Gå til innhold

NRKs valgtest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i flere forskjellige land rundt om i verden, så jeg ser mye til daglig.

Vet du hva ; snacks avdelingen i butikkene her er større enn hele butikkene var da jeg vokste opp. I snitt har vi aldri hatt det bedre enn nå.Men du har rett; jeg har lyst på et regjeringsskifte nå, slik at vi kan se hva Jensemann skal gjøre så mye bedre. Er lei av personhetsen som er nå.

Det var mer snacks og godis i huset da jeg vokste opp enn det som er hos meg.

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• musikeren

13

• Prozak

9

• snø

8

• sheba

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes det var en fin melding vi fikk. De gratulerte meg med at jeg hadde klart å gjennomføre testen. De har ikke store forventninger til folk..hehe.

Jeg fikk

SV 53%

SP 52,6%

KP 51,1%

Veldig likt for de 3 altså. Jeg tok også den testen på aftenposten etter en link her på DOL, og mener og huske jeg hadde SV på topp der også.

Nå blir jeg nødt til å skaffe meg partiprogrammet deres før valget

du finner det på sv.no

Skrevet

Enig! Mannen min og jeg har sittet og lurt hvem av de vi kjenner som (ifølge statistikken) stemmer FRP. Vi finner ikke så mange... Enten har vi "skjevt fordelte venner", eller så er FRP velgere annerledes enn vi tror...

Jeg tror heller ikke vi har noen venner som stemmer frp. Rent bortsett fra det så tror jeg vi har venner som stemmer over hele linja, fra Sv til Høyre. Hvis vi har Frp-velgere blant oss, så skjuler de det godt!!

Jeg venter forøvrig også i spenning på at noen av vennene mine skal stå fram som homofile - statistisk sett burde det virkelig vært et par-tre av dem også!

Beste hilsen fra

Skrevet

du finner det på sv.no

Å takk, hvorfor gjøre det vanskelig når man kan få det så lett, Jeg tenkte jeg skulle gå på en stand nedi byen her jeg. Men selvfølgelig ligger det på nett, så dum jeg er.

Skrevet

Hvorfor pføy ?!

Vi har aldri hatt det bedre i dette landet enn nå, og hvem har ledet vårt land de siste årene ?

Jeg bygde hus på slutten av 80 tallet, med en viss annen regjering, og da med en helt annen prisstigning og rentefot enn nå.

Nei, det blir borgerlig så det rekker for meg takk :-)

Sv og Frp er typisk populære helt frem til valget; for da tar folket til vettet og ser hva disse egentlig står for.

Pføy. Jø og fyse.

Skrevet

de har litt av alt!! såda blir det hjemmesitter eller bingo:-) jaggu ikke lett dette her:-)

Vel, du kan jo vurdere SV, synes jeg:-) Isåfall kan du godt ta deg en tur til valglokalet;-)

Skrevet

Vel, du kan jo vurdere SV, synes jeg:-) Isåfall kan du godt ta deg en tur til valglokalet;-)

sv?? neitakk! noen saker ja!!! men som jeg sa tidligere, nei til mye mer:-)

huff for en røre!!

blir vel "bingo" her siden ingen kan bestemme seg..

Skrevet

valglokalet går jeg alltid til:-)

men i år er jeg mer usikker enn noensinne:-)

Skrevet

Å takk, hvorfor gjøre det vanskelig når man kan få det så lett, Jeg tenkte jeg skulle gå på en stand nedi byen her jeg. Men selvfølgelig ligger det på nett, så dum jeg er.

Du får det sikkert på stand også. Praktisk å ha en papirutgave å slå opp i. men du kan jo også printe ut fra nettet

Skrevet

Enig! Mannen min og jeg har sittet og lurt hvem av de vi kjenner som (ifølge statistikken) stemmer FRP. Vi finner ikke så mange... Enten har vi "skjevt fordelte venner", eller så er FRP velgere annerledes enn vi tror...

Jeg kjenner faktisk noen jeg. De er som KariKruskakli skrev uføretrygdet og tror at uføretrygdede skal få det så meget bedre med Hagen i spissen.

Skrevet

AP 74,2

SV 72,8

RV 69

Ingen tvil om at jeg er sosialist hvertfall:-)

Gjest ¨musikeren
Skrevet

AP 74,2

SV 72,8

RV 69

Ingen tvil om at jeg er sosialist hvertfall:-)

Det er sikkert bare for å smiske;-)

Skrevet

Det er sikkert bare for å smiske;-)

Selvfølgelig, jeg er for blond til å ha egne meninger:-)

Skrevet

Selvfølgelig, jeg er for blond til å ha egne meninger:-)

Nåja. Så ille er det ikke, da;-)

Skrevet

Hvorfor pføy ?!

Vi har aldri hatt det bedre i dette landet enn nå, og hvem har ledet vårt land de siste årene ?

Jeg bygde hus på slutten av 80 tallet, med en viss annen regjering, og da med en helt annen prisstigning og rentefot enn nå.

Nei, det blir borgerlig så det rekker for meg takk :-)

Sv og Frp er typisk populære helt frem til valget; for da tar folket til vettet og ser hva disse egentlig står for.

Å gi regjeringen kredit for den kunstig lave renten vi har for tiden er ikke bare kunnskapsløst, men direkte dumt.

Og påstanden om at "vi har aldri hatt det bedre" faller på sin egen urimelighet når den blir oppveid av alle de som har fått mindre. Man bør forsøke å se litt lenger enn sine egne fire vegger; at en selv har det bedre betyr ikke nødvendigvis at det er noe som gjelder alle eller folk flest.

"...................................."

Skrevet

Jeg jobber i flere forskjellige land rundt om i verden, så jeg ser mye til daglig.

Vet du hva ; snacks avdelingen i butikkene her er større enn hele butikkene var da jeg vokste opp. I snitt har vi aldri hatt det bedre enn nå.Men du har rett; jeg har lyst på et regjeringsskifte nå, slik at vi kan se hva Jensemann skal gjøre så mye bedre. Er lei av personhetsen som er nå.

Det er da rimelig innlysende at man ikke kan bruke snittet av velstand som argument for at ting er så fantastisk bra?

"....................................."

Skrevet

Nå kom jeg på ei venninne jeg ikke har snakket med på et par uker. Sist vi pratet sa hun at hun ikke ville stemme. Må få overtalt henne til å gjøre det i alle fall, selv om det trolig blir SV på henne. Jeg synes det er SÅ sløvt å la være å stemme!

Det er i og for seg greit at folk ikke stemmer hvis de ikke klarer å gjøre seg opp en mening - så lenge de da "forever hold their peace" og aldri klager over regjeringen etc.

Skrevet

Jeg kjenner faktisk noen jeg. De er som KariKruskakli skrev uføretrygdet og tror at uføretrygdede skal få det så meget bedre med Hagen i spissen.

Hvor i all verden har de det fra? Har FrP brukt det som valgflesk? Er det et parti som ikke kommer til å gjøre det greit for trygded, så er det FrP.

"..................................."

Skrevet

Jeg fikk SV og RV i toppen, irriterende nok. Er det to partier jeg ikke stemmer på, så er det dem. SV er altfor kunnskapsløse på alfor mange områder, og RV er stort sett mer eller mindre forstyrrede og gale wanna-be kommunister.

Skrevet

Vel. Venstre har mye bra for seg de. Bare de kunne ha kutta ut alle disse tankene om personlig frihet og sånn.... ;-)

Hvilke tenker om personlig frihet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...