Gå til innhold

Gråddsås fra Ikea

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd den?

Er den god?

Kan jeg bruke den til biff? Hjortebiff.

Står bakpå at jeg skal bruke 100 ml Cream, da skal jeg bruke kremfløte sant?

Kom gjerne med forslag til en annen saus som er god til biff, men ikke pose, skal ikke på butikken mer idag, nå er det helg! :-)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Jeg syns den er god som basis. Kanskje _litt_ flat. Men til köttbullar og tyttebærsyltetøy holder den helt mål. Men til hjort? nja.

og cream er fløte.

Skrevet

Spice den opp med noen grønne og/eller røde pepperkorn på glass så får du nok en super saus.

Skrevet

Jeg syns den er god som basis. Kanskje _litt_ flat. Men til köttbullar og tyttebærsyltetøy holder den helt mål. Men til hjort? nja.

og cream er fløte.

Ok.

Kanskje jeg får spice den opp litt.

Skrevet

Spice den opp med noen grønne og/eller røde pepperkorn på glass så får du nok en super saus.

Det vet jeg ikke om jeg har, men jeg får se om jeg finner noe annet.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Ok.

Kanskje jeg får spice den opp litt.

hjort er jo mildt vilt. et par knuste einebær og et par skiver geitost kan jo være med å hjelpe litt til? hvis ikke du har geitost, kan du bruke en teskje eller to med prim.

Skrevet

Det vet jeg ikke om jeg har, men jeg får se om jeg finner noe annet.

Det er kanskje ikke så vanlig å ha i skapet nei, men du kan jo krydre litt med pepper, ha oppi en dæsj rødvin og et par einerbær og gjerne litt rosmarin. Da får du garantert en knallgod saus.

Skrevet

Det er kanskje ikke så vanlig å ha i skapet nei, men du kan jo krydre litt med pepper, ha oppi en dæsj rødvin og et par einerbær og gjerne litt rosmarin. Da får du garantert en knallgod saus.

Takk for tips.

Jeg får prøve meg litt frem.

Har hakket opp litt sopp pg løk jeg tenkte jeg skulle ha i.

Skrevet

hjort er jo mildt vilt. et par knuste einebær og et par skiver geitost kan jo være med å hjelpe litt til? hvis ikke du har geitost, kan du bruke en teskje eller to med prim.

Takk for tips.

Jeg får se hva jeg har i skapet og la kreaviteten komme ;-)

Skrevet

Freste litt sopp og løk i smør, laget sausen etter anvisningen, hadde oppi stekesjyen ifra indrefilen av hjort, den var krydret med jegerkrydder.

Litt pepper, og vips, den litt tamme sausen fra Ikea ble kjempegod!

Gjest kalendria
Skrevet

hva er oddsen for at en har prim, hvis en ikke har geitost :) ?

Gjest kroppogsjel
Skrevet

hva er oddsen for at en har prim, hvis en ikke har geitost :) ?

Mine unger spiser prim, men ikke så glade i geitost. Så jeg har ofte det jeg.

Gjest kalendria
Skrevet

Mine unger spiser prim, men ikke så glade i geitost. Så jeg har ofte det jeg.

Ok da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...