Gå til innhold

Hva skal du stemme og hvorfor?

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nanna

9

• Osiris

9

• sheba

4

• Zombiebob

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg stemmer AP jeg, men jeg er så trøtt at jeg bare MÅ gå og legge meg.

Skrevet

Har faktisk ikke peiling. Synes det bare blir vanskeligere og vanskeligere å velge parti. Men stemme skal jeg, bare for å kunne ha klagerett etterpå.

Gjest kalendria
Skrevet

Jeg skal stemme Venstre. Jeg vil ikke ha en rød regjerning med SP i, og jeg vil ikke ha en blå regjering med FrP i, og Venstre er det eneste partiet som jeg stoler på i begge retninger. Dessuten stemmer jeg i oslo, og vil gjerne ha Dørum på tinget. Synes han er en bra fyr.

Men - dette er ikke noe opplagt og lett valg. Har aldri stemt Venstre tidligere, og sympatiserer helst med AP. Men vil heller ha en Høyre/Krf/ Venstre - regjering enn en AP-regjering med SP i.

Gjest Ja, si det du
Skrevet

Vet ikke. Hadde tenkt Ap, men usikker. Valgtestene jeg har tatt sier Krf, Sv eller Ap...

Gjest i disse valgtider
Skrevet

Jeg skal stemme Venstre. Jeg vil ikke ha en rød regjerning med SP i, og jeg vil ikke ha en blå regjering med FrP i, og Venstre er det eneste partiet som jeg stoler på i begge retninger. Dessuten stemmer jeg i oslo, og vil gjerne ha Dørum på tinget. Synes han er en bra fyr.

Men - dette er ikke noe opplagt og lett valg. Har aldri stemt Venstre tidligere, og sympatiserer helst med AP. Men vil heller ha en Høyre/Krf/ Venstre - regjering enn en AP-regjering med SP i.

Hvorfor er Sp så ille?

Gjest i disse valgtider
Skrevet

Muligens Ap, men håper på å få større oversikt over de enkelte partiene før jeg bestemmer meg.

Skrevet

Jeg stemmer AP.

Fordi jeg er sosialist og mener at alle skal ha RETT til å få de beste mulighetene(skolegang,eldreomsorg osv), ikke bare at de ugdommene som har rike foreldre skal ha råd til å gå på skole (evt i henhold til høyres politikk at bare de som er genier skal FÅ LOV til å gå på skole). Og ikke bare de rike eldre som skal få et verdig tilbud.

Har allerede stemt jeg.

Skrevet

Heia Venstre! ;)

Skrevet

For første gang aner jeg ikke hva jeg skal stemme:-) har alltid vært antisosialistisk før men lurer litt i år... samtidig synes jeg venstre klinger best i mine ører, men ikke på alle plan! *irritert*!!!!! hehe jaggu ikke lett dette her:-)

Skrevet

For første gang aner jeg ikke hva jeg skal stemme:-) har alltid vært antisosialistisk før men lurer litt i år... samtidig synes jeg venstre klinger best i mine ører, men ikke på alle plan! *irritert*!!!!! hehe jaggu ikke lett dette her:-)

Venstre klinger veldig bra! ;)

Skrevet

Vanligvis hadde det blitt AP, men i år har de dratt med seg SV og de er jo direkte farlige for samfunnet, så da får jeg finne et annet alternativ.

Skrevet

Venstre klinger veldig bra! ;)

ja, det gjør det, men har aldri vært mer i tvil enn det jeg er i år.....

bør vel starte sitt eget parti:-) hehehe sånn tenker vel de fleste, men man får ta de viktigste sakene..

*forvirret*!!

Skrevet

Skal stemme Venstre. Ønsker en fortsatt borgerlig regjering.

Mannen min pleier å stemme SP. Vet ikke om det blir annerledes i år.

Skrevet

Skal stemme Venstre. Ønsker en fortsatt borgerlig regjering.

Mannen min pleier å stemme SP. Vet ikke om det blir annerledes i år.

Du verden så mange venstrevelgere det var her? Er det Flisa som har promotert, eller? :P

Skrevet

Jeg skal stemme SV i år også. Fordi jeg vil bli kvitt de usosiale partiene i regjeringas stramme hånd om velferden i Norge. Jeg vil ha en omfordeling slik at alle er sikret samme muligheter. Folk har det stort sett bra i Norge, men forskjellene øker kraftig, og vi får flere og flere fattige. Jeg vil ikke at unger skal vokse opp i fattigdom i Norge. Derfor er det viktig at både Krf, Høyre og Venstre ikke sitter i regjering etter valget.

Skrevet

Du verden så mange venstrevelgere det var her? Er det Flisa som har promotert, eller? :P

Jeg la også merke til det :-)

Nei, jeg har stemt Venstre nesten hver gang. Stemte SP i 93 (?), da det var mye snakk om EU. Kanskje jeg har stemt KRF en gang og?

Er oppflasket med Venstre av en politisk aktiv far, skjønner du! Men jeg får nå lov til å bestemme selv hva jeg skal stemme da...!

Skrevet

Jeg la også merke til det :-)

Nei, jeg har stemt Venstre nesten hver gang. Stemte SP i 93 (?), da det var mye snakk om EU. Kanskje jeg har stemt KRF en gang og?

Er oppflasket med Venstre av en politisk aktiv far, skjønner du! Men jeg får nå lov til å bestemme selv hva jeg skal stemme da...!

Hehe, jeg er flasket opp på Krf, men tok til vett.

Skrevet

Jeg skal stemme SV i år også. Fordi jeg vil bli kvitt de usosiale partiene i regjeringas stramme hånd om velferden i Norge. Jeg vil ha en omfordeling slik at alle er sikret samme muligheter. Folk har det stort sett bra i Norge, men forskjellene øker kraftig, og vi får flere og flere fattige. Jeg vil ikke at unger skal vokse opp i fattigdom i Norge. Derfor er det viktig at både Krf, Høyre og Venstre ikke sitter i regjering etter valget.

Hm. Venstres politikk er da ingen motsetning i forhold til de elementene du nevner?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...