Gå til innhold

"Forlove" seg uten å tenke å gifte seg?

Anbefalte innlegg

Det er 2 år siden bruddet nå og tingene har roet seg betraktelig. Eksen har ny samboer og hverdagene begynner å falle til ro med sine rutiner og vaner og jeg kjenner at jeg begynner å bli klar for å gå videre. :o)

Tenk at det har gått 2 år. Skulle jeg tippet så var det en 8-9 mnd siden. Ja, ja så mye følger jeg med.

Så flott at ting har ordnet seg greit. Det virket jo for så vidt på innleggene dine som om ting var ganske greie ganske fort etter bruddet (hvis jeg ikke husker helt feil).

Skjønner godt at du er klar for å gå videre. Sånn bør det jo være også.

Hvor gammel er du - hvis jeg kan spørre?

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

17

• jubalong70

5

• Prozak

5

• villee

4

Mest aktive i denne tråden

Tenk at det har gått 2 år. Skulle jeg tippet så var det en 8-9 mnd siden. Ja, ja så mye følger jeg med.

Så flott at ting har ordnet seg greit. Det virket jo for så vidt på innleggene dine som om ting var ganske greie ganske fort etter bruddet (hvis jeg ikke husker helt feil).

Skjønner godt at du er klar for å gå videre. Sånn bør det jo være også.

Hvor gammel er du - hvis jeg kan spørre?

Hvis nicket ditt tilsier din alder er jeg bare et par år eldre - født i 1968 jeg. :o)

Og selv om jeg er sinnsykt fjortisaktig forelsket så føler jeg ikke at dette med ringene er en fjortis-nykke jeg har fått for meg. Jeg har virkelig blitt glad i denne mannen - og han er ikke mindre glad i meg ser det ut til. :o)

Det spiller sikkert ingen trille hva jeg syns, men altså, forlovelser uten en ca-dato innen rimelig tid ikke er en forlovelse. Det er sikkert det du mener når du setter forlovelse i hermetegn i overskriften også. Evighetsforlovelser skjønner jeg ærlig talt ikke vitsen med. Dersom en ønsker så sterkt å gå med like ringer, hva hindrer en i å gifte seg? Samboerskap ser jeg på som absolutt likeverdig som ekteskap, bortsett fra det juridiske da. Og 'vanlige' kjærester som ikke bor sammen, ikke har barn sammen og heller ikke har tenkt å bli/få det eller at de aldri i verden kunne tenke seg å gifte seg de nærmeste årene, de fyller på en måte ikke "kravene" til å kjøpe glatte gullringer.

Og derfor mener jeg at det faktisk er småteit å gå med ringer og ikke ha planer eller ønsker om å gifte seg. Disse ringene er nå en gang egentlig ment som gifteringer, men som mange, inkludert meg selv, også har båret som forlovelsesring.

Andre like ringer, ikke glatte gullringer, derimot, det kan jo være romantisk og koselig. Og jeg skjønner godt at du kunne tenke deg slike ringer nå når det er et seriøst og godt forhold.

Det er bl.a det jeg mener - hvorfor skal forlovelsesringer være identiske med gifteringer?

".................................."

Jeg nevnte ikke forlovelse med ett ord i hovedinnlegget jeg. :o)

Kjærlighetsringer er et ord som har "kommet til meg" i løpet av kvelden og som jeg liker mye bedre.

For jeg er enig i at forlovelse på sett og vis fordrer ekteskap med tiden og det er ingen av oss interesserte i det med det første i alle fall.

Så var det bare å få overtalt sussebassen og finne de riktige ringene da... ;o)

Det spiller sikkert ingen trille hva jeg syns, men altså, forlovelser uten en ca-dato innen rimelig tid ikke er en forlovelse. Det er sikkert det du mener når du setter forlovelse i hermetegn i overskriften også. Evighetsforlovelser skjønner jeg ærlig talt ikke vitsen med. Dersom en ønsker så sterkt å gå med like ringer, hva hindrer en i å gifte seg? Samboerskap ser jeg på som absolutt likeverdig som ekteskap, bortsett fra det juridiske da. Og 'vanlige' kjærester som ikke bor sammen, ikke har barn sammen og heller ikke har tenkt å bli/få det eller at de aldri i verden kunne tenke seg å gifte seg de nærmeste årene, de fyller på en måte ikke "kravene" til å kjøpe glatte gullringer.

