Gå til innhold

"Verdens fineste" sofa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var da utrolig så mye respons du fikk på det her en sen lørdagskveld :-) Skulle nesten tro folk hade lite å gjøre...

Ikke svart, sier

Ja, skikkelig overraska selv jeg ;-)

Okei, ikke svart!!

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• snø

5

• Klara Q

5

• nanna

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vår er i okseblodfarget skinn.

Godt fornøyd. Kjøpte den for noen måneder siden på fagmøbler. Betalte vel 14.000,-, tror jeg.

Skrevet

Ja, høres ut som de fleste her går for brun skinnsofa! Jeg vil ha en litt sånn "firkanta" (minimalistisk) sak og ikke den runde, myke typen (om du skjønner..).

Du får henge deg på her og se om det kommer noen linker :-)

Den var stilig den på Bohus, ja. Kanskje jeg kjøper den... Ganske lettvint, du legger ut link om dette, jeg hekter meg på og får ferdig serverte linker i riktig smak :-)

Passer meg godt, så bedagelig anlagt som jeg er. Er ikke flink med interiør, så det er veldig OK å få litt tips fra andre om hva som er "in" for tida!

Skrevet

Vi har verdens fineste skinnsofa, men jeg har ikke link, dessverre. Den er forøvrig svart ;-)

Men aberet med skinnsofa er at de (selv de som er i ekte skinn) er litt kalde og klamme. Vi har derfor verdens fineste skinnsofa i "finstua", og på allrommet har vi verdens fineste stoffsofa i stedet. Og _den_ er brun-bege aktig :-) I et stoff med en tekstur hvor ikke flekker viser. Og har putene ulikt "mønster" (det er ikke mønster egentlig, bare "prikker" i stoffet) slik at putene kan snus, om vi ønsker forandring.

Og den har veldig praktiske oppbevaringsrom i armlenene, og disse kan brukes som bord.

Veeeldig glad i den sofaen, altså, og vil bare si at man ikke MÅ ha skinnsofa, selv om man har små unger. Da vi hadde skinnsofaen på allrommet måtte den vaskes konstant, for ALT viste på den. Sofaen vi har nå impregnerer jeg to ganger i året - that's it! :-)

Beste hilsen fra

Skrevet

Vår er i okseblodfarget skinn.

Godt fornøyd. Kjøpte den for noen måneder siden på fagmøbler. Betalte vel 14.000,-, tror jeg.

Jeg er så sær når det gjelder ulike rødnyanser. Skal det være rødt, må det være knallrødt. Vinrødt og lignende farger har jeg litt problemer med... men det er meg da :-/

Skrevet

Det er omtrent som mannen min det. Myyye viktigere at den er god å ligge i enn pen å se på. Jeg vil helst ha en som er pen å se på og vond å ligge i, så kanskje han holder seg våken og snorkefri på kvelden ;-)

*LOL*

Det var jo lurt! Som vanlig ligger nå mannen min nede på sofaen og sover, mens jeg sitter her og doler :-)

Skrevet

Vi har verdens fineste skinnsofa, men jeg har ikke link, dessverre. Den er forøvrig svart ;-)

Men aberet med skinnsofa er at de (selv de som er i ekte skinn) er litt kalde og klamme. Vi har derfor verdens fineste skinnsofa i "finstua", og på allrommet har vi verdens fineste stoffsofa i stedet. Og _den_ er brun-bege aktig :-) I et stoff med en tekstur hvor ikke flekker viser. Og har putene ulikt "mønster" (det er ikke mønster egentlig, bare "prikker" i stoffet) slik at putene kan snus, om vi ønsker forandring.

Og den har veldig praktiske oppbevaringsrom i armlenene, og disse kan brukes som bord.

Veeeldig glad i den sofaen, altså, og vil bare si at man ikke MÅ ha skinnsofa, selv om man har små unger. Da vi hadde skinnsofaen på allrommet måtte den vaskes konstant, for ALT viste på den. Sofaen vi har nå impregnerer jeg to ganger i året - that's it! :-)

Beste hilsen fra

Vi har stoffsofa nå, men savner den gamle svarte skinnsofaen vi hadde på 80-tallet. Var sååå enkel å rengjøre....

Skrevet

Jeg er så sær når det gjelder ulike rødnyanser. Skal det være rødt, må det være knallrødt. Vinrødt og lignende farger har jeg litt problemer med... men det er meg da :-/

*S*

Skrevet

Den var stilig den på Bohus, ja. Kanskje jeg kjøper den... Ganske lettvint, du legger ut link om dette, jeg hekter meg på og får ferdig serverte linker i riktig smak :-)

Passer meg godt, så bedagelig anlagt som jeg er. Er ikke flink med interiør, så det er veldig OK å få litt tips fra andre om hva som er "in" for tida!

;-)

Skrevet

*LOL*

Det var jo lurt! Som vanlig ligger nå mannen min nede på sofaen og sover, mens jeg sitter her og doler :-)

Samme som her det :-)

Jeg kjenner vibbene omtrent her jeg sitter, fire meter unna....

Skrevet

Jeg har tenkt tanken på koksgrå sofa, men har aldri sett en slik i skinn..

