Gå til innhold

Hva skal du stemme og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg heller nok mest mot Venstre og SV. Litt usikker ennå...

Husk at Venstre har vært med på å øke egenandelene, fjerne medisin etter medisin på blåreseptlista etc.

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nanna

9

• Osiris

9

• sheba

4

• Zombiebob

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Husk at Venstre har vært med på å øke egenandelene, fjerne medisin etter medisin på blåreseptlista etc.

Ok

Gjest Skrekkvelde
Skrevet

Jeg skal stemme SV i år også. Fordi jeg vil bli kvitt de usosiale partiene i regjeringas stramme hånd om velferden i Norge. Jeg vil ha en omfordeling slik at alle er sikret samme muligheter. Folk har det stort sett bra i Norge, men forskjellene øker kraftig, og vi får flere og flere fattige. Jeg vil ikke at unger skal vokse opp i fattigdom i Norge. Derfor er det viktig at både Krf, Høyre og Venstre ikke sitter i regjering etter valget.

Arbeidsløshet, stigende rente, dårigere sosiale forhold på sikt.

Nei huff.

Skrevet

Vet ikke helt enda jeg. Men det bli IKKE borgerlig i alle fall. Kristin Clemets skolepolitikk er en katastrofe for skolen slik jeg ser det, bare det er grunn nok til å stemme noe annet enn Høyre (de ønsker i alle fall å få meg arbeidsledig - førskolelærere ut av skolen, og pedagoger ut av barnehagen!). Forresten, hvem var det som ville fjerne minstekrav til antall pedagoger og areal i barnehager? Husker at noen sa det, men ikke hvem..Det ville jo i alle fall være en effektiv og billig måte å få full dekning!

Ender vel opp med Ap eller SV kanskje? Partitester jeg har tatt har endt opp med RV og Sp..

Egentlig burde jeg vel ha sett noen valgdebatter, men etter å ha kikket sånn halvveis på et par, så gidder jeg ikke - synes det eneste deltakerne gjør er å rakke ned på hverandre og poengtere hvem som fremmet forslag om hva når, og hvem som stemte det ned osv. Skulle ønske de heller kunne holde seg til å klargjøre hva det faktisk er de mener, sånn at man kunne bli klok på det.

Og så skulle jeg ønske de kunne være ærlige...

Må vel ta meg på tak og lese valgprogrammene før jeg bestemmer meg!

Skrevet

Arbeidsløshet, stigende rente, dårigere sosiale forhold på sikt.

Nei huff.

Ledende økonomer i Dnb og Nordea har sagt at det ikke er noen grunn til å frykte SVs penge og finanspolitikk. Den er ansvarlig og vil ikke bidra til rentestigning.

Skrevet

Ledende økonomer i Dnb og Nordea har sagt at det ikke er noen grunn til å frykte SVs penge og finanspolitikk. Den er ansvarlig og vil ikke bidra til rentestigning.

Hehe.

Andre ledende økonomer har sagt at SVs finanspolitikk kommer til å sende renta over 10%. Dersom SV får styre den finansielle utviklingen av landet sier de samme ledende økonomene at vi kommer til å ha utenlandsgjeld som stiger med mer enn BNP hvert år framover.

Skrevet

Hehe.

Andre ledende økonomer har sagt at SVs finanspolitikk kommer til å sende renta over 10%. Dersom SV får styre den finansielle utviklingen av landet sier de samme ledende økonomene at vi kommer til å ha utenlandsgjeld som stiger med mer enn BNP hvert år framover.

tull og tøys

Skrevet

Statistisk Sentralbyrå støtter visst også at det ikke vil være katastrofisk for landets økonomi om vi får rød-grønn regjering, snarere tvert imot.

Gjest Sp i år
Skrevet

Nei til EU, utflytting av 6000 arbeidsplasser fra Oslo, ingen forståelse for at mange mennesker faktisk ønsker å bo i byer, prioritering av land på bekostning av by, ja til kontantstøtte, jeg stoler ikke på at SP vil overholde handlingsregelen + at jeg ikke kan fordra Åslaug Haga.

SP er ikke partiet for meg!

Alt du ramser opp er positivt i mine øyne! Kontantstøtte er bra, gir folk valgmuligheten! Hva er vel galt med det? Oslo er overfyllt, bra om det blir arbeidsplasser andre steder også, så ikke alle blir tvunget dit.

Heia sp

Skrevet

Alt du ramser opp er positivt i mine øyne! Kontantstøtte er bra, gir folk valgmuligheten! Hva er vel galt med det? Oslo er overfyllt, bra om det blir arbeidsplasser andre steder også, så ikke alle blir tvunget dit.

Heia sp

Oslo overfyllt?

Oslo er vel en av de byene i verden med størst areal pr innbygger.

Gjest Ja, si det du
Skrevet

Nei til EU, utflytting av 6000 arbeidsplasser fra Oslo, ingen forståelse for at mange mennesker faktisk ønsker å bo i byer, prioritering av land på bekostning av by, ja til kontantstøtte, jeg stoler ikke på at SP vil overholde handlingsregelen + at jeg ikke kan fordra Åslaug Haga.

