Gå til innhold

Lanzarote kontra Gran Canaria

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er fem venninner som skal bevilge oss en sydentur sammen i mars - helt uten mann og barn :-) tre av oss hadde en slik tur vinteren 2003, og det var utrolig deilig!

Vi har sjekket på internett og i kataloger, og kommet frem til at Gran Canaria eller Lanzarote er mest aktuelt. Vi vil helst fly fra Kjevik, og vi vil ha en leilighet med to soverom, med basseng og i gangavstand fra strand.

Har noen et sted å anbefale? Forrige gang bodde vi i Playa del Inglés, men der blåste det sånn at vi tok bussen de fleste dagene til Puerto Rico.

Er det prisforskjeller på f.eks. å spise ute på Gran canaria og Lanzarote?

Hvordan står vinden på de ulike stedene på Lanzarote? Temperaturforskjeller på øya?

Vi har reservert en leilighet på Lanzarote, og den kommer på 5160 kr for en uke. Synes egentlig det er litt i overkant hva jeg hadde tenkt på i pris. Noen anbefalinger?

ÅÅÅÅÅÅÅ - som jeg gleder meg!

Skrevet

Gran Canaria er rimelig døllt, sjarmløst og preget av norgesbarer, svenskebarer og fulle idiot-turister. Lanzarote kjenner jeg ikke, men mistenker at det ikke er fullstendig annerledes.

"......................................"

Skrevet

Har vært begge steder, riktignok på "kjærstetur", men synes Lanzarote og Puerto del Carmen er langt å foretrekke!

Gran Canaria er vel kjent mer som festested, Playa del Ingles osv, men husk at det er store temperaturforskjeller på nord og sør på øye. Arguineguin som vi bpdde i er varmest (i nærheten av det kjente Anfi del Mar), men DER er det stille der! Men, dagstur til Las Palmas kan jo være fint for venninnegjengen! Vi dro dit, i shorts og t-skjorte, og fikk kuldesjokk når vi gikk avbussen og de lokal gikk i vatterte jakker og høstklær!

Men Puerto del Carmen var veldig fin! Deilige strender, fin strandpromenade, med masse barer og restauranter, god mat (tror de er ganske like i pris...).

Hum...DET var klart og tydelig ;-)

Skrevet

Hei, hei! Lanzarote er en stille og rolig familieøy, men Puerto del Carmen har også en del uteliv. Gran Canaria er herpa av turisme... i min mening... Men hvis dere først skal til GC ville jeg valgt Puerto Rico og ikke Playa del Inglés. Egentlig ville jeg aller helst ha bodd i Las Palmas (byen). Hele Puerto del Carmen på Lanzarote er genial i forhold til å bo i nærheten av stranda! Playa Blanca på vestkysten er kjempetrivelig også, med en del strender innimellom lavaskjærene. Nordkysten kan være litt forblåst, så det er sydkysten som garanterer dere best vær.

Lykke til med valg av øy og sted, kos dere!

M.v.h.

Skrevet

Gran Canaria er rimelig døllt, sjarmløst og preget av norgesbarer, svenskebarer og fulle idiot-turister. Lanzarote kjenner jeg ikke, men mistenker at det ikke er fullstendig annerledes.

"......................................"

Jada, jeg vet det. Men vi er ute etter en ukes med sol og varme uten barn rundt beina våre. Det er ikke så nøye om det er mange spennende steder å dra til - vi kommer nok til å velge stranda alle dagene :-)

Skrevet

Har vært begge steder, riktignok på "kjærstetur", men synes Lanzarote og Puerto del Carmen er langt å foretrekke!

Gran Canaria er vel kjent mer som festested, Playa del Ingles osv, men husk at det er store temperaturforskjeller på nord og sør på øye. Arguineguin som vi bpdde i er varmest (i nærheten av det kjente Anfi del Mar), men DER er det stille der! Men, dagstur til Las Palmas kan jo være fint for venninnegjengen! Vi dro dit, i shorts og t-skjorte, og fikk kuldesjokk når vi gikk avbussen og de lokal gikk i vatterte jakker og høstklær!