Brun, ja *noterer* :-)

Min er ikke i skinn da :o) men den er koksgrå

Skrevet

Vi har stoffsofa nå, men savner den gamle svarte skinnsofaen vi hadde på 80-tallet. Var sååå enkel å rengjøre....

Jeg forstår hva du mener, men du har feil stoff i sofa'en da :-)

Har en gammel stoff-sofa, og den er HÅPLØS å holde ren - ALT viser på den. Og vi hadde egentlig tenkt å kjøpe en til skinnsofa (vi har 2,5 + 2,5, men ville ha hjørne-løsning). Men så overtalte svigerinnen min (som jobber i møbelbutikk) oss til å kjøpe en i stoff - og vi har ikke angret et sekund!

Vi har den som sagt på allrommet, vi spiser ganske ofte i den. Men den er imprignert, og ingenting viser. Bare til å støvsuge en gang i mellom. Skinnsofaen vasket vi på hele tiden, denne har vi knapt behøvd å dra en fille over.

Jeg er i alle fall veldig glad for at vi lot oss overbevise om å kjøpe stoff og ikke skinn :-) Men det må selvfølgelig ikke være hvilket stoff som helst, og farge og tekstur har selvfølgelig også betydning. Det er stor forskjell på stoff og stoff.

Beste hilsen fra

Skrevet

Har en gammel stoff-sofa, og den er HÅPLØS å holde ren - ALT viser på den. Og vi hadde egentlig tenkt å kjøpe en til skinnsofa (vi har 2,5 + 2,5, men ville ha hjørne-løsning). Men så overtalte svigerinnen min (som jobber i møbelbutikk) oss til å kjøpe en i stoff - og vi har ikke angret et sekund!

Vi har den som sagt på allrommet, vi spiser ganske ofte i den. Men den er imprignert, og ingenting viser. Bare til å støvsuge en gang i mellom. Skinnsofaen vasket vi på hele tiden, denne har vi knapt behøvd å dra en fille over.

Jeg er i alle fall veldig glad for at vi lot oss overbevise om å kjøpe stoff og ikke skinn :-) Men det må selvfølgelig ikke være hvilket stoff som helst, og farge og tekstur har selvfølgelig også betydning. Det er stor forskjell på stoff og stoff.

Beste hilsen fra

Hva heter dette stoffet som ingenting synes på da? Jeg synes egentlig stoff-sofaer er finest, men med tre barn i huset er ikke den gamle stoff-sofaen vår særlig innbydende lenger...

Skrevet

Beste hilsen fra

Da skal jeg ikke utelukke stoffsofa helt :-)

Skrevet

Hva heter dette stoffet som ingenting synes på da? Jeg synes egentlig stoff-sofaer er finest, men med tre barn i huset er ikke den gamle stoff-sofaen vår særlig innbydende lenger...

Det er ikke noe hokkus-pokkus-stoff, altså. Jeg husker ikke hva sofaen og stoffet heter. Men jeg kan godt spørre svigerinnen min om navnet på sofaen og produsenten, hvis du vil?

Jeg synes definitivt stoff er mest behagelig i alle fall, og har som sagt ikke angret et sekund på at vi har stoffsofa. Vi har som sagt skinnsofa også, men den står i finstua :-)

Beste hilsen fra

Skrevet

Det er ikke noe hokkus-pokkus-stoff, altså. Jeg husker ikke hva sofaen og stoffet heter. Men jeg kan godt spørre svigerinnen min om navnet på sofaen og produsenten, hvis du vil?

Jeg synes definitivt stoff er mest behagelig i alle fall, og har som sagt ikke angret et sekund på at vi har stoffsofa. Vi har som sagt skinnsofa også, men den står i finstua :-)

Beste hilsen fra

Ja, gjerne! Vi har bestemt oss for å bytte ut den gamle burgunderrøde brokete sofaen med en ensfarget en. Har ikke begynt å kikke ennå. Tar gjerne imot tips!

Skrevet

Da skal jeg ikke utelukke stoffsofa helt :-)

Nei, det synes jeg ikke du skal gjøre :-) Du må bare forhøre deg i butikken før du kjøper noe.

Ensfarget "glatt" stoff i sterke farger viser alt på. Poenget er å velge et stoff som kan impregneres skikkelig, som er litt "røft" i teksturen, og som er litt "mønstret", slik at ikke hver minste flekk viser.

Håpløst å forklare i tekst hva jeg mener....

Men som jeg skrev til prust, så kan jeg få navn på sofa og produsent, om du ønsker det.

Beste hilsen fra

Skrevet

Ja, gjerne! Vi har bestemt oss for å bytte ut den gamle burgunderrøde brokete sofaen med en ensfarget en. Har ikke begynt å kikke ennå. Tar gjerne imot tips!

Da skal jeg forsøke og huske og spørre om det i morgen når jeg treffer svigerinnen min. Du får purre på meg om jeg glemmer det, jeg er ikke kjent for å ha den beste hukommelsen i verden.... men hvis jeg skriver en lapp til meg selv, så husker jeg det kanskje :-)

Beste hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...