sure omgivelser og denslags har vi fortrengt fra minnet.

Både jeg og søstrene mine mener bestemt at det var mye finere vær om sommeren da vi var små f.eks.... :o)

Gjest Halalala
Skrevet

Jeg syns nåtiden er mye bedre enn alt det gamle. Jeg er lykkelig. Føler at hver dag bare blir bedre og bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...