Men Puerto del Carmen var veldig fin! Deilige strender, fin strandpromenade, med masse barer og restauranter, god mat (tror de er ganske like i pris...).

Hum...DET var klart og tydelig ;-)

Vi er ikke særlig festete av oss, selv om vi gjerne kan helle i oss en del vin :-) Men diskoteker og nattklubber er ikke noe for oss.

Det høres fint ut på Lanzarote da! Takk for svar! Argeuineguin var vi innom en av dagene forrige gang. Koselig der :-)

Skrevet

Hei, hei! Lanzarote er en stille og rolig familieøy, men Puerto del Carmen har også en del uteliv. Gran Canaria er herpa av turisme... i min mening... Men hvis dere først skal til GC ville jeg valgt Puerto Rico og ikke Playa del Inglés. Egentlig ville jeg aller helst ha bodd i Las Palmas (byen). Hele Puerto del Carmen på Lanzarote er genial i forhold til å bo i nærheten av stranda! Playa Blanca på vestkysten er kjempetrivelig også, med en del strender innimellom lavaskjærene. Nordkysten kan være litt forblåst, så det er sydkysten som garanterer dere best vær.

Lykke til med valg av øy og sted, kos dere!

M.v.h.

Ut fra det du skriver, høres det ut som om sørkysten av Lanzarote er noe for oss! Vi er ikke interessert i å bo i Las Palmas, for temperaturen der er nok altfor lav i mars, når vi først er i syden.

Vi er ute etter en uke på stranda i fred og ro uten barna våre hengende rundt beina :-)

Takk for svar!

Skrevet

Ut fra det du skriver, høres det ut som om sørkysten av Lanzarote er noe for oss! Vi er ikke interessert i å bo i Las Palmas, for temperaturen der er nok altfor lav i mars, når vi først er i syden.

Vi er ute etter en uke på stranda i fred og ro uten barna våre hengende rundt beina :-)

Takk for svar!

Har dere vurdert Tenerife?

Bedre strender enn Lanzarote, men ikke så "Harry" som deler av Gran Canaria.

Skrevet

Har dere vurdert Tenerife?

Bedre strender enn Lanzarote, men ikke så "Harry" som deler av Gran Canaria.

Jeg tror ikke det går fly fra Kjevik til Tenerife. Husker ikke helt hvorfor vi foreløpig har landet på Lanzarote.

Skrevet

Jeg tror ikke det går fly fra Kjevik til Tenerife. Husker ikke helt hvorfor vi foreløpig har landet på Lanzarote.

Sitat: Jeg tror ikke det går fly fra Kjevik til Tenerife.

Det ser nok ut til å stemme ja.

Skrevet

Lanzarote er også Gran Kanaria. Skjønner ikke at folk drar til slike harry-plasser, når man kan dra til gresk øy.

Skrevet

Lanzarote er også Gran Kanaria. Skjønner ikke at folk drar til slike harry-plasser, når man kan dra til gresk øy.

1. Lær deg geografi. Gran Canaria er ei øy. Lanzarote en annen.

2. Gresk øy i mars? Ja god tur og husk ullgenseren. Badetøyet kan du la ligge hjemme.

Skrevet

Lanzarote er vel en annen øy enn Gran Canaria, men de er begge en del av Kanariøyene.

Grunnen til at vi vil dra dit, er at vi vil dra i mars (av ulike årsaker), og da er det for kaldt i Hellas.

Skrevet

1. Lær deg geografi. Gran Canaria er ei øy. Lanzarote en annen.

2. Gresk øy i mars? Ja god tur og husk ullgenseren. Badetøyet kan du la ligge hjemme.

Innlegget ble skrevet, (noe animert), natt til søndag, og hverken evnen til å lese, eller tenke, var særlig skjerpet...

Skrevet

Lanzarote er vel en annen øy enn Gran Canaria, men de er begge en del av Kanariøyene.

Grunnen til at vi vil dra dit, er at vi vil dra i mars (av ulike årsaker), og da er det for kaldt i Hellas.

Innlegget ble skrevet, (noe animert), natt til søndag, og hverken evnen til å lese, eller tenke, var særlig skjerpet...

Skrevet

:-)

Ha en fin dag i dag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...