SP er ikke partiet for meg!

Hmmm...kanskje jeg skulle stemme Sp i år! De taler jo tydelig distriktenes språk.

Skrevet

Vet ikke helt enda jeg. Men det bli IKKE borgerlig i alle fall. Kristin Clemets skolepolitikk er en katastrofe for skolen slik jeg ser det, bare det er grunn nok til å stemme noe annet enn Høyre (de ønsker i alle fall å få meg arbeidsledig - førskolelærere ut av skolen, og pedagoger ut av barnehagen!). Forresten, hvem var det som ville fjerne minstekrav til antall pedagoger og areal i barnehager? Husker at noen sa det, men ikke hvem..Det ville jo i alle fall være en effektiv og billig måte å få full dekning!

Ender vel opp med Ap eller SV kanskje? Partitester jeg har tatt har endt opp med RV og Sp..

Egentlig burde jeg vel ha sett noen valgdebatter, men etter å ha kikket sånn halvveis på et par, så gidder jeg ikke - synes det eneste deltakerne gjør er å rakke ned på hverandre og poengtere hvem som fremmet forslag om hva når, og hvem som stemte det ned osv. Skulle ønske de heller kunne holde seg til å klargjøre hva det faktisk er de mener, sånn at man kunne bli klok på det.

Og så skulle jeg ønske de kunne være ærlige...

Må vel ta meg på tak og lese valgprogrammene før jeg bestemmer meg!

"Kristin Clemets skolepolitikk er en katastrofe for skolen slik jeg ser det, bare det er grunn nok til å stemme noe annet enn Høyre "

Jeg vil heller si at SVs skolepolitikk skremmer meg. En skole uten karakterer er etter min meningen en større katastrofe.

Gjest kalendria
Skrevet

Heia sp

Jeg kan si deg hvorfor jeg er mot kontantstøtte, men jeg kommer ikke til å svare deg på kommentarer og gå inn i en lang diskusjon om det, altså : Jeg er lei av å betale skatt for å dekke inn kontantstøtte til folk som ikke gidder å jobbe + at å få penger for ikke å jobbe og for å avstå fra å bruke tjenester, er et merkelig prinsipp. Jeg bruker ikke tunnellene i nord norge, så jeg bør få penger i stedet....?!

Og nei, jeg synes ikke det er en jobb å være hjemme med egne unger. Har prøvd begge deler (hjemmeværende/utearbeidende), og det er ikke tvil om hva jeg synes er mest krevende.

Dessuten synes jeg det er utrolig viktig at kvinner deltar i arbeidslivet, og at likestillingen fortsetter. Kontantstøtten bidrar overhodet ikke til det.

Når det gjeldre flytting av arbeidsplasser, så har 90 % av de som har blitt eller er i ferd med å bli tvangsflyttet nå, lyst til å bo i Oslo. De vil altså ikke flytte. Så hvorfor skal de på død og liv det? Er det andre rundt i landet som ville like å plutselig måtte gi opp nettverk, nærhet til familie, barnas lekekamerater og dessuten få en ektefelle som ikke har jobb med seg til nytt sted? Hvorfor skal absolutt Oslo-folk måtte tåle det,da?

Men det er heldigvis fritt valg her i landet, så stem for all del SP hvis du er enig med dem. Det viktigste er uansett at folk STEMMER!

Skrevet

"Kristin Clemets skolepolitikk er en katastrofe for skolen slik jeg ser det, bare det er grunn nok til å stemme noe annet enn Høyre "

Jeg vil heller si at SVs skolepolitikk skremmer meg. En skole uten karakterer er etter min meningen en større katastrofe.

Er heller ikke enig i at karakterer skal falle bort. En kombinasjon av tallkarakterer og en personlig vurdering burde det være etter min mening.

Men Kristin Clemets panikk for å sette inn flere ressurser i skolen skremmer meg. Hun argumenterer stadig vekk med at i land som det er naturlig å sammenlikne oss med, f.eks. Finland f.eks. er skolen så mye bedre, selv om de bruker mindre ressurser. Hun "glemmer" det at i Finland er ikke funksjonshemmede integrert på samme måte som her i Norge. Kanskje det da er lettere å bruke mindre ressurser, samtidig som resultatene utad ser "penere" ut?

Fikk fortalt fra noen som hadde vært på en typisk "Kristin Clemet-skole" i Oslo på studiebesøk at det var skremmende det de hadde sett. Statistisk sett var skolen topp, de hadde masse utstyr, og de hadde bra karakterer, gjorde det topp på alle mulige tester. De som falt utenfor standarden, altså de elevene med ulike lærevansker og psykisk utviklingshemming, var plassert på et rom for seg selv, der de holdt på med å steke vaffel osv. De var ikke tatt med i karaktersnittet på skolen. Det å gjemme bort de svake elevene var jo ikke så dum måte å få opp karaktersnittet vel??

Sånn vil ikke jeg ha det i alle fall!

Skrevet

*highfive*

Skrevet

Jeg vakler i år. Usikker på om jeg skal stemme "den vanlige" eller Venstre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...