Gå til innhold

"Verdens fineste" sofa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke du skal gjøre :-) Du må bare forhøre deg i butikken før du kjøper noe.

Ensfarget "glatt" stoff i sterke farger viser alt på. Poenget er å velge et stoff som kan impregneres skikkelig, som er litt "røft" i teksturen, og som er litt "mønstret", slik at ikke hver minste flekk viser.

Håpløst å forklare i tekst hva jeg mener....

Men som jeg skrev til prust, så kan jeg få navn på sofa og produsent, om du ønsker det.

Beste hilsen fra

Vi har egentlig en slik stoffsofa nå. Den er enkel å holde ren og putetrekkene kan også vaskes. Problemet er at det noen steder har blitt dratt ut små tråder av stoffet... Kjempefint om du finner navn på produsent av sofaen du snakker om:-)

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• snø

5

• Klara Q

5

• nanna

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Heisann!

Da vi skulle kjøpe skinnsofa tenkte jeg at jeg ville ha en brun, men det ble til at vi kjøpte en svart. Jeg tenkte først, slik som mange andre her, at svart ser så "hardt" ut, men det gjør faktisk ikke det, så lenge man ikke har mørke vegger i stuen.

Jeg har ikke angret et sekund på at vi valgte sort over brun. Grunnen er at sort passer til alt, og selv om det er mote nå, så er det alikevel litt tidløst. Når trendene forandrer seg, kan man skifte til hvilke som helst farger på alt i stuen, og sofaen vil alikevell passe inn. Vår sofa ligner på denne, men vi har buesofa...veldig behagelig og sitte i, og utrolig lettvint å gjøre ren uansett hva som er sølt på den...:

http://www.fagmobler.no/index.php?kat_id=70&prod_id=489

(Veggene i stuen her er lyse,og det er også gardinbåndene og duken på salongbordet. Gardinene er i forskjellige brunfarger, og sofaputene er i samme stoff som gardinene. (Ellers er mye av stuen i "Black Design-stil" ).

Dritlekkert synes jeg :) :) :)

Lykke til med sofavalget 2005...hehe:)

Skrevet

Heisann!

Da vi skulle kjøpe skinnsofa tenkte jeg at jeg ville ha en brun, men det ble til at vi kjøpte en svart. Jeg tenkte først, slik som mange andre her, at svart ser så "hardt" ut, men det gjør faktisk ikke det, så lenge man ikke har mørke vegger i stuen.

Jeg har ikke angret et sekund på at vi valgte sort over brun. Grunnen er at sort passer til alt, og selv om det er mote nå, så er det alikevel litt tidløst. Når trendene forandrer seg, kan man skifte til hvilke som helst farger på alt i stuen, og sofaen vil alikevell passe inn. Vår sofa ligner på denne, men vi har buesofa...veldig behagelig og sitte i, og utrolig lettvint å gjøre ren uansett hva som er sølt på den...:

http://www.fagmobler.no/index.php?kat_id=70&prod_id=489

(Veggene i stuen her er lyse,og det er også gardinbåndene og duken på salongbordet. Gardinene er i forskjellige brunfarger, og sofaputene er i samme stoff som gardinene. (Ellers er mye av stuen i "Black Design-stil" ).

Dritlekkert synes jeg :) :) :)

Lykke til med sofavalget 2005...hehe:)

Jeg har nok tenkt litt i samme baner som deg ang svart skinnsofa, Lettere å miske med knallfarget tilbehør f.eks.

*grubler videre*

;-)

Skrevet

denne skjønnheten fant vi hos bohus. ankommer i løpet av måneden :D

http://www.bohus.no/filesystem/products/00862_00_03.jpg

Akkurat denne sofaen jeg spør hva folk synes om lenger nede på siden her ;-)

Vet du om den finnes i andre farger også? Hva tenker du om denne fargen på sofaen og lyse vegger, samt kirsebærfarget salongbord, seksjon etc.?

Skrevet

Dette er uten tvil verdens beste sofa - ihvertfall i mine øyne.

Kanskje får jeg råd til å kjøpe en slik en selv og - før jeg blir pensjonist...

http://www.georgemaxwell.com/acatalog/The_Embassy.html

Nei, huff, passer ikke inn hos oss iallefall ;-)

Sofaen er lekker den, men krever en litt annen stue enn det vi har tror jeg...

Skrevet

Jeg er så sær når det gjelder ulike rødnyanser. Skal det være rødt, må det være knallrødt. Vinrødt og lignende farger har jeg litt problemer med... men det er meg da :-/

Jeg forstår deg godt, jeg! Knallrødt hadde jo vært mye triveligere enn brunt og svart også, jeg synes skinn virker litt hard/kaldt. Liker bedre stoff, som noen andre her oxo. Men en rød skinnsofa....!.. :))

Skrevet

Sjekke ut:

www.formfin.no

www.hjelle.no

www.slettvoll

www.brunstad.no

www.hodnebo.no

www.hjellegjerde.no

www.ekornes.no

www.stokke.com

Mange fine sofaer og andre ting på desse sidene, vanskelig å velge seg en favoritt...

