Gå til innhold

"Forlove" seg uten å tenke å gifte seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har meldt og mailet litt med min kusine som er gif med en gullsmed og får en rekke brosjyrer i posten snart. :o)

Vennskapsringerlir liksom ikke "nok" om du skjønner hva jeg mener, kjærlighetsringer høres mye koseligere ut! :o)

Vennskapsringer høres jo unektelig veldig lite kjæresteaktig ut. Men i Nederland gir man det bare til kjærester. Det er på en måte før-forlovelsesringer.

Vil tro dere finner noen riktig fine ringer, og så kan dere kalle dem akkurat det dere vil!

Kjempekoselig at det har blitt litt alvor mellom dere. Det er jo ikke så lenge siden du var i et brudd. Dvs. det er vel egentlig ganske lenge siden, det er bare jeg som ikke helt følger med på tiden...

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

17

• jubalong70

5

• Prozak

5

• villee

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jepp - bare lurt litt på hva som var gjengs oppfatning. :o)

Er litt skeptisk til å gifte meg igjen - tenk om det ekteskapet også går adundas?! Da vil jeg være skilt 2 ganger! :-o

Nah - har det ikke travelt med å få det ned på papiret at jeg er glad i ham, men det hadde med tiden vært kos å vise det med en ring ja.

"Gjengs oppfatning" vet jeg ikke, men det er ganske vanlig å "forlove" seg uten noen konkrete gifteplaner - og akkurat det synes jeg blir litt fjollete (selv om jeg gjorde det en gang selv, i min ungdom).

Jeg synes også "den norske" måten å forlove seg på er fjollete, hvor man kjøper gifteringer og går rundt med som om man var gift. Det er ingen visuell forskjell på et ektepar og to forlovede. Da har jeg mer sansen for den måten det gjøres i andre vestlige land, med en ring som er annerledes enn en giftering - og på den andre hånden. Men, det er jo bare min mening da.

"...................................."

Skrevet

Å bære ringer er koselig uansett hvilke planer man har. Ringene symboliserer at man hører sammen synes jeg og det at man ikke skal gifte seg med det første er underordnet.

Kos dere med ringene. Kanskje en liten markering av forlovelsen også er på sin plass så har dere unnskyldning for en litt romantisk feiring *s*

Helt enig i det. Men hvorfor skal det være gifteringer? Akkurat det synes jeg er litt fjollete. Det finnes da mange alternativer, som ikke ser ut som gifteringer?

"..................................."

Skrevet

Vi har vært forlovet i *telle* 13 år. Da vi satte p oss rigngene hadde vi vel planer om å gå til alters inne rimelig tid. Årene har gått, og vi trives slik vi har det nå.

Synes ringer er et fint symol på samhørighet, jeg! Det ligger jo ikke mer/mindre i de enn det de som bærer de legger i de...

:-)

Skrevet

Vi har vært forlovet i *telle* 13 år. Da vi satte p oss rigngene hadde vi vel planer om å gå til alters inne rimelig tid. Årene har gått, og vi trives slik vi har det nå.

Synes ringer er et fint symol på samhørighet, jeg! Det ligger jo ikke mer/mindre i de enn det de som bærer de legger i de...

:-)

...Må si det er mange småstrenge folk nedover i tråden her!

Synes det er så merkelig at fok er så strenge med at med ringer så _skal_ en gifte seg. Jeg klarer ikke å se det perspektivet med at det nærmest er "uhørt".

Drit i hva folk synes, kjør på med de fineste ringene dere finner :-)

Skrevet

Ene søskenbarnet mitt har vært forlovet med samboeren sin i snart 10 år såvidt jeg husker. De har to små barn og har bodd sammen i tja.. ca. like lang tid vil jeg tro. Men ingen har noensinne hørt noe som helst om dato for bryllup, og ingen vet heller om den noen gang kommer.

Ja? Og så?...

Annonse

Skrevet

Helt enig i det. Men hvorfor skal det være gifteringer? Akkurat det synes jeg er litt fjollete. Det finnes da mange alternativer, som ikke ser ut som gifteringer?

Forlovelsesringer og gifteringer er stort sett det samme og er det forlovelse, så kan det da vel være forlovelsesring også? Men for all del, ønsker man å forlove seg og bruke en annen type ring, kan man jo det. F.eks. kan man bruke allianseringer, de er litt mindre giftete i stilen.

Skrevet

Eg synest det er fint å forlove seg. Det viser at dokke høyrer saman.

