Gå til innhold

NRKs valgtest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Borgerlig her:-) men vil ikke røpe hva:-)

*feig!!?? javel da!*

Borgerlig? Pføy.

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• musikeren

13

• Prozak

9

• snø

8

• sheba

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sp, RV og KrF for meg...

Men jeg skal ikke stemme, for jeg har ikke peiling på sånt!

Det er sløvt å la være å stemme! Du kan i alle fall ikke klage på politikerne og fordeling av pengene etterpå da!

Kom igjen, du har ennå litt tid på deg til å sette deg inn i partienes politikk!

Skrevet

Hehe. Jeg er din strake motsetning. Flagger høyt og tydelig hva jeg stemmer og hvorfor. Vil GJERNE påvirke ungene mine til å gjøre riktige valg. Og synes det er bra at de veit hvor faren dems står reint politisk:-)

Det går ann å gjøre det på andre måter enn å fortelle dem rett ut hva de skal stemme, vet du - man gir da barna sine verdier og stoler på at de er i stand til å selv forstå hva de bør stemme ut fra det - litt tillit må man da ha til avkommet sitt ;o)

Beste hilsen fra

Skrevet

Borgerlig? Pføy.

sa vel i en annen tråd at jeg er forvirret!! hehe ingen synes å mene det de står for! klartekst hadde vært velkomment:-) forøvrig er venstre et parti som våger si mer enn endre:-)

*fortsatt forvirret*!!!

Skrevet

Nåja, hvis det ikke er veldig mange som veit hvem du er her inne, så vil jeg nok påstå at dette med hemmelig valg vil stå seg sjøl om du skulle røpe din partitilhørighet;-)

Hehehehe, jeg er nok ikke så veldig anonym for ganske mange. En del av oss som vanker på forum for adopsjon har en lei tendens til å treffes utenfor nettet også - jeg har fått venner flere steder i Norges land gjennom dol :-)

....selv om vi ikke forteller til utenforstående hvor vi har truffet hverandre, selvfølgelig ;o)

Beste hilsen fra

Skrevet

Det går ann å gjøre det på andre måter enn å fortelle dem rett ut hva de skal stemme, vet du - man gir da barna sine verdier og stoler på at de er i stand til å selv forstå hva de bør stemme ut fra det - litt tillit må man da ha til avkommet sitt ;o)

Beste hilsen fra

Jeg forteller dem ikke hva de skal stemme:-) Men seinest idag fikk jeg spørsmål fra min 11 år gamle datter om hva jeg stemmer, og da synes jeg det er helt riktig å være tydelig på det.

Skrevet

Ja. Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke fikk SV. Men det er klart, jeg er jo for distriktene. Og sier ja til bønder:-) Så det ligger vel noe der, kanskje.

Jeg er jo for akkurat det samme, vil ha god distriktspolitikk og et godt landbruk. Testen kan nok slå veldig spesielt ut alt ette hvordan man krysser på et par spørsmål. Mora mi er AP-menneske på sin hals, men hun fikk Kystpartiet som nr 1 og RV som nr 2. Hu har vært rasende i hele kveld. :o)

Gjest borgerlig
Skrevet

Borgerlig? Pføy.

Hvorfor pføy ?!

Vi har aldri hatt det bedre i dette landet enn nå, og hvem har ledet vårt land de siste årene ?

Jeg bygde hus på slutten av 80 tallet, med en viss annen regjering, og da med en helt annen prisstigning og rentefot enn nå.

Nei, det blir borgerlig så det rekker for meg takk :-)

Sv og Frp er typisk populære helt frem til valget; for da tar folket til vettet og ser hva disse egentlig står for.

Skrevet

sa vel i en annen tråd at jeg er forvirret!! hehe ingen synes å mene det de står for! klartekst hadde vært velkomment:-) forøvrig er venstre et parti som våger si mer enn endre:-)

*fortsatt forvirret*!!!

Vel, det var nå godt det da. Framleis håp for deg;-) Og Venstre har mye bra for seg. Helt sikkert det. Men KRL, Høyre og Frp.... Pjuk!

Skrevet

Sp, RV og KrF for meg...

Men jeg skal ikke stemme, for jeg har ikke peiling på sånt!