Skrevet

Hva mener de med "Det er et sublimt alternativ til skinn." som det står på linken??

Et perfekt eller fullkomment alternativ til skinn.

Dette stoffet er sinnsykt lett å holde rent. Venninna mi har sølt alt fra tomatsaus til sjokolade og rødvin på sin lyse microfibersofa - men med klut og vann forsvinner det som fnugg for sola!

Magic!

:)

Skrevet

Et perfekt eller fullkomment alternativ til skinn.

Dette stoffet er sinnsykt lett å holde rent. Venninna mi har sølt alt fra tomatsaus til sjokolade og rødvin på sin lyse microfibersofa - men med klut og vann forsvinner det som fnugg for sola!

Magic!

:)

Dugg for sola, skulle det vara, ja.

Skrevet

Jeg forstår deg godt, jeg! Knallrødt hadde jo vært mye triveligere enn brunt og svart også, jeg synes skinn virker litt hard/kaldt. Liker bedre stoff, som noen andre her oxo. Men en rød skinnsofa....!.. :))

Tror allikevel ikke jeg tør å være så vågal at jeg kjøper knallrød skinnsofa til stua!

På loftsstua har vi en knallrød veloursofa (toseter), så det får nok holde ;-)

Skrevet

Sjekke ut:

www.formfin.no

www.hjelle.no

www.slettvoll

www.brunstad.no

www.hodnebo.no

www.hjellegjerde.no

www.ekornes.no

www.stokke.com

Mange fine sofaer og andre ting på desse sidene, vanskelig å velge seg en favoritt...

Tusen takk for alle linkene! De skal sjekkes ut:-)

Skrevet

Skinnsofaene med sånt stramt skinn er visst ofte veldig dårlige.. Sprekker mye fortere enn de løse sofaene. Derfor endte vi opp med Ekornes Stockholm. Tar litt plass, men er veldig gode å sitte i. Veldig fornøyd med sofaen. Finnes også i hjørne.

http://www.skeidar.no/sk_visprodukt.asp?I=0302236/37&T=&K=82&S=2&PS=5&Type=0&Search=

Jeg vil-vil-vil ha med stramt skinn!!!!

Skal iallefall sørge for å forhøre meg nøye ang kvaliteten på den sofaen vi ender opp med. Takk for tipset :-)

Gjest jordrotta
Skrevet

Vi har nettopp kjøpt ny svart skinnsofa fra ekornes med kirsebær treverk rundt kantene.

Er veldig fornøyd med svart farge fordi jeg har mye basis i stua med blått og beige fra før. Det er også veldig motebetont med brunt, mens sort farge finnes bestandig uansett trend. Har dessuten to utslitte stresslesser som også var i sort farge og jeg er enda ikke lei dem selvom de nå må erstattes etterhvert.

Bare tenk hvor mange folk som kjøpte blå sofa en periode. Nydelig dengang, men nå helt avlegs....

Det med at skinnsofa blir klamt er feil hvis skinnet er bra kvalitet. Forhør deg om det puster osv. Dyre sofaer er bedre enn de som er på tilbud til 10 000,- .

Ser også at noen anbefaler microfiber stoff, men synes at de er fæle å ta på. Får frysninger nedover ryggen av dem. Men er nå min smak, du får prøveta på dem og se om du liker stoffet.

lykke til.

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt ny svart skinnsofa fra ekornes med kirsebær treverk rundt kantene.

Er veldig fornøyd med svart farge fordi jeg har mye basis i stua med blått og beige fra før. Det er også veldig motebetont med brunt, mens sort farge finnes bestandig uansett trend. Har dessuten to utslitte stresslesser som også var i sort farge og jeg er enda ikke lei dem selvom de nå må erstattes etterhvert.

Bare tenk hvor mange folk som kjøpte blå sofa en periode. Nydelig dengang, men nå helt avlegs....

Det med at skinnsofa blir klamt er feil hvis skinnet er bra kvalitet. Forhør deg om det puster osv. Dyre sofaer er bedre enn de som er på tilbud til 10 000,- .

Ser også at noen anbefaler microfiber stoff, men synes at de er fæle å ta på. Får frysninger nedover ryggen av dem. Men er nå min smak, du får prøveta på dem og se om du liker stoffet.

lykke til.

Takk for gode tips og ideer :-)

Skrevet

Akkurat denne sofaen jeg spør hva folk synes om lenger nede på siden her ;-)

Vet du om den finnes i andre farger også? Hva tenker du om denne fargen på sofaen og lyse vegger, samt kirsebærfarget salongbord, seksjon etc.?

den fantes i flere farger ja. huker ikke helt hvilke, men minst fem. vi har lyse vegger og en kombinasjon av kirsebær og bøkfargede møbler. tror kanskje det passer helt best med kirsebær

Skrevet

Hehe, jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om den fargen er noe, men du har iallefall fått meg på tanken ;-)

jeg tror de hadde den i brunt forresten. synes å huske en litt mørkere brun lapp på bordet ved siden av sofaen. jeg har bestilt den i sand. kommer i løpet av måneden

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...