Gå til innhold

Verdens dårligste venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, du er ikke egoistisk.

Hvorfor skal andre bruke deg til barnevakt om du ikke får noe "tilbake"..?

(Nå mener jeg ikke at man aldri skal gjøre tjenester uten å forvente noe i retur)

Du har jo hatt din tørn, det hadde vært noe annet om dere hadde barn på samme alder og passet for hverandre.

Jeg ville f.eks ALDRI spørre en venninne som ikke hadde barn selv om hun ville passe min lille...

Gjest kalendria
Skrevet

Syns du det? Jeg føler meg litt som en dårlig venninne, men saken er at jeg har passa så utrolig mange barn opp gjennom årene. Det var nesten ikke en eneste helg det ikke var "barn på plakaten". Jeg var også alene med dattra mi, hadde ikke en far som stilte opp.

Jeg er liksom heeelt ferdig med unger, og orker ikke passe de over tid, går helt greit med besøk på et par timer, men... Har ikke lyst å være barnevakt i hele tatt! (Er det krise vil jeg selvfølgelig svare ja da).

Jeg må moderere meg litt, da. Jeg mener at en del av gode vennskap er å stille opp for hverandre, og det kan det jo godt hende du gjør selv om du ikke passer venninners unger.

Gjest papirtiger
Skrevet

Nei ærlig talt, hvem blir snurt over at noen ikke vil gjøre DE en tjeneste.. Nokså usympatisk av henne å forvente at du sier ja.

Skrevet

Jeg har gitt våre potensielle barnevakter klar beskjed om at de sier nei dersom det ikke passer å stille opp - og at det er gyldig grunn å heller ville ligge på sofaen og gjøre ingenting.

Ellers ville jeg ikke likt å spørre dem i første omgang.

Som regel er folk velvillige, av og til sier de nei. Da spør vi noen andre, eller gjør om planene våre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...