Gå til innhold

NRKs valgtest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger har jeg hatt lyst til å stemme RV bare på faen! Mye bra der. Men en del utrulig dustete folk også. Tross alt, det burde ikke være vanskelig å ta fullstendig avstand til Pol Pot og Stalin.

"Tross alt, det burde ikke være vanskelig å ta fullstendig avstand til Pol Pot og Stalin"

Litt vanskelig, iom. at disse representerer essensen av politikken de proklamerer. Skal de begynne å ta avstand for ledere som representerer og har representert deres politiske idiologier p.g.a grusomhet, så er det ikke én eneste leder igjen.

"......................................"

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• musikeren

13

• Prozak

9

• snø

8

• sheba

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg fikk følgende

RV 81,3%

SV 77,6 %

AP 69,9 %

Ikke veldig overraskende at jeg er sosialist.

Skrevet

Hvor i all verden har de det fra? Har FrP brukt det som valgflesk? Er det et parti som ikke kommer til å gjøre det greit for trygded, så er det FrP.

"..................................."

Jeg aner ikke og jeg fatter ikke at de ikke har skjønt poenget ditt. Carl I Hagen er en lurendreier, han kan få folk til å tro det meste.

Skrevet

Jeg aner ikke og jeg fatter ikke at de ikke har skjønt poenget ditt. Carl I Hagen er en lurendreier, han kan få folk til å tro det meste.

Fyren har karisma, ja - og han er en mester i hvordan framstå for å oppnå ønsket effekt.

"....................................."

Gjest borgerlig
Skrevet

Det er da rimelig innlysende at man ikke kan bruke snittet av velstand som argument for at ting er så fantastisk bra?

"....................................."

Jeg skrev ikke at ting er så fantastisk bra, men jeg skrev at vi aldri har hatt det bedre enn nå.

Noreg er faktisk for n'te året kåret til verdens beste land å bo i. Enten man liker å lese det eller ei.

Skrevet

Jeg fikk og senterpartiet på første valg... men ikke søren at jeg kommer til å stemme på den haga-dama uansett!!

Så jeg står fast på mitt kjære parti, som jeg forøvrig fikk på andre plass på den testen...

:-)

Skrevet

Jeg skrev ikke at ting er så fantastisk bra, men jeg skrev at vi aldri har hatt det bedre enn nå.

Noreg er faktisk for n'te året kåret til verdens beste land å bo i. Enten man liker å lese det eller ei.

Jo, men det er på tross av, og ikke på grunn av, at vi har en borgerlig regjering!

Skrevet

Den kåringen har blitt debattert i flere fora, og det er hevet over enhver tvil at den tar i betraktning enkelte ting, og ignorerer andre. F.eks så tar den ikke hensyn til noe så banalt og avgjørende som hvor mye av nødvendige varer og tjenester man får for så og så mye penger, i forhold til hvor mye penger gjennomsnittet har.

Og det er rett og slett frekt å hevde at "vi har aldri hatt det så bra" når det sitter folk som tidligere var rett over fattigdomsgrensen, som nå er under - p.g.a "det gode" denne regjeringen har gjort. Gjennomsnittet er _ikke_ interessant - et snitt kan være konstant uansett hvor ekstreme ytterpunktene er.

Hvis f.eks 50% av befolkningen tjente 1.000.000 i året, og de andre 50% tjente 10.000, så ville snittet vært 505.000 i året. Høres bra ut, ikke sant? Og da ville mange konkludert med at vi har enormt god råd her til lands, og det ville vært regelrett løgn.

"..................................."

Gjest borgerlig
Skrevet

Jo, men det er på tross av, og ikke på grunn av, at vi har en borgerlig regjering!

Kansje det :-)

Skrevet

Kansje det :-)

Med dagens oljepriser så kunne selv RVs minste lokalvalg, bakbundet og i blinde, sørge for at det gikk noenlunde OK.

Dessverre har den nåværende regjeringen ført en motsatt-Robin Hood politikk (tatt fra de fattige, og gitt til de rike), og det alene er grunn nok til at de bør fjernes.

Med vennlig hilsen

Gjest Hvor finner jeg denne?
Skrevet

Ligger denne på nettet?

Skrevet

Jeg tror heller ikke vi har noen venner som stemmer frp. Rent bortsett fra det så tror jeg vi har venner som stemmer over hele linja, fra Sv til Høyre. Hvis vi har Frp-velgere blant oss, så skjuler de det godt!!

Jeg venter forøvrig også i spenning på at noen av vennene mine skal stå fram som homofile - statistisk sett burde det virkelig vært et par-tre av dem også!

Beste hilsen fra

Vi kjenner heller ingen homofile - men jeg har en onkel som er transvesitt. Teller det?!

Skrevet

Mitt blei følgende:

Venstre 69,5 %

Høyre 64,7 %

Arbeiderpartiet 57,2 %

Jøss, hadde ikke trodd Ap skulle komme så høyt opp på lista. ;)

Skrevet

Gubben tittet over skulderen mens jeg krysset av, og konkluderte med at jeg er schizofren.

Virrer fra helt enig til helt uenig i sterk uenighet med partiprogrammene.

AP 59

SV 55

Blir ikke noe SV, ihvertfall ;(

Skrevet

Jeg tok den før i kveld og fikk 1. SV 71.noe

2. RV(!) 63.4

3. Venstre 63.3

Jeg kommer da til å stemme i motsatt rekkefølge :)

Selvsagt! :)

Skrevet

Vi kjenner heller ingen homofile - men jeg har en onkel som er transvesitt. Teller det?!

Bare om han er i Venstre :-O Som Pirelli er!

Skrevet

Borgerlig her:-) men vil ikke røpe hva:-)

*feig!!?? javel da!*

Godt å se at noen dolere stemmer borgerlig! :)

Skrevet

Godt å se at noen dolere stemmer borgerlig! :)

ja, ikke så veeeldig mange av oss her inne ettersom jeg har sett:-)

valg er vanskelig uansett synes jeg, men har liksom min valgte linje alikevel:-)

Skrevet

Og gjennom svarene som er å lese i denne tråden her, så kan vi nok en gang konkludere med at DOLs skribenter er vesentlig rødere enn befolkningen ellers.

Tror ikke det kommer som noen stor overraskelse for noen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...