Skrevet

Derfor har jeg nå "bestillt" brosjyrer på div. ringer fra min kusines gullsmedmann - vi finner nok noe fint tenker jeg! :o)

Bortsett fra at jeg selvfølgelig ikke aaaaner hva kjæresten vil syne som saken! *Haha*

Skrevet

Glem symbolikken fra oldtiden da forlovelsesringene kom på som et signal om at mannen hadde fridd og et bryllup var forestående.

Velg dere ut like ringer og forlov dere om det er det dere har lyst til! (Men kanskje ikke første dagen han kommer hjem ... ;o) )

Nei nei nei - det blir ikke i høst. Tidligst i jula tenker jeg, eller til våren kanskje?

Skrevet

Vennskapsringer høres jo unektelig veldig lite kjæresteaktig ut. Men i Nederland gir man det bare til kjærester. Det er på en måte før-forlovelsesringer.

Vil tro dere finner noen riktig fine ringer, og så kan dere kalle dem akkurat det dere vil!

Kjempekoselig at det har blitt litt alvor mellom dere. Det er jo ikke så lenge siden du var i et brudd. Dvs. det er vel egentlig ganske lenge siden, det er bare jeg som ikke helt følger med på tiden...

Det er 2 år siden bruddet nå og tingene har roet seg betraktelig. Eksen har ny samboer og hverdagene begynner å falle til ro med sine rutiner og vaner og jeg kjenner at jeg begynner å bli klar for å gå videre. :o)

Gjest Hildegard B.
Skrevet

En i min familie skal gifte seg nå til sommeren. De har vært forlovet i 34 år. Så man kan vel sette på seg ringer og si at vi SKAL gifte oss. En gang...

;0)

Skrevet

En i min familie skal gifte seg nå til sommeren. De har vært forlovet i 34 år. Så man kan vel sette på seg ringer og si at vi SKAL gifte oss. En gang...

;0)

*Hehe* Gleder meg til å se brosjyrene fra gullsmeden jeg nå. :o)

Annonse

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Kjenner folk som har vært forlova i 20-25 år, det ser ikke ut som om de har planer om å gifte seg, nei.

Skrevet

Ja, det må jeg innrømme at jeg har gjort. Eksen var så opptatt av at vi skulle gifte oss, jeg var ikke like ivrig. Men gikk med på at vi skulle forlove oss, bare for å få slutt på gnålet hans. Stygt gjort kanskje, men men...

Skrevet

Ja, det må jeg innrømme at jeg har gjort. Eksen var så opptatt av at vi skulle gifte oss, jeg var ikke like ivrig. Men gikk med på at vi skulle forlove oss, bare for å få slutt på gnålet hans. Stygt gjort kanskje, men men...

Uff da. Jeg har ikke tenkt å gnåle om det da. Da blir det jo med en så stor bismak at jeg vil mislike det selv. :o)

Skrevet

personlig mener jeg at man seriøst bør mene at man vil være sammen med den personen resten av livet når man forlover seg med noen. for meg er en forlovelse så og si det samme som å gifte seg, bare uten resten av pakka. å seriøt tar jeg det. vet at flere ikke syne det samme, blant annet et vennepar av meg der venninna mi bare fikk det som et innfall å spørre ham og to år senere slo hun opp. en helt forskjellig holdning en det jeg har.

Skrevet

Vi er gift, men jeg synes ikke det er rart å være forlovet uten å gifte seg. Det er ekstra koselig med ringer, man tilhører hverandre litt mer. Sånn føler jeg det, da. Jeg har full forståelse for at de som har vært gift en gang, "bare" forlover seg.

Skrevet

Forlovelsesringer og gifteringer er stort sett det samme og er det forlovelse, så kan det da vel være forlovelsesring også? Men for all del, ønsker man å forlove seg og bruke en annen type ring, kan man jo det. F.eks. kan man bruke allianseringer, de er litt mindre giftete i stilen.

Det er bl.a det jeg mener - hvorfor skal forlovelsesringer være identiske med gifteringer?

".................................."

Gjest Stå på!
Skrevet

For meg var det å forlove seg en del av det å gifte seg. Ellers ble det bare dumt syntes jeg - MEN, dette mente jeg pga at det var mange på min alder (altså ungdommer den gang da..), som forlovet seg etter å ha vært sammen et par mnd. For så å ta av seg ringene når det ble slutt...

Når et par oppe i årene (*knis*) som dere ønsker å forlove seg for å erklære sin kjærlighet til hverandre, synes jeg derimot at det bare er koselig! You go girl!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...