Gå til innhold

Gode råd....

Anbefalte innlegg

Gjest kalendria
Skrevet

Hva er det beste rådet/visdomsordet noen har gitt deg noen gang? Og hvorfor?

Det beste rådet jeg har fått, er "vær raus"! Fikk det av en kamerat da jeg giftet meg, og jeg prøver å leve opp til det. Lykkes innimellom, i alle fall.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Det beste rådet er det som er vanskeligst å følge- "bær over med hverandre". Sagt i bryllupet vårt. Men dæven søkke det holder hardt noen ganger altså. Og ofte bærer jeg ikke over i det hele tatt!

Skrevet

Det beste rådet er det som er vanskeligst å følge- "bær over med hverandre". Sagt i bryllupet vårt. Men dæven søkke det holder hardt noen ganger altså. Og ofte bærer jeg ikke over i det hele tatt!

Det er faktisk mitt råd også. Å være overbærende. Ikke bare i ekteskap, men som en generell leveregel. Erfart og erkjent gjennom et langt liv;-)

Skrevet

Det er faktisk mitt råd også. Å være overbærende. Ikke bare i ekteskap, men som en generell leveregel. Erfart og erkjent gjennom et langt liv;-)

Man kan kalle det å være romslig, i stedt for 'bære over'.

Det klinger bedre, mer positivt.

*prøver å være romslig*

Skrevet

Da jeg var kjempeforelsket som 15 åring sa min kjære mormor til meg at det viktigste i et ekteskap er viljen til å fortsette.

Da syntes jeg hun var tullete. Kjærlighet er jo det viktigste.

Vel, nå er jeg eldre og mye klokere, og jeg tenker ofte på de ordene hun sa til meg. Kjærligheten den går jo veldig opp og ned i et forhold. Noen ganger er man kjempeforelsket. Andre ganger kan man knapt utstå å se på hverandre. Hvor hadde man da vært uten viljen?

Jeg er kjempestolt av mormoren min!

Skrevet

Del hverandres byrder, det var det en prest som sa i et bryllup jeg var i nylig. Skulle ønske jeg hadde tenkt på det tidligere..

Ellers er What goes around, comes around. Et veldig godt ordtak, det funker liksom alltid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...