Gå til innhold

"Forlove" seg uten å tenke å gifte seg?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har valgt å gå med ringer selv om dere ikke har planer om giftermål?

Av flere grunner kan vi ikke flytte sammen på en del år (antar jeg) og da ser jeg heller ikke vitsen med å gifte seg, vet ikke om jeg vil gifte meg på nytt heller.

Men jeg synes det er litt koselig å bære ringer for å vise litt at man hører sammen.... Helt teit eller? Vi er voksne (slutten sv 30-åra) bare for å ha sagt det. :o)

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

17

• jubalong70

5

• Prozak

5

• villee

4

Mest aktive i denne tråden

Hvis du/dere har lyst til å forlove dere så ikke tenk på hva andre mener! Jeg bryr meg ikke om ringer og sånt, og kunne ikke tenkt meg å gjøre det selv, men syns det er helt greit at andre forlover seg, og er glad på deres vegne.

Det er ikke pr.def. en forlovelse, så lenge man ikke planlegger å gifte seg. Men man kan jo gå med ringer for å symbolisere at man er sammen, og "resultatet" blir jo mer eller mindre det samme.

"......................................"

Ene søskenbarnet mitt har vært forlovet med samboeren sin i snart 10 år såvidt jeg husker. De har to små barn og har bodd sammen i tja.. ca. like lang tid vil jeg tro. Men ingen har noensinne hørt noe som helst om dato for bryllup, og ingen vet heller om den noen gang kommer.

Jeg syns man kun skal forlove seg hvis man har planer om å gifte seg i nærmeste framtid. Men det går jo fint an ha ringer som viser at man hører til hverandre uansett. Bare ikke å si at du er forlova eller ha klassiske forlovelsesringer kanskje?

Annonse

Hvis du/dere har lyst til å forlove dere så ikke tenk på hva andre mener! Jeg bryr meg ikke om ringer og sånt, og kunne ikke tenkt meg å gjøre det selv, men syns det er helt greit at andre forlover seg, og er glad på deres vegne.

Nå er det litt tidlig ennå da, men jeg synes det hadde vært litt koselig. :o)

Får lufte det for ham etterhvert.

Jeg syns man kun skal forlove seg hvis man har planer om å gifte seg i nærmeste framtid. Men det går jo fint an ha ringer som viser at man hører til hverandre uansett. Bare ikke å si at du er forlova eller ha klassiske forlovelsesringer kanskje?

Det kan hun vel?? Er jo ikke sånn nå i 2005 at man først forlover seg - så gifter seg (som i gamle dager). Kan vel godt være forlova uten eksakte planer om å gifte seg?!

Nei, Lillemus - kjøp ordentlige ringer og forlov dere hvis dere har lyst. Syns det høres koselig ut, jeg :-)

Nå er det litt tidlig ennå da, men jeg synes det hadde vært litt koselig. :o)

Får lufte det for ham etterhvert.

Blir et symbol på at dere hører sammen, selv om dere ikke gifter dere! Syns også det høres koselig ut (for dere)

Nja... Poenget er å ha like ringer da og da er det ikke mye annet enn glatte ringer som finnes? Vi er nok ganske konservative i smak begge to.

Det kan hun vel?? Er jo ikke sånn nå i 2005 at man først forlover seg - så gifter seg (som i gamle dager). Kan vel godt være forlova uten eksakte planer om å gifte seg?!

Nei, Lillemus - kjøp ordentlige ringer og forlov dere hvis dere har lyst. Syns det høres koselig ut, jeg :-)

Som du kanskje ikke så skrev jeg "JEG SYNS2 osv.. Det er kun min mening det da.. Så klart det er koselig at noen forlover seg selv om de ikke gifter seg, men mitt syn på forlovelse er at man skal gifte seg i nærmeste framtid. Er fullt klar over at det er 2005, så det betyr nok bare at jeg er litt gammeldags av meg :)

Nja... Poenget er å ha like ringer da og da er det ikke mye annet enn glatte ringer som finnes? Vi er nok ganske konservative i smak begge to.