Og derfor mener jeg at det faktisk er småteit å gå med ringer og ikke ha planer eller ønsker om å gifte seg. Disse ringene er nå en gang egentlig ment som gifteringer, men som mange, inkludert meg selv, også har båret som forlovelsesring.

Andre like ringer, ikke glatte gullringer, derimot, det kan jo være romantisk og koselig. Og jeg skjønner godt at du kunne tenke deg slike ringer nå når det er et seriøst og godt forhold.

Ja, jeg føler i grunnen at "vanlige" gifteringer ikke blir helt riktig jeg også. Derfor titter jeg så smått etter noe annet... :o)

Det er bl.a det jeg mener - hvorfor skal forlovelsesringer være identiske med gifteringer?

".................................."

*Flirer av seg selv* Neeeeida - jeg nevnte ikke ordet forlove i innlegget, men i grunnen gjorde jeg det i overskrifta! Men dog i ""...

Annonse

Hvis nicket ditt tilsier din alder er jeg bare et par år eldre - født i 1968 jeg. :o)

Og selv om jeg er sinnsykt fjortisaktig forelsket så føler jeg ikke at dette med ringene er en fjortis-nykke jeg har fått for meg. Jeg har virkelig blitt glad i denne mannen - og han er ikke mindre glad i meg ser det ut til. :o)

Det var absolutt ikke derfor jeg spurte!

Det var bare fordi jeg synes det er trist hvis unge folk (som oss!) setter seg ned og ikke lar kjærlighetslivet gå videre etter et brudd.

Så jeg gleder meg veldig på dine vegne. Og er ørlite misunnelig her jeg sitter med min kjære gjennom 11 år. Men jeg er nå fremdeles glad i ham da, men den fjortisaktige forelskelsen har nok blitt borte, ja...

Det var absolutt ikke derfor jeg spurte!

Det var bare fordi jeg synes det er trist hvis unge folk (som oss!) setter seg ned og ikke lar kjærlighetslivet gå videre etter et brudd.

Så jeg gleder meg veldig på dine vegne. Og er ørlite misunnelig her jeg sitter med min kjære gjennom 11 år. Men jeg er nå fremdeles glad i ham da, men den fjortisaktige forelskelsen har nok blitt borte, ja...

Ta det med ro, Jubalong! :o) Jeg ble overhode ikke sur - ville bare presisere litt.

Og jeg har funnet ut at selv om man er over 35 så betyr ikke det at man ikke er i stand til å bli forelsket!!!! Har ikke vært så forelsket på det jeg kan huske jeg. :o) Mulig jeg har selektiv hukommelse, men da jeg og eksen ble sammen sånn i den mørke middelalder en gang, så var det mer som to venner som ble sammen fordi vi trivdes sammen - ikke fordi vi var hals over hode forelsket. Og det er vi faktisk enige om.

Jeg synes at forlovelse er et første steg på veien mot ekteskap. Derfor - hvis dere helt og holdent utelukker ekteskap (f.eks. fordi du har vært gift før), synes jeg ikke dere skal forlove dere.

Hvis dere derimot tenker at vi ønsker å gifte oss en gang, når ting er litt annerledes (f.eks. hans arbeidssituasjon, barna litt større e.l.) - da synes jeg dere godt kan forlove dere.

Uansett - kjempekoselig når noen finner en å være glad i!

Jeg har to venninner (34 og 36 år) som ikke finner mannen i sitt liv. Skulle gjerne ha hjulpet dem. Men hun ene VIL ikke løfte en finger for å finne en mann, hun andre er nok veldig kresen...

Ta det med ro, Jubalong! :o) Jeg ble overhode ikke sur - ville bare presisere litt.

Og jeg har funnet ut at selv om man er over 35 så betyr ikke det at man ikke er i stand til å bli forelsket!!!! Har ikke vært så forelsket på det jeg kan huske jeg. :o) Mulig jeg har selektiv hukommelse, men da jeg og eksen ble sammen sånn i den mørke middelalder en gang, så var det mer som to venner som ble sammen fordi vi trivdes sammen - ikke fordi vi var hals over hode forelsket. Og det er vi faktisk enige om.

