Gå til innhold

"Verdens fineste" sofa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe ny sofa, men sliter med å finne en vi liker godt nok!

Sofaen bør være i skinn. Evt. hvilken farge ville du valgt? Svart eller brun?

Noen som har en link til "verdens fineste" sofa? :-)

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• snø

5

• Klara Q

5

• nanna

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes svart skinnsofa ser så "hardt" og *kremt* harry ut så jeg ville definitivt gått for en brunnyanse...

Gjest marthe02
Skrevet

jeg ville ha valgt brun.. Har det selv, er veldig fornøyd. jeg syntes svart blir for hard i fargen

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Vi satte sammen vår egen sofa fra Bohus. Sånn modulsofa. Da får du det dere vil ha. Den kan også fåes i skinn.

Jeg ville valgt brun.

Skrevet

Jeg synes svart skinnsofa ser så "hardt" og *kremt* harry ut så jeg ville definitivt gått for en brunnyanse...

Jeg har en blå (hverken lys eller mørk, noe midt i mellom, en veldig pen blåfarge) skinnsofa med lysebrune detaljer i tre. Den er kjempepen, og passer til alt egentlig.

Skrevet

Vi har også bestemt oss for å skifte ut den gamle sofaen, men har ikke fått sett oss rundt etter ny. Kanskje jeg kan få noen tips her?

Den gamle ble kjøpt i 1996, er i burgunder stoff, med litt bråkete mønster på :-(

Vi vil ha ensfarget sofa nå, sannsynligvis i skinn. Vi har gul stue og mørkebrune møbler. Kanskje fint med brun sofa og da?

Skrevet

Virker som om brunt er in nå. Sjøl har jeg grå sofa og like den godt men hvis valget står mellom svart og brunt så hadde jeg godt for brunt :o)

Skrevet

Jeg har en blå (hverken lys eller mørk, noe midt i mellom, en veldig pen blåfarge) skinnsofa med lysebrune detaljer i tre. Den er kjempepen, og passer til alt egentlig.

Jeg klarer ikke å se for meg en blå skinnsofa, men den høres litt kul ut :-)

Skrevet

Virker som om brunt er in nå. Sjøl har jeg grå sofa og like den godt men hvis valget står mellom svart og brunt så hadde jeg godt for brunt :o)

Jeg har tenkt tanken på koksgrå sofa, men har aldri sett en slik i skinn..

Brun, ja *noterer* :-)

Skrevet

Jeg ville valgt brun. Selv fikk jeg ikke lov til å kjøpe brun, og endte opp med lys beige. Jeg kompenserte med å kjøpe teppe med brune blomster, og brune og orange puter.

Skrevet

Vi har også bestemt oss for å skifte ut den gamle sofaen, men har ikke fått sett oss rundt etter ny. Kanskje jeg kan få noen tips her?

Den gamle ble kjøpt i 1996, er i burgunder stoff, med litt bråkete mønster på :-(

Vi vil ha ensfarget sofa nå, sannsynligvis i skinn. Vi har gul stue og mørkebrune møbler. Kanskje fint med brun sofa og da?

Ja, høres ut som de fleste her går for brun skinnsofa! Jeg vil ha en litt sånn "firkanta" (minimalistisk) sak og ikke den runde, myke typen (om du skjønner..).

Du får henge deg på her og se om det kommer noen linker :-)

Skrevet

jeg ville ha valgt brun.. Har det selv, er veldig fornøyd. jeg syntes svart blir for hard i fargen

Jeg tenkte også at svart ble litt "hardt", men så foreslo søsteren min helt lyse gardiner (evt. panelgardiner) i samme farge som veggene (nesten hvite) og en knallfarge på sofaputer og annet tilbehør. Det høres ganske fint ut synes jeg....

Skrevet

Hvis man klikker inn på "sofaer" og deretter "hudsalonger" , så se på sofaen kalt "Canberra". Var den noe?

Den var kjempefin synes jeg! Den så myk ut å sitte i og den var "myk" i farge og design også. De andre var mer kantete og "harde" og krever nok en adskillig mer "typete" stue enn den lyse.

Skrevet

Egentlig det samme jeg tenkte. Føler at svarte salonger kanskje er på vei ut nå.... Hvis det hadde blitt en svart salong, kunne jeg tenkt meg en med stålfargede bein og ikke slike myke og fluffy puter (selv om gubben vil ha det :-/ ). Gardinene kunne vært helt lyse, samme som veggene - og ellers pynte med puter og annet tilbehør i en knallfarge. Fortsatt harry eller? ;-)

Skrevet

Jeg ville valgt brun. Selv fikk jeg ikke lov til å kjøpe brun, og endte opp med lys beige. Jeg kompenserte med å kjøpe teppe med brune blomster, og brune og orange puter.

Okei, ser at de fleste går for brun sofa, så da blir det nok det!

Viktig å rådføre seg med DOL'erne før man tar slike viktige avgjørelser ;-)

Skrevet

Jeg har tenkt tanken på koksgrå sofa, men har aldri sett en slik i skinn..

Brun, ja *noterer* :-)

Vi har koksgrå skinnsofa. Det er kjempefint, synes jeg.

Skrevet

Egentlig det samme jeg tenkte. Føler at svarte salonger kanskje er på vei ut nå.... Hvis det hadde blitt en svart salong, kunne jeg tenkt meg en med stålfargede bein og ikke slike myke og fluffy puter (selv om gubben vil ha det :-/ ). Gardinene kunne vært helt lyse, samme som veggene - og ellers pynte med puter og annet tilbehør i en knallfarge. Fortsatt harry eller? ;-)

Jeg er ikke så glad i svart fordi jeg synes det blir hardt uansett. En mørk brun nyanse vil se mykere ut.

Men jeg er ikke den rette å spørre når det gjelder interiør altså - jeg sverger fremdeles til mine 7 år gamle, digre grønne stoffsofaer jeg. :o) De er vidunderlige å ligge i! Og de får duge til ungene blir større.

Skrevet

Okei, ser at de fleste går for brun sofa, så da blir det nok det!

Viktig å rådføre seg med DOL'erne før man tar slike viktige avgjørelser ;-)

Hehe. Du har ikke link til et fint bord, da? Eller rett og slett til møbelbutikker online?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...