Gå til innhold

NRKs valgtest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare om han er i Venstre :-O Som Pirelli er!

Ja, det er jo sant - han er Venstremann ja!

Nei, min onkel er vel enten SP mann (er bonde) eller KRF'er, tenker jeg :-)

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• musikeren

13

• Prozak

9

• snø

8

• sheba

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Og gjennom svarene som er å lese i denne tråden her, så kan vi nok en gang konkludere med at DOLs skribenter er vesentlig rødere enn befolkningen ellers.

Tror ikke det kommer som noen stor overraskelse for noen :-)

Men underlig nok (?) er det høyresiden som står for et overveldende flertall av tråder og innlegg når det gjelder å promotere politikk, å kritisere 'den andre fløyen'og kritikk av all verdens marginale grupper (logisk nok, i og for seg).

Skrevet

Vi kjenner heller ingen homofile - men jeg har en onkel som er transvesitt. Teller det?!

Det bør telle! ;o)

Jeg har forresten et homofilt søskenbarn. Som bodde i sokkelleiligheten vår og motbeviste en gang for alle at homofile menn nødvendigvis må være mer ryddige og renslige enn andre menn ;o)

Men han er den eneste av leieboerne våre som har kommet opp for å få oss til å fjerne edderkopper....

Beste hilsen fra

Skrevet

Men underlig nok (?) er det høyresiden som står for et overveldende flertall av tråder og innlegg når det gjelder å promotere politikk, å kritisere 'den andre fløyen'og kritikk av all verdens marginale grupper (logisk nok, i og for seg).

Det er vel ikke så underlig - all den tid det ville vært merkelig om det var sosialistene som kritiserte seg selv for resultatene av den politikken de står for.....

Det er mye som kunne vært gjort bedre i det norske samfunnet. Og når årsaken til det svært ofte kan føres tilbake til den politikk som venstresiden snakker så varmt for, så er det vel ikke så underlig at det også blir slik her på DOL?

Skrevet

Det er vel ikke så underlig - all den tid det ville vært merkelig om det var sosialistene som kritiserte seg selv for resultatene av den politikken de står for.....

Det er mye som kunne vært gjort bedre i det norske samfunnet. Og når årsaken til det svært ofte kan føres tilbake til den politikk som venstresiden snakker så varmt for, så er det vel ikke så underlig at det også blir slik her på DOL?

Å, det skorter nå ikke på saker&ting å kritisere høyresiden, høyrepopulistene og ikke minst historiske høyrekrefter og fascistideologier for.

Hvorfor dette ikke kommer mer til uttrykk i forumet, er synd, men ikke spesielt merkelig i lys av uttallige innlegg om islamisthorer, stalinister, pol pottilbedere, jødehatere og jeg vet ikke hva. Hvem gidder å lese slikt, liksom.

Gjest Ble høyre på meg.
Skrevet

1: Høyre 71,3%

2: Frp 66,9%

3: Venstre 50%

Kommer til å stemme høyre, var så klart bestemt _leeenge_ før jeg tok denne testen.

Skrevet

Å, det skorter nå ikke på saker&ting å kritisere høyresiden, høyrepopulistene og ikke minst historiske høyrekrefter og fascistideologier for.

Hvorfor dette ikke kommer mer til uttrykk i forumet, er synd, men ikke spesielt merkelig i lys av uttallige innlegg om islamisthorer, stalinister, pol pottilbedere, jødehatere og jeg vet ikke hva. Hvem gidder å lese slikt, liksom.

Det er alltid synd når det blir lagt alt for mye vekt på innlegg som er ekstreme - uansett vilke vei det heller.

Og det like synd for diskusjonens del at mange også ser det som viktigere å kategorisere og ekstremifisere motdebattantene, enn å forsøke å diskutere sak.

Og det gjelder begge "sider" her på DOL uten at jeg ser noe poeng i å forsøke å finne ut av (eller påstå) at den ene "siden" er noe bedre eller verre enn den andre.

Her vil nok subjektiviteten råde mer enn hva fakta vil:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...