Det høres herlig ut. Jeg hadde det slik med eksen jeg. Det var kjærlighet ved første blikk, og en voldsom lidenskap.

Med mannen min bare ble det slik, liksom. Og han er like lidenskapelig som svett gulost. Men snill!!!!

Jeg nevnte ikke forlovelse med ett ord i hovedinnlegget jeg. :o)

Kjærlighetsringer er et ord som har "kommet til meg" i løpet av kvelden og som jeg liker mye bedre.

For jeg er enig i at forlovelse på sett og vis fordrer ekteskap med tiden og det er ingen av oss interesserte i det med det første i alle fall.

Så var det bare å få overtalt sussebassen og finne de riktige ringene da... ;o)

Jeg tenkte heller ikke spesifikt på ditt innlegg når jeg spurte hvorfor o.s.v. :-)

"......................................"

Annonse

Tja, hva skal man si!?;-)

Vi forlovet oss i 1997, har fått tre barn, men er enda ikke klare for å gifte oss! Altså, begge er enig i at skal vi gifte oss, så blir det med hverandre, for det _er_ oss for resten av livet!

Men vi har altså vært forlovet i 8 år, og det går nok ihvertfall 8 år før økonomien tilsier at vi kan gifte oss!

Vi vil nemlig ha et stort bryllupp, med mange gjester og "hele" slekta!;-)

Så, jeg mener vel at dere godt kan gå med ringer uten at det er et nært forestående bryllupp i vente!

Lykke til, iallefall!

For meg er ringer på fingrene symbol på at man hører sammen, og holder seg til hverandre.

Om du er gift eller ikke blir underordnet. Troskap er hovedpoenget. Heller tro og bare forlovet i årevis, enn et forhold hvor en er gift med ringer og ikke er hverandre tro. Ringer innebærer for meg også troskap for resten av livet, en livspartner.

Derfor har jeg nå "bestillt" brosjyrer på div. ringer fra min kusines gullsmedmann - vi finner nok noe fint tenker jeg! :o)

Bortsett fra at jeg selvfølgelig ikke aaaaner hva kjæresten vil syne som saken! *Haha*

"Derfor har jeg nå "bestillt" brosjyrer på div. ringer fra min kusines gullsmedmann - vi finner nok noe fint tenker jeg! :o)

Bortsett fra at jeg selvfølgelig ikke aaaaner hva kjæresten vil syne som saken!"

Har du ikke snakket med ham om det, og så har du alt bestilt kataloger?

Vær litt forsiktig så du ikke overkjører ham helt! Det er jo ikke sikkert han er like klar for ringer som deg! Så ikke start med å klaske brosjyrene i bordet og be ham velge ring. Pass på at du først ymter litt forsiktig slik at han har mulighet til å trekke seg fra ringene uten at det trenger å bety noe for forholdet deres i etterkant...

"Derfor har jeg nå "bestillt" brosjyrer på div. ringer fra min kusines gullsmedmann - vi finner nok noe fint tenker jeg! :o)

Bortsett fra at jeg selvfølgelig ikke aaaaner hva kjæresten vil syne som saken!"

Har du ikke snakket med ham om det, og så har du alt bestilt kataloger?

Vær litt forsiktig så du ikke overkjører ham helt! Det er jo ikke sikkert han er like klar for ringer som deg! Så ikke start med å klaske brosjyrene i bordet og be ham velge ring. Pass på at du først ymter litt forsiktig slik at han har mulighet til å trekke seg fra ringene uten at det trenger å bety noe for forholdet deres i etterkant...

Nei er du gal! :o)

Jeg bare spurte kusina mi og de hadde noe annet enn forlovelsesringer i butikken og hun foreslo at hun kunne sende meg noen brosjyrer. Har slett ikke tenkt å nevne det for ham på lenge ennå jeg. Bare kose meg litt med det sjøl. :o)

Nei er du gal! :o)

Jeg bare spurte kusina mi og de hadde noe annet enn forlovelsesringer i butikken og hun foreslo at hun kunne sende meg noen brosjyrer. Har slett ikke tenkt å nevne det for ham på lenge ennå jeg. Bare kose meg litt med det sjøl. :o)

Da høres det litt bedre ut :)

Det er tydelig at du tenker mye på han og savner han :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...