Du er da ikke så uintelligent at du ikke klarer å sette deg inn i politikken? Det VET jeg at du ikke er. Leverpostei kan bli litt kjedelig i lengden.

Skrevet

Hvorfor pføy ?!

Vi har aldri hatt det bedre i dette landet enn nå, og hvem har ledet vårt land de siste årene ?

Jeg bygde hus på slutten av 80 tallet, med en viss annen regjering, og da med en helt annen prisstigning og rentefot enn nå.

Nei, det blir borgerlig så det rekker for meg takk :-)

Sv og Frp er typisk populære helt frem til valget; for da tar folket til vettet og ser hva disse egentlig står for.

Vi har aldri hatt det så ille som vi har det nå. Jeg tror ikke engang foreldrene mine på 50-tallet hadde det så kjipt som jeg har det nå.

Skrevet

Du er da ikke så uintelligent at du ikke klarer å sette deg inn i politikken? Det VET jeg at du ikke er. Leverpostei kan bli litt kjedelig i lengden.

Den "reklamen" er vanvittig bra!

Skrevet

Den "reklamen" er vanvittig bra!

Ikke sant? Jeg lo så jeg hikstet første gang jeg så den.

Skrevet

Jeg forteller dem ikke hva de skal stemme:-) Men seinest idag fikk jeg spørsmål fra min 11 år gamle datter om hva jeg stemmer, og da synes jeg det er helt riktig å være tydelig på det.

Det er heldigvis lov til å være uenige her på dol ;o)

Beste hilsen fra

Skrevet

Ikke sant? Jeg lo så jeg hikstet første gang jeg så den.

Nå kom jeg på ei venninne jeg ikke har snakket med på et par uker. Sist vi pratet sa hun at hun ikke ville stemme. Må få overtalt henne til å gjøre det i alle fall, selv om det trolig blir SV på henne. Jeg synes det er SÅ sløvt å la være å stemme!

Skrevet

Nå kom jeg på ei venninne jeg ikke har snakket med på et par uker. Sist vi pratet sa hun at hun ikke ville stemme. Må få overtalt henne til å gjøre det i alle fall, selv om det trolig blir SV på henne. Jeg synes det er SÅ sløvt å la være å stemme!

Det viktigste er at man bruker stemmeretten sin!

Så lenge man ikke stemmer FrP, da. :-P

Gjest borgerlig
Skrevet

Vi har aldri hatt det så ille som vi har det nå. Jeg tror ikke engang foreldrene mine på 50-tallet hadde det så kjipt som jeg har det nå.

Jeg jobber i flere forskjellige land rundt om i verden, så jeg ser mye til daglig.

Vet du hva ; snacks avdelingen i butikkene her er større enn hele butikkene var da jeg vokste opp. I snitt har vi aldri hatt det bedre enn nå.Men du har rett; jeg har lyst på et regjeringsskifte nå, slik at vi kan se hva Jensemann skal gjøre så mye bedre. Er lei av personhetsen som er nå.

Skrevet

Det viktigste er at man bruker stemmeretten sin!

Så lenge man ikke stemmer FrP, da. :-P

Enig! Mannen min og jeg har sittet og lurt hvem av de vi kjenner som (ifølge statistikken) stemmer FRP. Vi finner ikke så mange... Enten har vi "skjevt fordelte venner", eller så er FRP velgere annerledes enn vi tror...

Skrevet

Vel, det var nå godt det da. Framleis håp for deg;-) Og Venstre har mye bra for seg. Helt sikkert det. Men KRL, Høyre og Frp.... Pjuk!

de har litt av alt!! såda blir det hjemmesitter eller bingo:-) jaggu ikke lett dette her:-)

Skrevet

Jeg synes det var en fin melding vi fikk. De gratulerte meg med at jeg hadde klart å gjennomføre testen. De har ikke store forventninger til folk..hehe.

Jeg fikk

SV 53%

SP 52,6%

KP 51,1%

Veldig likt for de 3 altså. Jeg tok også den testen på aftenposten etter en link her på DOL, og mener og huske jeg hadde SV på topp der også.

Nå blir jeg nødt til å skaffe meg partiprogrammet deres før valget

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...