Hvis dere vil forlove dere så klart det er koselig :) Jeg sa bare hva jeg legger i en forlovelse.. :)

Som du kanskje ikke så skrev jeg "JEG SYNS2 osv.. Det er kun min mening det da.. Så klart det er koselig at noen forlover seg selv om de ikke gifter seg, men mitt syn på forlovelse er at man skal gifte seg i nærmeste framtid. Er fullt klar over at det er 2005, så det betyr nok bare at jeg er litt gammeldags av meg :)

Sist jeg forlovet meg (har gjort det bare en gang før da!) ble det bryllup 9 år senere... :o) Kan jo satse på å slå den kanskje? *Hihi*

Annonse

Det er ikke pr.def. en forlovelse, så lenge man ikke planlegger å gifte seg. Men man kan jo gå med ringer for å symbolisere at man er sammen, og "resultatet" blir jo mer eller mindre det samme.

"......................................"

Jepp - bare lurt litt på hva som var gjengs oppfatning. :o)

Er litt skeptisk til å gifte meg igjen - tenk om det ekteskapet også går adundas?! Da vil jeg være skilt 2 ganger! :-o

Nah - har det ikke travelt med å få det ned på papiret at jeg er glad i ham, men det hadde med tiden vært kos å vise det med en ring ja.

I Nederland, der jeg bodde en gang i fortiden, har de noe som heter "vennskapsringer". De gir man ofte til kjæresten sin, og det er ikke like forpliktende som forlovelsesringer.

Personlig synes jeg at det å forlove seg uten å ville gifte seg blir litt rart. Det ligger jo i det å forlove seg at man ønsker å gifte seg med hverandre.

Men dere kan jo kjøpe noen andre typer ringer, og la det være vennskapsringer.

Å bære ringer er koselig uansett hvilke planer man har. Ringene symboliserer at man hører sammen synes jeg og det at man ikke skal gifte seg med det første er underordnet.

Kos dere med ringene. Kanskje en liten markering av forlovelsen også er på sin plass så har dere unnskyldning for en litt romantisk feiring *s*

Sist jeg forlovet meg (har gjort det bare en gang før da!) ble det bryllup 9 år senere... :o) Kan jo satse på å slå den kanskje? *Hihi*

Hehe ja, da har du i hvert fall litt tid på deg ;) Grunne til at jeg gammeldags (tror jeg), er at flere av vennene mine forlovet seg på ungdomsskolen og videregående. De hadde INGEN planer om å noen gang gifte seg, så mulig det er derfor jeg tenker sånn. Men hvis jeg får vite om noen som er forlovet spør jeg alltid når de skal gifte seg så i mitt lille hode henger de to sammen :)

I Nederland, der jeg bodde en gang i fortiden, har de noe som heter "vennskapsringer". De gir man ofte til kjæresten sin, og det er ikke like forpliktende som forlovelsesringer.

Personlig synes jeg at det å forlove seg uten å ville gifte seg blir litt rart. Det ligger jo i det å forlove seg at man ønsker å gifte seg med hverandre.

Men dere kan jo kjøpe noen andre typer ringer, og la det være vennskapsringer.

Har meldt og mailet litt med min kusine som er gif med en gullsmed og får en rekke brosjyrer i posten snart. :o)

Vennskapsringerlir liksom ikke "nok" om du skjønner hva jeg mener, kjærlighetsringer høres mye koseligere ut! :o)

Jeg syns det er helt teit. Man forlover deg fordi man skal gifte seg, og da innen et år. Det er selvsagt min oppfatning av det. Men hvorfor er det egentlig så viktig dette med å gifte seg?

Selvsagt kan dere jo kjøpe en fin ring til hverandre, dere trenger jo ikke forlove dere for det.

Glem symbolikken fra oldtiden da forlovelsesringene kom på som et signal om at mannen hadde fridd og et bryllup var forestående.

Velg dere ut like ringer og forlov dere om det er det dere har lyst til! (Men kanskje ikke første dagen han kommer hjem ... ;o) )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...