Gjest alt bedre før Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Hvorfor virker tiden før som om den alltid var bedre? Gode som vonde tider, sanger, bilder og sånt. 0 Siter
collins Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Ole Paus synger jo:"Alt var mye bedre under krigen". Det er en fin ironisering av slike som deg. 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 !!?? Dette er et synspunkt jeg bare ikke fatter. Sammenlignet med fortida virker nåtida som en utopi. Hva konkret mener du var bedre før? 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 !!?? Dette er et synspunkt jeg bare ikke fatter. Sammenlignet med fortida virker nåtida som en utopi. Hva konkret mener du var bedre før? Nostalgi betyr egentlig "hjemlengsel" - altså en lengsel etter det som var før. En nokså naturlig "innerst-inne-følelse" syns jeg, selv om en kunne argumentere i det vide og brede om hva som faktisk er bedre nå enn før. Lnegselen tilbake har kanskje litt å gjøre med at det ER gjennomlevd, ikke noe en frykter eller gruer seg for, man vet hva som skjedde og forskjønner det kanskje litt. Man var yngre. Mange av de man var trygge med, som nå er borte, var der osv. Det er m.a.o ikke en "realistisk" vurdering av situasjonen, men en personlig og følelsesmessig greie. Som jeg godt kan forstå. 0 Siter
amber sun Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Jeg syns ikke ting var bedre før. Syns nåtiden er mye bedre, jeg. Fatter ikke hva som var så bra med fortid og evt. gamle dager. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Vi har selektiv hukommelse vet du. Husker bare de dagene hvor det var fint vær og alt var bra - alle hverdagene imellom med kaldt vær, sure omgivelser og denslags har vi fortrengt fra minnet. Både jeg og søstrene mine mener bestemt at det var mye finere vær om sommeren da vi var små f.eks.... ) 0 Siter
Gjest Halalala Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Jeg syns nåtiden er mye bedre enn alt det gamle. Jeg er lykkelig. Føler at hver dag bare blir bedre og bedre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.