Gå til innhold

Anbefalte innlegg

har tenkt litt på det... min kjære og meg har vært sammen i 5 år, og siden jeg bare er 20, er det weey for tidlig.

jeg vet at dette er noe helt individuelt, og at ingen kan vite svaret bedre enn meg og min kjære.

men likevel... hadde jeg vært 25 når jeg ble sammen med ham, istedenfor 15, hadde jeg vel planlagt min andre unge sammen med ham nå?

når er det egentlig normalt å begynne med gifteplaner for folk (med hensyn til både alder og hvor lenge dere har vært sammen)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196960-n%C3%A5r-er-man-gifteklar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen gifter seg aldri, andre etter 3 mnd bekjentskap...veldig vanskelig å si noe generelt om den saken, mao. :)

I USA ville det ikke virke så snålt om en 20-åring var forlovet, mens i Norge vil nok mange synes at det virker veldig tidlig. Men bare du vet hva som er riktig for deg/dere, selvsagt. De fleste bor vel sammen før de gifter seg nå tildags, også. :)

Jeg så i en statistikk nylig at gjennomsnittsalderen for første giftemål for menn og kvinner var akkurat alderen til henholdsvis han jeg er sammen med og meg selv nå, men det er overhodet ikke aktuelt for det. ;)

Gjest snøball

Det er veldig individuelt.

Bor dere sammen da? Hvis dere gjør det, så er dere "nesten" gift.

Da tar dere neste steg når det passer dere best. Noen gifter seg når de er 20,andre når de er 30. Det finnes ikke en fasitsvar. Du kan også være 25 og være sammen med kjæresten i 5 år,men alikevel ikke være klar, ikke sant...?

Hvis jeg hadde valg NÅ så hadde jeg giftet meg når jeg var 25. (er 22 nå), men syns at det føles så langt unna, for jeg kan ikke forestille meg som en gift person. Være kone..uff.

(vi har også vært sammen i 5 år)

Jeg tror ikke det finnes fasitsvar på sånt. Dere må gjøre det som passer dere selv best.

Men jeg ville jo synes at det er tidlig å gifte seg når man er 20. I mine øyne er 20-åringer barn. Men kanskje jeg så annerledes på det da jeg var 20 selv.

Vel, dere har jo god tid ennå, det haster jo ikke.

Det er veldig individuelt.

Bor dere sammen da? Hvis dere gjør det, så er dere "nesten" gift.

Da tar dere neste steg når det passer dere best. Noen gifter seg når de er 20,andre når de er 30. Det finnes ikke en fasitsvar. Du kan også være 25 og være sammen med kjæresten i 5 år,men alikevel ikke være klar, ikke sant...?

Hvis jeg hadde valg NÅ så hadde jeg giftet meg når jeg var 25. (er 22 nå), men syns at det føles så langt unna, for jeg kan ikke forestille meg som en gift person. Være kone..uff.

(vi har også vært sammen i 5 år)

har bodd sammen i halvannet år. er jo ikke klar for å gifte meg, men kan tenke meg at om jeg er sammen med han samme om fem år, og vi passer sammen da også, er det kanskje aktuelt...

Jeg tror ikke det finnes fasitsvar på sånt. Dere må gjøre det som passer dere selv best.

Men jeg ville jo synes at det er tidlig å gifte seg når man er 20. I mine øyne er 20-åringer barn. Men kanskje jeg så annerledes på det da jeg var 20 selv.

Vel, dere har jo god tid ennå, det haster jo ikke.

det er vel bare dumt å gifte seg når en er 20??

jeg er sikker på at jeg kommer til å utvikle meg mye i tiden som kommer, og sjansen er jo relativt stor at jeg kommer til å utvikle meg fra ham i stedenfor med ham.

helt enig - 20 er altfor tidlig!!

Annonse

har hatt kjæreste i snart fem år, er nå 24. kommer nok til å ønske å gifte meg om et par tre år og få familie den på ene eller den andre måten noen år etter det. man føler seg alltid veldig voksen for alderen, men det er først i ettertid man ser valgene sine klart. tror du gjør det kjempelurt i å vente noen år, det skader jo ikke...de jeg vet om som giftet seg tidlig m ungdomskjæreste er nå skilt...men folk er forskjellige. tror det har veldig mye å gjøre med hvorvidt begge har et realistiske syn på et samliv eller ikke.

Mannen min og jeg ble sammen da vi var 19 og 20. Vi studerte på samme sted, så første året hadde vi hvert vårt rom på et slags internat, andre året hvert vårt rom i studentleilighet, tredje året delte vi hus med to andre.

Vi forlovet oss etter ett år, da vi var 20 og 21. Ventet i to år til før vi giftet oss. Først da leide vi et hus helt for oss selv. Deilig!

Vi ventet med barn til vi var ferdige med utdannelsen og til vi hadde jobbet litt. Jeg var 28 da førstemann ble født - nå har vi tre deilige barn, og har vært gift i elleve år :-)

har hatt kjæreste i snart fem år, er nå 24. kommer nok til å ønske å gifte meg om et par tre år og få familie den på ene eller den andre måten noen år etter det. man føler seg alltid veldig voksen for alderen, men det er først i ettertid man ser valgene sine klart. tror du gjør det kjempelurt i å vente noen år, det skader jo ikke...de jeg vet om som giftet seg tidlig m ungdomskjæreste er nå skilt...men folk er forskjellige. tror det har veldig mye å gjøre med hvorvidt begge har et realistiske syn på et samliv eller ikke.

åjada, helt enig. jeg kommer ikke til å gifte meg med det første...

Mannen min og jeg ble sammen da vi var 19 og 20. Vi studerte på samme sted, så første året hadde vi hvert vårt rom på et slags internat, andre året hvert vårt rom i studentleilighet, tredje året delte vi hus med to andre.

Vi forlovet oss etter ett år, da vi var 20 og 21. Ventet i to år til før vi giftet oss. Først da leide vi et hus helt for oss selv. Deilig!

Vi ventet med barn til vi var ferdige med utdannelsen og til vi hadde jobbet litt. Jeg var 28 da førstemann ble født - nå har vi tre deilige barn, og har vært gift i elleve år :-)

ikke verst!!! :)

godt å ha noen gode eksempler også ;)

Noen gifter seg aldri, andre etter 3 mnd bekjentskap...veldig vanskelig å si noe generelt om den saken, mao. :)

I USA ville det ikke virke så snålt om en 20-åring var forlovet, mens i Norge vil nok mange synes at det virker veldig tidlig. Men bare du vet hva som er riktig for deg/dere, selvsagt. De fleste bor vel sammen før de gifter seg nå tildags, også. :)

Jeg så i en statistikk nylig at gjennomsnittsalderen for første giftemål for menn og kvinner var akkurat alderen til henholdsvis han jeg er sammen med og meg selv nå, men det er overhodet ikke aktuelt for det. ;)

Når jeg var 20 var jeg mest opptatt av at jeg var gammel nok til å kjøpe sprit! Ble sammen med min kjære som 17åring og 5 år senere er vi fortsatt sammen :) Er samboere, så praktisk talt er vi jo gift. Den dag i dag er giftemål nesten bare en formalitet.

Men klar for giftemål her igården? Neinei. Må jo uansett gjøre ferdig utdannelsen min slik at jeg kan betale for kalaset :)

Annonse

Jeg er 25 og samboeren min r 27 og vi har vært sammen i halvannet år, og bodd sammen i litt over ett.

Vi er ikke akuratt gifteklare, men har satt en cirkatid frem i tiden sånn cirka når vi vil at det skal skje. Vi er helt sikre på at det blir oss og vil veldig gjerne gifte oss, men vil kanskje ha litt mer tid sammen som bare kjærster før man går såpass langt. Så vi er vel praktisk talt klare til å gifte oss når vi har vært sammen i 5 år

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...